kat weggelopen?

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

melissac

kat weggelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 20:56

Wij hebben een kater van bijna 3 jaar oud, afgelopen zaterdag kwam de buurvrouw naar ons toe om te zeggen dat onze kater kreupel liep.
Wij hebben hem mee naar ons huis genomen en ik zei nog tegen mijn vader, mocht het maandag nog niet over zijn dan bellen we de dierenarts en ga ik er met hem naartoe.
Zondag kwam ik beneden en wou ik kijken hoe het ging met hem m'n vader kwam naar me toe en die zei dat hij naar buiten was geglipt, dat doet die wel vaker maar ik vond het toch wel eng aangezien hij op 3 benen liep.

Nu is hij dus nog steeds niet terug, ik heb zojuist een oproep op amivedi geplaatst maar ik weet verder niet wat ik nog meer kan doen..

Iemand tips?

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Mist

Re: kat weggelopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:59

nu (als het rustig is op straat) zoeken en roepen. Daarnaast flyers maken en bij de buren in de bus stoppen en op lantaarnpalen plakken e.d.

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:49

Heb je hem alweer gevonden?

Wish it.... Dream it.... Do it!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 20:48

AnnemiekvM schreef:
Heb je hem alweer gevonden?

Nee..
Ik ben elke avond even naar buiten geweest en ben gaan zoeken, ik heb flyers opgehangen maar niemand heeft nog gereageerd..
Ik vrees voor het ergste ;(

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:00

Berichtje sturen naar dichtsbijzijnde dierenasiel, bericht zetten op fb (als je dit hebt), brokjes bij de deur neer zetten, nog steeds elke avond een rondje lopen om te zoeken en te roepen. Als je dicht bij een polder woont ook een rondje door de polder doen. De hoop nog niet opgeven! Onze kat stond ook na 3 dagen ineens weer voor de deur. Misschien dat hij ergens opgesloten zit? Heel veel succes! Het is verschrikkelijk om in die onzekerheid te zitten! :(

Quinten fotografie - passie voor fotografie
https://quintenfotografie.weebly.com/

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 21:06

quintenvo schreef:
Berichtje sturen naar dichtsbijzijnde dierenasiel, bericht zetten op fb (als je dit hebt), brokjes bij de deur neer zetten, nog steeds elke avond een rondje lopen om te zoeken en te roepen. Als je dicht bij een polder woont ook een rondje door de polder doen. De hoop nog niet opgeven! Onze kat stond ook na 3 dagen ineens weer voor de deur. Misschien dat hij ergens opgesloten zit? Heel veel succes! Het is verschrikkelijk om in die onzekerheid te zitten! :(

Ik heb idd net een bericht op een weg geefhoek geplaatst bij ons, heb de buurvrouw nog even een bericht gedaan voor de zekerheid of hij echt niet bij hun zit.
Ik zet liever geen brokjes bij ons buiten neer omdat er dan andere katten bij ons komen, maar mocht hij echt veel langer weg zijn dan ga ik dat natuurlijk wel doen.

Ik ga zometeen weer even een rondje buiten zoeken, het is gelukkig in een woonwijk waar niet zo veel katten worden aangereden maar hij kan natuurlijk minder snel weg...

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:39

melissac schreef:
quintenvo schreef:

Ik heb idd net een bericht op een weg geefhoek geplaatst bij ons, heb de buurvrouw nog even een bericht gedaan voor de zekerheid of hij echt niet bij hun zit.
Ik zet liever geen brokjes bij ons buiten neer omdat er dan andere katten bij ons komen, maar mocht hij echt veel langer weg zijn dan ga ik dat natuurlijk wel doen.

Ik ga zometeen weer even een rondje buiten zoeken, het is gelukkig in een woonwijk waar niet zo veel katten worden aangereden maar hij kan natuurlijk minder snel weg...

Succes en sterkte! Het is wel zo dat als een kat merkt dat hij dood gaat, zich meestal verstopt in een bosje om daar rustig komen te overlijden. Maar daar gaan we nu natuurlijk nog niet van uit! Eventueel kan je ook nog bij een of meerdere dierenartsen informeren en ook de site van amivedi goed in de gaten houden en dan van heel het land, soms verstoppen katten zich nog welleens in een auto en worden ze aan de andere kant van het land teruggevonden.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 21:47

Dankjewel!

Zojuist een bericht gehad van de buurvrouw dat hij vanmiddag bij hun is geweest, ze had nog aangebeld maar er was niemand thuis ze heeft hem wat eten gegeven en ze zei dat hij al een stuk beter liep op z'n achter poot.

Nu maar hopen dat hij snel terug bij ons komt.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:49

melissac schreef:
Dankjewel!

Zojuist een bericht gehad van de buurvrouw dat hij vanmiddag bij hun is geweest, ze had nog aangebeld maar er was niemand thuis ze heeft hem wat eten gegeven en ze zei dat hij al een stuk beter liep op z'n achter poot.

Dat is fijn om te weten! Dan zit je iig minder in de onzekerheid. Als katten angstig zijn vergeten ze soms waar ze thuis horen. Maar hij is iig geval in de buurt! Kwam de kat vaker buiten op straat?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 21:57

quintenvo schreef:
melissac schreef:
Dankjewel!

Dat is fijn om te weten! Dan zit je iig minder in de onzekerheid. Als katten angstig zijn vergeten ze soms waar ze thuis horen. Maar hij is iig geval in de buurt! Kwam de kat vaker buiten op straat?

Ja idd! hij is meestal buiten, maar omdat hij echt last had van z'n pootje en ik het niet vertrouwde wou ik hem liever niet buiten hebben...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie