Voor wat voor gekke dingen zijn jullie katten 'bang' voor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Voor wat voor gekke dingen zijn jullie katten 'bang' voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 22:07

Ik zag een topic over iets waar honden of andere dieren bang voor zijn. Maar ik vraag t me echt specifiek af voor katten.

Zo worden onze katten bijvoorbeeld helemaal gek van t ns geluidje. Dat ding dong diiiiiing.
Ze staan direct op scherp, oortjes alle kanten op en uitzoeken waar t geluid vandaan komt. Elke keer ziet t er weer grappig uit hoe ze er op reageren.
Nee ik doe dat niet elke dag hoor. 1x per 1 of 2 maanden
Zal er wel eens een filmpje van maken

Maar voor wat voor gekke dingen zijn jullie katten bang voor of reageren ze op

Carol_Beer

Re: Voor wat voor gekke dingen zijn jullie katten 'bang' voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:08

Voor kaarzen xD

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:17

Van belletjes! We hadden een speeltje voor hem gekocht en daar hing een belletje aan en elke keer als dat rinkelde schrok hij, belletje hebben we uiteindelijk van het speeltje geknipt en nu is ie helemaal blij :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:35

De aanjager van de allesbrander.. zucht.. dan durft ze de kamer niet in of probeert door de deur de kamer uit te vluchten (als in door dichte deur..). Rare kat..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:36

Mijn kitten is bang voor de cavia.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:51

De vlizotrap naar de vliering is de Poort naar de Hel als ik mijn kat moet geloven. Dat ze het eng vindt als er ineens een trap naar beneden komt, oké, maar zelfs al staat ie er gewoon, dan komt ze niet eens boven en dat terwijl ze anders zo nieuwsgierig is. Mijn vorige kat liep rustig die trap op om op de vliering te gaan neuzen, maar Caítlin blieft het hele gevaarte, inclusief wat het ook is wat zich daarboven afspeelt niet.
En als ik ga zingen. Men zegt dat het wel meevalt, mijn zangkunst, maar dat mijn kat elke keer naar boven rent en daar een kast in duikt als ik ga jammeren geeft niet echt zelfvertrouwen op dat punt :') .

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:00

De deurbel. Als die durft te gaan dan vliegen de 2 katten overal naartoe.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:00

Mensen met schoenen/slippers aan.
Kloppende mensen, mensen die in hun vingers knippen.
Bezoek dat er niet zo vaak is.
Kinderen.
De deurbel.
Mijn nieuwe paardenkast.
Huishoudelijke artikelen (bezem, dweil, geel doekje, stofzuiger, stoffer en blik).

Zucht :')

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:08

Slippers!! Angstaanjagend!
En ws morgen voor mij als hij maar de dierenarts moet voor zn castratie, maar dat weet hij nog niet :+

Maar dan de verstop plek als ze schrikken... in ons vorige huis hadden we een los gasfornuis met oven, als onze volwassen kat, dan schrok verstopte hij zich in de oven la, wat dus echt een drama was om m daar weer uit te krijgen.. 8)7

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:09

Geloof het of niet...
Die rooie van mij is bang voor een rups!
Er liep er eens 1 op de bank, ik had hem niet gezien. Maar haar oogjes werden erg groot en ze sjeesde de kamer uit! :o :o

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:13

De stofzuiger met stip op 1.

Verder zijn auto's & honden buiten ook echt heel eng.
Ze horen is helemaal geen probleem, maar zien.. Nee echt, dan komen ze je halen.
De ogen van mijn kat vallen bijna uit z'n hoofd als ik met hem voor het raam ga staan..

En als het baasje dr bed gaat verschonen moet je ook rennen voor je leven!
(Oké, die is geoorloofd.. Ik heb een hoogslaper en gooide de eerste keer heel leuk de vuile dingen naar beneden. Mogelijk was dat een beetje indrukwekkend :o )

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:28

De stofzuiger en dweil, maar ook de telefoon als er iemand belt. Dan staan ze er echt met grote ogen naar te kijken. Ohja en stampen op de vloer is ook heel indrukwekkend :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:35

alles wat van zijn plaats staat waar het normaal gesproken stond. Ik hoef maar iets te verplaatsen en rover komt weer langs daarna dan is dat een levensgevaarlijk eng ding geworden, grote ogen, sluipen en als even kan er met een boog omheen om dan door te lopen alsof er niets aan de hand is en dan omdraaien en er langs lopen alsof het er al jaren staat.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:41

Ritselend plastic! En dan vooral wanneer je een vuilniszak vervangt. Regenkleding en skikleding zijn ook des duivels - en klassieke muziek :Y).

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:41

Stofzuiger, maar niet voor de grasmaaier, daarmee kan je hem met een wieltje van het gras duwen terwijl ie aanstaat. Kwam er van de week achter dat het misschien niet de stofzuiger is, maar het schoonmaken in het algemeen. Hij reageerde op een zachte bezem net zo spastisch als op de stofzuiger. Voor de zekerheid maak ik dus maar niet meer schoon beneden. _O-

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:43

Mijn ene kat is, nadat we een paar meubels hebben verplaatst een tijd lang doodsbang geweest voor de gehele woonkamer, en dan met name de doos waar hij daarvoor altijd in sliep. Het was zomer, dus hij was sowieso al weinig binnen, maar toen is hij weken lang niet verder geweest dan zijn voerbakje dat bij de deur staat. Pas toen we alles weer op z'n plaats hadden gezet was het weer goed, al is de doos nooit meer gebruikt.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:49

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:57

Ik heb saaie katten denk ik,van niks zijn ze bang.Ik kan ze zelfs in bad stoppen en 1 springt rustig bij je in bad.Ik heb zelfs een wilde kat in huis ,die heeft een doodsbange periode gehad,maar nu is ook hij relaxt in huis.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 23:59

Haha wat een leuke dingen komen hier voorbij
Waar ze ook van schrikken (vooral 1) is als ze bang zijn voor iets. Bv een schoen of tas die vreemd ergens ligt. Dan gaan ze ook helemaal sluipen. En dan rekken ze zich helemaal om t heel voorzichtig aan te raken om vervolgens weer terug te duiken. Maar op t moment dat ze dus zich uitrekken je voet even verplaatsen. (Als je in de buurt bent) Dan heb je je voet op de grond en verschuif je m over de vloer wat. Sprongen van een meter de lucht in zijn heel normaal hier haha

Oh en ijs. 1 vind dat prachtig. En de ander (die ook zo schrikt van die voet, normaal is t echt wel een dappere dodo maar wel echt een held op sokken) en de andere zette ik op t ijs. Een heel klagelijk gemiauw en klom direct weer bij mij omhoog om heel dicht tegen me aan te kruiten. Baas laat me niet los :')

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:04

Mijn jongste is compleet in paniek wanneer ik het dekbed uit het slaapkamer raam hang. Dan hangt het dekbed namelijk een paar centimeter voor het woonkamer raam.
Hij gaat dan 3 uur lang onder de bank zitten 8)7

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:08

De glazenwasser... en onze pup...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:17

In gekke buien doet ze alsof Ze bang voor mij is. Je opwachten en dan wegrennen als je eraan komt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 01:10

De hamster :') _O- geen grap!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 01:24

Mijn hond, maar daar geef ik ze ook geen ongelijk in, die vreet ze op :P
dus die houden gepaste afstand :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 06:06

Muizen. Die ene keer dat we muizen hadden en je dus hoopt dat de kat er wat aan doet, bleek hij er als de dood voor te zijn