Situatie:
8,5 jaar oude poes kreeg ongeveer een halfjaar geleden epileptische aanvallen. Tenminste, daar leek het erg op (beginstadium dat niet over ging in een aanval). Ze liet al haar ontlasting lopen op zo'n moment, ging heel klagelijk miauwen en enorm kwijlen. Dat trok binnen niet al te lange tijd weg. De aanvallen begonnen elkaar steeds sneller op te volgen.
De DA heeft bloed afgenomen en hoewel er niet al te gekke dingen naar voren kwamen (eigenlijk niet) dacht ze toch aan het voorstadium van epilepsie. We kregen tabletten Phenoral 12,5 mg die ik door de helft moest doen en 's ochtends en 's avonds moest geven. Een hele lage dosering dus. Na de eerste pil waren de aanvallen direct over (terwijl ze er meerdere per uur kreeg op een gegeven moment).
Dat ging een aantal maanden prima. Ik moest elk kwartaal bloedonderzoek doen om de Phenoralwaarden in de lever te bepalen. Dat was een drama. Het bloedprikken was 1 doffe ellende. De eerste keer waren de waarden helemaal goed.
Maar nu....
Sinds een aantal weken eet ze slecht, is ze afgevallen en was ze sinds een paar dagen lusteloos. Ik ben dus weer naar de DA gegaan. Bloed onderzocht en ze bleek leverwaarden te hebben die sky high waren. logisch dat ze zich ellendig voelde en niet wilde eten. We hebben de Phenoral verlaagd naar een kwart tablet. De dag erna begon ze gelijk weer 'wat' te eten en ze is inmiddels weer actiever en minder teruggetrokken.
Maar het eten is en blijft een drama. Ze is in heel korte tijd 0,6 kg afgevallen en sinds het begin van de epilepsie een kilo. De laatste keer woog ze nog maar 3.4 kg en dat is echt veel te weinig. Ze mag onbeperkt eten, maar ze eet zo ontzettend slecht dat ik met m'n handen in het haar zit.
Ik heb inmiddels zó veel soorten voer in huis, dat ik het ook niet meer weet. Verse tonijn (neuhhhhh geen zin in), de duurste kleine blikjes (€ 1,- en meer voor een beetje voer dat je met 1 keer niezen van het schoteltje afblaast), goedkopere voersoorten uit bakjes, blikjes en zakjes. Brokken --> heb inmiddels 7 open zaken en voor alles trekt ze haar neus op.
Áls ze al wat eet, dan is het Sheba uit een kuipje of zakje. Maar dat kan 1 dag goed gaan (ik zorg ervoor dat er altijd vlees beschikbaar is de hele dag door) en de volgende dag laat ze het zitten. Bozita vers vlees gaat heel soms goed, maar nu ook alweer een aantal dagen niet. De dure blikjes met vis en vlees die eruit zien als voedsel voor de gewone mens vreten ze allebei niet

Ik kan het er ook niet induwen natuurlijk, dus ik ben op zoek naar tips. Voer weghalen en wachten tot ze honger heeft, dat lijkt mij zeer onwenselijk gezien de afgelopen weken. Ze is nooit zo heel erg fan van eten geweest. Ik hoop ook dat er andere ervaringen gedeeld worden. Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Dank!