Welke inlegger in loopsheidbroekje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yvetjes

Welke inlegger in loopsheidbroekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 12:48

Hallo bokkers,
Voor het eerst in mijn leven heb ik een loopse teef in huis. Onze Franse herder is gisteravond gaan bloeden. Ze wordt 14-2 een jaar.

Ze is gewend aan een loopsheidsbroekje (goed geoefend). Maar welke inlegkruizen werken wat jullie betreft het beste?

Misschien beter een zwaarder modelletje? Ik hoor graag jullie tips.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:39

Ik gebruik voor mijn teef altijd die maandverbandjes (gewoon van de supermarkt) met van die "vleugeltjes" er naast zodat het wat beter vast blijft zitten. Zij is een bezig bijtje en huppelt en doet veel met dr onderbroekie aan.
Voor mijn vorige teefje kocht ik die dikke maandverbandjes omdat zij best veel bloedde.

Verder gewoon van een huismerk ofzo. Heb 1x gekeken bij een dierenwinkel en schrok me wild wat je daar betaald voor een stel simpele inlegkruisjes :+

Azmay

Re: Welke inlegger in loopsheidbroekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:41

is het niet veel fijner om gewoon niets om te doen?
Heb eigenlijk nog nooit een broekje gebruikt en elke keer hooguit een paar druppels de rest ruimt ze zelf op.
De van cranenbroek had ze wel liggen zag ik maar lijkt me ook niet echt fris :o

Ik lees wel mee, denk alleen dat mijn hond me het niet aan dank af zou nemen :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:50

hier ook nog nooit een broekje gebruikt hoor.
zelfs voor onze duitse dog teef nooit.
loopt overdag vaak buiten,'s avonds komt ze binnen,na heel de dag beweging,ging ze liggen in haar mand en kwam er niet meer uit.
enige moeilijke moment was 's morgens.
dan moesten we enkele druppeltjes opruimen,maar voor die paar dagen vond ik dat nooit een probleem.

van onze schotse collie teef nooit een druppel bloed in huis gehad,die ruimde alles zelf op.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:23

Bij.onze teef kwam.er behoorlijk wat bloed uit, sls die even goed kwispelde zat alles eronder. Wij idd gewoon die van de kruitvat met goede plakrand, die van de dierenwinkel waren ondingen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:28

Ik lees even mee! Mijn pup is 4.5 maand nu maar ik kan maar beter goed voorbereid zijn :) .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:03

Wij hebben die van Adori gebruikt, we hadden daar ook de loopsheidbroekjes van. Deze combi is ons goed bevallen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:08

bij onze loopse teef hebben we gewoon een inlegkruisje gebruikt, ging prima.
Was wel meteen voor het laatst, we laten haar binnenkort steriliseren.
Dus als iemand nog zo'n broekje wil?
1 periode gebruikt voor een bordercollie van 20kg, maat L.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:11

Eigen merk inlegkruisjes van het Kruidvat. Werkten prima en spotgoedkoop wat weer fijn was omdat zij ze 's nachts uit haar broekje trok en versnipperde.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:15

Bij mijn eerste teef heb ik het de eerste loopsheid geprobeerd. De ochtend nadat ze het broekje voor de eerste keer om had gehad, was het inlegkruisje verdwenen. Ik heb overal gezocht. Uiteindelijk terug gevonden. Toen er ineens een witte drol uitkwam. 8)7 Waarschijnlijk wilde ze het goed schoonmaken.
Sindsdien het broekje alleen een paar keer aan gehad zonder inlegkruisje. Maar meestal had ik niets om, ze houden het zelf goed schoon. Ik heb twee teven, ze zijn nu beide gesteriliseerd. Als ik ze wel een broekje aan zou moeten doen, zou ik er gewoon een paar kopen en ze zonder inlegkruisje gebruiken.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:15

