Ik zit hier een beetje met mijn handen in mijn haar.
Afgelopen augustus werd onze net 4 jarige poes Milou ziek. Niet eten en drinken en veel slapen. Gedrag was anders dan normaal. Bij de Da geweest, getest en alles en conclusie was nierbekken ontsteking. Na een echo , veel gedoe, koorts, heel veel slapeloze nachten en een nacht aan de spoeling was alles weer goed. Tijdje aan nierdieet gezeten en ze voelde zich weer als van ouds.
Nu in de week van 23 januari voelde ze zich de hele week gewoon goed, lekker gek doen en rennen door de kamer. Tot donderdagavond en ze weer niet wilde eten. Vrijdag ook niet. Toen zaterdagochtend gebeld voor een afspraak. Conclusie bij de Da zeer ernstig nierfalen met waardes van Ureum meer dan 50 en creatinine meer dan 500. Meteen aan het infuus en aan de spoeling. Zaterdag, zondag en maandag aan de spoeling gelegen (met constant bezoekjes van mij tussendoor). Maandagmiddag waren de waardes weer goed. Al die tijd heeft ze niet extreem ziek geoogd. Dus hup poezel weer mee naar huis. Doordat ze wat bloed in de urine had antibiotica mee gekregen en afspraak voor wederom een echo die donderdag. En weer op dieet voer
Maandag avond heeft ze weer een klein beetje te eten gehad. En gedronken.
Echter dinsdag spuugde ze alles uit, dit had ze ervoor nog niet gedaan.
Dus ik in de avond weer gebeld want ze was zo zwak en lag erbij alsof ze elk moment zou overlijden.
Meteen woensdagochtend weer gebracht voor echo.
Conclusie echo; een nier is vergroot , 1cm groter dan op de echo van augustus en sowieso groter dan de ander. Dus weer bloed gecontroleerd en daar was niks raars op te zien.
Poezel weer mee naar huis. Antibiotica pilletje gehad, en volgende ochtend ook weer.
Ook Semintra meegekregen om te gaan geven.
Gevolg donderdag weer alles eruit gespuugd. Ze wilde wel weer eten en drinken.
Nu bedacht ik dat ze misschien niet tegen de tabletten kon dus injecties mee gekregen om te geven.
Afgelopen dagen wel gegeten maar niet dat je zegt heel veel. Ze drinkt in de badkamer maar alleen als je op een bepaalde manier de kraan open doet. Eergister nacht en afgelopen nacht heeft ze s'nachts alles er weer uitgespuugd. Zelfs water komt eruit.
Gisterenavond de laatste antibiotica gehad met de injectie, en vanochtend wilde ze nog niet eten.
Vanmiddag heb ik haar met de hand gevoerd, 10 minuten later kwam het er direct weer uit.
En nu weet ik het niet meer. Gisterenavond wilde ze nog lekker spelen maar nu is weer duidelijk te merken dat ze slecht voelt.

Bedankt voor het lezen voor het hele verhaal.

Morgen wordt sowieso de dierenarts weer gebeld maar ik weet niet wat we er nu aan kunnen doen...
Extra
Milou is een aparte , lust geen vlees is heel kieskeurig en heeft naar ons idee Pica ( de drang om dingen op te eten die je niet op hoort te eten; plastic is een van haar voorkeuren, ziek of niet ziek dat is altijd haar ding, ook geldstukken is ze gek op maar eet ze niet ).
Ze is nu 4 jaar en 9 maanden. Ik ga ook de fokker nog even benaderen of er misschien een aangeboren afwijking in het nest is.