Slecht etende magere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Slecht etende magere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:32

Hallo lieve bokkers,

Ik heb momenteel een chi in training die te dun blijft.
Volgens de dierenarts wel goed op gewicht maar aangezien ik hem train voor het showen heb ik hem liever voller.
Nu is het een extreem moeilijke eter. Hij eet eigenlijk alleen orijen brokken. En dan maar een klein beetje. 1 handje vol is veel per dag. Hij is verder gewoon speels en actief.

Afbeelding
Als pup

Afbeelding
Nu
Wellicht niet heel duidelijk maar zn heupbotten voel je duidelijk en ook zn ribben zijn te tellen.

Hij is al aangekomen sinds hij hier is maar toch.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
Rc puppy pate
Animoda vom feinstein natvoer
Gimdog natvoer
Countryhunter
Renske
Kvv(supermarkt)
Carnilove
Gekookte kip
Gerookte kip
Kippenpootjes
Gehakt rauw en gebakken
Kaas
Schapenvet
Etc
Ik heb nu van meatlove een worst voor sporthonden ook geen succes.
Qua brokken eet hij alleen orijen.
Ik ben intussen een beetje klaar er mee. Maar hij kan echt nog wel wat vet gebruiken. Wellicht hebben jullie nog tips.

Verder is hij dus niet van mij. Dus wbt dierenarts kan ik helaas weinig doen.

mirriejj

Re: Slecht etende magere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:35

Hoe oud is hij? Juna bleef tot 2 jaar ook broodmager, pas na haar 2e kwam ze wat meer bij :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:36

Hij is nu 10 maanden geloof ik. Hij is van maart.

Toen hij net bij mij kwam was hij ook extreem angstig en bijna een dood vogeltje. Sliep de hele dag met uitlaten constant aan t rillen en speelde eigenlijk niet. Dat is wel verbeterd. Maar hij eet zo slecht.

Hij lust overigens wel kips smeerleverworstjes (ook met moeite) en frikandel maar de frikandel alleen als je hem vast houdt en stukjes laat afbijten.
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 28-01-17 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:37

Vreemd verhaal.Een chi in training?Wat moet je trainen dan.Wat weegt zo'n chi 3 Kg max ?Dan kan hij toch niet meer dan een handje brokken eten.

Wees blij dat hij niet zo dik is ,juist dat is lelijk.Mist hij gewoon zijn eigenaar niet.

Lees nu dat hij 10 maanden is ,dan is dat normaal dat ze niet zo vol zijn.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:39

Een chi in training. Denk je dat je bij elke chi zo even tandjes kan kijken, dat je hem op tafel kan zetten en t beestje niet bang is. Heb je uberhaupt wel eens een hondenshow voor chihuahuas gezien?
Daarbij nee hij mist zn baasje niet want voor hem ben ik dat. Als ik hem nu daar weer drop is ie overstuur dat ik hem misschien achterlaat.

Verder heb ik heel wat chihuahuas gehad en bij geen 1 kon je alle botten zo goed voelen. Dus wat je zegt is onzin dat het logisch is dat hij niet zo vol is.

Afbeelding
Deze is 9 maanden. Die is perfect voor op show. Zo zijn ze eigenlijk allemaal die bij mij waren
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 28-01-17 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:41

Mijn Duitse Herder was voor haar 2e jaar ook een mega slechter eter. Grote hond (60cm+) en woog 25 kg. Kan je nagaan hoe mager.
Sinds ik op Lotgering zit gaat het suprr goed! Ze is nu 30/31 en ze is nu mooi.
Lotgering is wat vetter dus ik denk dat dat wel helpt. Oja, het is vlees :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:43

Lotgering ken ik. Ben alleen bang dat hij daar ook zn neus voor optrekt. Alle behalve kips leverworst wat zacht is eet hij niet.
Brokken gaat er met moeite in. Maar kan het altijd proberen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:43

waarom moet ie vol voor show? Een hond moet vooral gezond zijn en vol slaat mi snel door naar dik en dus ongezond.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:44

Toevallig show ik zelf,zie alleen niet in dat je daarvoor een hond in training moet geven.Je kan overal show trainingen volgen als eigenaar.
Veel chihuahua's zijn te dik,ik vind deze zo van bovenaf niet schrikbarend mager ,maar meten is weten dus begin met hem te wegen.Bovendien is het diertje 10 maand doet nog in de jeugdklasse mee dus mag hij gewoon ook nog jeugdig tonen.
Veel chi's zijn niet van makkelijke eters,maar dat zul je dan ook wel weten.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:46

Een dag op show is stressvol voor een hond die 2 kg weegt is 200gr afvallen niet erg. Voor een hond die 1.5kg weegt is 200gr afvallen gelijk ondergewicht. Ik heb ze liever iets voller. Als ze dan wat afvallen is het niet gelijk een drama. En helaas houden de chihuahua keurmeesters van stevige hondjes. Niet van die tere dingen.

Daarbij alle hondjes die ik heb gehad waren goede eters, bij mn moeder zijn het ook allemaal goede eters. Dus ook hier is wat je zegt beatje weer onzin.