Inlegkruisjes van eigen merk, Plus, DA.
Ik zou wel die nemen die over heel de breedte een plastic hebben anders blijft t niet goed zitten.
Ze hebben tegenwoordig ook luiers voor honden, voor als je een grote bloeier hebt
En die strips blijven heel goed hersluitbaar voor als ze moet plassen.
Luier blijft ook beter zitten als ze er zelf graag aan zit, broekje blijft makkelijk opzij zitten zeg maar.
Mijn hond vond het geen van beide vervelend.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:24

nee die van mij vond het aandoen van het broekje geen probleem, ook zonder problemen gedragen, prima oplossing.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:30

Neonlight schreef:
Wij hebben die van Adori gebruikt, we hadden daar ook de loopsheidbroekjes van. Deze combi is ons goed bevallen.

Deze is mij ook goed bevallen. :)

Mijn ex gebruikte gewone maandverbandjes in het broekje, maar die verschoven juist steeds of haalde de teef zelf los.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:35

Ik had voor mij teef broekjes gemaakt met extra lagen badstof omdat zij ook de inkegkruisjes opveat. Oude handoek verknippen en dagelijk die dingen wassen.
Ons nieuwe dametje is 10 mnd en reeds gesteriliseerd. Wel zo prettig

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:44

Voor de mensen die binnenkort voor het eerst een loopse teef in huis krijgen.
Die speciale broekjes, allemaal heel leuk en wel, maar duur. Gewoon onderbroekje zeeman, met de voorkant naar boven aandoen, gaatje voor de staart knippen. Kan je leuke kleurtjes en prentjes aandoen, en gewoon elke dag wisselen indien nodig. Stukken beterkoop.
Broekje aandoen ging hier goed, maar er bleef niks inliggen. Scheurde ze er uit. Als je er veel hebt kan je gewoon vaak wisselen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:51

Wij hebben bij de eerste loopsheid een broekje geprobeerd, maar die ging meteen uit en dat inlegkruisje had ze ook zo te pakken. Gelukkig hield ze het goed bij.
Voor de volgende keer wil ik wel met een broekje gaan oefenen, maar ik zat daarbij te denken aan iets uitwasbaars. Je ziet tegenwoordig ook van dan herbruikbaar/uitwasbaar maandverband voorbij komen en ik denk dat ik vast wel zelf zoiets kan maken voor mijn hond.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 22:52

Bedankt voor alle reacties. En leuk dat ik niet de enige ben die een beetje puzzelt er op.

Het broekje dat wij hebben zit erg mooi en ik gebruik idd nu ook huismerk inlegkruisjes (net gecheckt en is idd ook Adori). Dat was trouwens op advies van de dierenwinkel, die vond de bijbehoorende nabestelling van de loopsheidsinleggers eigenlijk afzetterij.
Maar dit is haar eerste dag en weet niet of ze nog meer gaat bloeden. Met deze lijkt het prima te gaan. Ze zit er niet aan en bloed wordt tot nu toe goed opgevangen. Ik zal wel kijken naar iets brdere / rechtere modellen.

We hebben overigens al best lang het broekje in huis en hebben telkens tussendoor een tijdje geoefend met het broekje aan hebben en aan en uit doen. Ze vind het (ik denk mede daardoor) allemaal prima.

Wassen wil ik juist niet. Lekker een schone inlegger er in. Ik heb al genoeg was..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:10

In de dierenwinkel kost de speciaal op maat gemaakte inlegkruisjes 5 euro voor 14 stuks. De overige dagen van de loopsheid vouwde ik gewoon een tissue mooi op en deed dat in het broekje. Nu is mijn teefje maar klein (30 cm hoog..), maar bij een grotere hond zou ik gewoon een huismerk inlegkruisjes nemen.
Overigens droeg mijn teef het broekje alleen 's nachts, zodat m'n bed niet onder het bloed zou komen #) Overdag waste ze zichzelf regelmatig, dus geen bloedspoor in huis.