Moderators: xingridx, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight
xxCYNNxx schreef:onze hond heeft afgelopen december de diagnose epilepsie gekregen en geloof me; daar kun je niet omheen...althans niet bij hem; was direct duidelijk dat het om epilepsie gaat bij hem.
Dus echt de klassieke epilepsie aanval.
Tijdens een aanval zoeken ze ook zeker geen contact, waar daar zijn ze simpelweg niet toe in staat. Tijdens een aanval zijn ze echt helemaal weg zeg maar en verkrampt het hele lichaam waarna idd de schokken komen. Ontlasting laten ze direct lopen, omdat ze geen enkele controle meer hebben over hun spieren.
Onze hond schokt en verkrampt echt heel erg tijdens een aanval, gelukkig met de medicijnen nog maar 1 keer weer een aanval gehad.
Van wat je zo beschrijft lijkt het geen epilepsie maar iets anders.........wat wij hebben gedaan voor de da, is een aanval filmen. Zou je het filmpje hebben kunnen sturen via pb zodat je een beter beeld had, maar heb het filmpje gewist nadat de da hem gezien heeft. Was nu niet bepaald een leuk filmpje, dus wilde die nu niet bepaald houden.
Maar dat er iets niet in orde is en dat er wel degelijk sprake was van 1 of andere toeval/aanval is wel duidelijk in elk geval aan de hand van je beschrijving. Zou eerder denken aan een zenuwbeklemming gezien de 'verlammingsverschijnselen'
Wildgirl schreef:Mijn vader is vanmiddag bij zijn da geweest. Die kon in het klinische beeld niets ontdekken. Hart, longen en locomotie waren allemaal perfect. Ook op wat testjes qua zenuwwerking en reflex deed hij het perfect. De DA denkt toch aan een licht epileptische aanval gezien er verder ook geen symptomen zijn voor hartfalen of ritmestoornissen. Wel gaf hij aan dat bij herhaling verder onderzoek noodzakelijk is (bloed en echo) en dat het handig zou zijn als mijn vader de aanval kan filmen. Ik moet eerlijk zeggen er nog niet volledig gerust op te zijn maar, wellicht heeft dat te maken met mijn eigen medische kennis en kritisch zijn...hopen dat het hier bij blijft!!
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, MariekeR, Nessavende, StalMelyn en 72 bezoekers