Ik weet dat er genoeg mensen tegen het los laten lopen van katten zijn, maar daar gaat dit topic niet over.
Ik woon trouwens op een heel rustig stukje waar de de buren geen problemen met mijn kat hebben en zelf ook hun kat los laten lopen. (En allemaal zijn ze 'geholpen') In een drukke stad zou ik dat niet doen.
Tot nu toe vind ik het echt super leuk om te zien wat mijn kat zo allemaal doet als hij buiten is. Hij is de afgelopen 2 dagen nog niet echt ver van huis gegaan en zit veel in de bosjes en struiken langs mijn huis.
Maar het voornaamste is natuurlijk dat hij zo niet meer zoek raakt, zolang hij het gps-trackertje om heeft. Hij is ook wel gechipt, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Je kan de tracker ook laten bellen naar je telefoon en zo horen wat je kat uitspookt, ook wel eens grappig. En als je de tracker (met of zonder kat) kwijt bent kun je hem via de gps op zoeken en als je dicht in de buurt bent kun je hem ook geluid laten maken om m sneller te vinden. Ideaal.
Ik heb m nu voor de kat, maar honden of evt kinderen die er graag vandoor gaan kun je m ook om doen en zo terug vinden. (Ideaal voor het 3 jarige zoontje van mijn zus die in winkels graag er vandoor gaat en zich verstopt en dan ook geen geluidjes meer maakt

Dit is Sem met zijn tracker om:
Hij accepteerde het meteen vanaf het begin al, terwijl hij nog nooit een bandje om heeft gehad hiervoor.
Ben er zelf wat huiverig voor als ze per ongeluk blijven hangen ergens aan. Hij heeft nu een bandje met een stukje elastiek, dus als hij vast komt te zitten kan hij als het goed is, zo weer los komen. De tracker vind ik dan wel weer terug. En mocht hij wel vast komen te zitten, kan ik hem zo vinden en helpen.

Een kleine impressie van wat hij in een paar uurtjes heen en weer loopt:
Zijn icoontje is een hondje, want kat zat er nog niet tussen.

Hier nog even een product foto van Pets On Demand hoe het er van dichtbij uit ziet, met het standaard bandje zonder elastiek.