GPS tracer voor aan de halsband van de hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

GPS tracer voor aan de halsband van de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 12:24

Hallo!!

Ik ben met mijn hond aan het oefenen met roepen en komen en langzaam maar zeker krijg ik meer vertrouwen in hem. Nu laat ik hem ook los in het bos, en soms verdwijnt hij dan uit het zicht.. nu dacht ik, bestaat er geen GPS tracer voor aan de halsband? En jawel hoor, die bestaan!

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die die eentje hebben? Ik zou er wel een aan willen schaffen, gewoon om te kijken of t iets is, dus wil er ook geen groot bedrag voor neerleggen. Wie weet er een goedkope en toch goede gps tracer voor aan de halsband? En is het iets, of is t een beetje overbodig?

Alvast bedankt!

lenaa_tje

Re: GPS tracer voor aan de halsband van de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:32

Ik weet dat er in Nederland veel regels aan verbonden zijn. In het buitenland (Frankrijk, Zwitserland ) is het veel normaler. Wegens de jacht heb je daar ook apparaten waarbij je, je hond op een grotere afstand kan volgen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:38

Ja die bestaan zeker. In Zweden gebruiken ze die bij de elandenjacht. Daar kunnen de honden wel kilometers verderop zitten.

lenaa_tje, waarom zijn er in Nederland regels aan verbonden? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:53

Ik heb sinds een paar dagen de Tractive GPS track voor mijn herder. Mijn honden lopen los over ons erf maar de herder gaat nogal vaak op visite bij andere honden. Ze heeft een jaar in een overvol asiel gezeten en is daardoor bijna te sociaal geworden en wilt iedere hond begroeten. Als ze nu los loopt heeft ze de tracker om en krijg ik een seintje als ze te ver weg gaat. Het is niet heel goedkoop ( 50 euro ) en een paar euro per maand met abonnement maar ik ben er heel blij mee. Zodra ik haar nu uit het oog ben verloren kan ik direct op mijn telefoon zien waar ze heen is. De tracker is gemakkelijk in gebruik en accuraat.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:01

Ik heb ook een Tractive GPS maar dan voor de kat. Voor katten is hij iets groter dan je zou willen maar voor honden perfect. Ik ben er super blij mee! Hij is erg nauwkeurig en ook makkelijk terug te vinden als ze hem toch kwijtraken (door geluid en lichtsignaal)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:11

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:29

Ja! Wij hebben een gps tracker van weenect voor onze hond. Ik ben er echt heel blij mee!
Onze hond loopt altijd los op het erf, maar durft nog wel eens afdwalen nu hij wat ouder wordt... :) Met deze tracker kan je ook een gebied instellen, wanneer de hond daarbuiten gaat krijg je meteen een bericht. En tussendoor kan je ook gewoon zien waar hij zich bevindt.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:07

Voor diegenen die de Tractive GPS hebben, hoe groot is het beteik (ongeveer) ?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:03

Keeva schreef:

Hoe bedoel je? Zover ik weet heeft hij geen max bereik.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:12

lenaa_tje schreef:
Ik weet dat er in Nederland veel regels aan verbonden zijn.

Waarom? Een GPS tracer is passief. Die bepaalt met het satellietsignaal zijn positie, net als een navigatie of smartphone. Via het telefoonnetwerk (er moet dan ook een simkaart in) vraag je die positie op of de tracer stuurt zelf een bericht als ie buiten een ingestelde zone komt. En er zijn er vast ook die de hele route vastleggen en op commando tonen.

Hetzelfde idee wordt bij kinderen gebruikt, dementerende bejaarden en ook van voertuigen kun je op die manier volgen waar ze zijn.

Keeva schreef:

Er zijn twee dingen nodig: ontvangst satellietsignaal en telefoonbereik. Als aan die voorwaarden wordt voldaan werkt het in principe wereldwijd. Maar dus niet als je hond diep in een konijnenhol of iets dergelijks zit of als je op een plaats bent waar geen mobiel bereik is.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:49

Okee, duidelijk ! Realiseerde me niet dat het inderdaad met satellieten te maken heeft. Lijkt me een fijn ding !