poes overgenomen hoe nu met chip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

poes overgenomen hoe nu met chip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 10:54

hallo bokkers,

IK heb gister een poes overgenomen van een oud vrouwtje ;)
Nu is Poes wel gechipt maar staat dat natuurlijk op haar naam enzo en als Poes straks bij mij naar buiten gaat is het wel handig dat dat op mijn naam staat mocht er onverhoopt iets gebeuren met hem.

Maar hoe pak ik dat nu aan?
Wil hem eigenlijk niet gelijk weer vervoeren naar een DA ofzo omdat het zeer stressvol voor hem is..
Heb nog niet gegoogled maar hoop dat iemand hier kan helpen?

Groetjes Alja

Jennyxx

Re: poes overgenomen hoe nu met chip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:55

Via www.ndg.nl kan je de poes op jouw naam zetten. Ze bellen dan de oude eigenaresse op of dat goed is. En dan is het zo geregeld. Haar chipnummer kan je in het paspoort vinden :-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:59

Ik wilde dit pas ook doen. Mijn ouders (oude eigenaar) moeten haar afmelden bij de site waar ze aangemeld is en ik kan haar dan pas op mijn naam zetten. Maar verschilt denk ik per site? Via chipnummer.nl kon ik kijken waar hij geregistreerd stond.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:01

Ik zou eerst op http://www.chipnummer.nl kijken vij welke data bank hij ingeschreven staat (hoeft namelijk niet het ndg te zijn) en die aanschrijven om de gegevens over te schrijven. Chipnummer vind je evt in het paspoortje/vaccinatie boekje zoniet even laten uitlezen bij de dierenarts, zo gepiept.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 30-01-17 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:01

Toen wij de kat overnamen, heeft de oude eigenaar via het back home account het chipnummer ''vrijgegeven''. Dan kun je vervolgens via Back home, een account aanmaken, en daar het chipnummer in toevoegen. Daarbij weer aangeven dat je de kat gekocht hebt. En dan natuurlijk je eigen gegevens invullen.