Verder kán je als eigenaar showtraining volgen. Echter is niet iedereen daar geschikt voor en heeft de ervaring om dan naar shows te gaan. Veel hondjes worden daardoor ondergebracht bij handlers die ze showen en trainen.

Verder vind ik dit toch behoorlijk aan de dunne kant zeker als ik de andere vanaf de bovenkant bekijk.

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:48

Ik ga niet meer reageren ,als hondeliefhebber word ik hier triest van.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:51

Rianne1994 schreef:
Een chi in training. Denk je dat je bij elke chi zo even tandjes kan kijken, dat je hem op tafel kan zetten en t beestje niet bang is. Heb je uberhaupt wel eens een hondenshow voor chihuahuas gezien?

Aangezien élke hond zonder trauma's zich bij de dierenarts hoort te kunnen gedragen op tafel... :+

Dé truc om onze hond op gewicht te houden is rijst/pasta, maar dat moet ze willen eten natuurlijk. Misschien het proberen waard?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:53

Als hondenliefhebber die blijkbaar weinig verstand heeft van chihuahuas en alleen uit gaat van de vooroordelen die er zijn.

Verder heeft hij het enorm goed bij mij. Waar hij vandaan komt zitten teveel hondjes om ze allemaal individueel de aandacht en training te geven die benodigd is voor de show.

Ik vind het dus dieptriest hoe jij reageert. Het lijkt me wijs als je inderdaad niet meer reageert want je geeft verder geen echte tips waar ik wat aan heb. En dat is waar ik het topic voor heb gestart. Omdat ik hoop dat er mensen zijn die de speld in de hooiberg hebben

Dat niet alleen bakkabouter, voor de show moeten ze meer dingen kunnen dan mensen beseffen. Het is niet zet je hond neer en klaar.
Plus inderdaad tis fijn als ze zich gedragen bij de dierenarts.
Pasta eet hij niet. Rijst kan ik nog even proberen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 15:55

Naar aanleiding van een pb even voor de duidelijkheid: IK BEN ABSOLUUT GEEN BROODFOKKER. Ik doe dit voor mijn plezier en niet geheel onverdienstelijk. Ik heb 3 hondjes in huis die nog nooit een nestje hebben gehad. Verder leven ze gewoon in de woonkamer en dus niet in een vieze schuur of kennel. En ik vind het enorm beledigend dat er zo gedacht wordt over mij.

Sorry voor mn uitbarsting maar kan daar zo slecht tegen.
Alle tips zijn welkom ik ga ze ook voor zover mogelijk allemaal proberen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:00

Zet hij niet gewoon alles om in groei op dit moment? Of worden de hormoontjes wakker nu de stress afgenomen is?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:01

Joh, als je je zulke zorgen maakt over een hond die niet van jou is kun je twee dingen doen:
1) retour eigenaar
2) naar een DA brengen

Misschien is het dier ziek, misschien heeft het last van zijn tanden, misschien heeft het buikpijn of misschien lust het inderdaad gewoon helemaal niets of weinig.
Ikzelf sluit in dergelijke gevallen eerst graag eventuele medische oorzaken uit.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 16:02

Ik denk ook een deel hormonen, hij mag graag rijden op mijn andere reu.

Verder voor hij hierheen kwam is hij helemaal nagekeken en ontwormt. En ook gezond verklaard. Door een dierenarts. Hij had 1 losse kies die is eruit. Als ik hem terug doe naar de eigenaar weet ik dat hij niet gaat aankomen. Dus probeer ik zoveel mogelijk nog zelf. Komt hij dan niet aan dan gaat hij wel terug

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:04

Rianne1994 schreef:
Verder voor hij hierheen kwam is hij helemaal nagekeken en ontwormt. En ook gezond verklaard.

Maar hij was wel te mager? En hij eet slecht zonder dat daar een oorzaak voor is?
Vreemd, die gezondheidsverklaring dan.....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:07

Ik ben ook hondenliefhebber maar zie niet in waarom je hier triest van zou worden?? Mijn herder at tot haar 2e ook moeilijk en was ook nog eens super actief. Bij haar werkte het gestoomde vlees van Renske altijd goed. Dat at ze dan zo, of gemengd door de brokken (want duur en ze at op een gegeven moment 1kg per dag).
Je zou ook nog Satin Balls kunnen proberen, dat is met gehakt maar misschien eet ze dat ook dan niet. Of misschien gekookt/gebakken gehakt? Kip zou ook nog kunnen maar dat is magerder dus minder geschikt.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 28-01-17 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:07

Heb je de hond al eens laten testen op maagzweren/gevoelige geprikkelde maagwand? Die van mij at ook al slecht vanaf pup af aan en nu zit ie aan de omeprazol en eet eindelijk goed. Soms hebben ze een aangeboren afwijking aan het maag-darmstelsel en dan geven maagzuurremmers enorme verlichting.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:08

Rianne1994 schreef:
Hij had 1 losse kies die is eruit. Als ik hem terug doe naar de eigenaar weet ik dat hij niet gaat aankomen. Dus probeer ik zoveel mogelijk nog zelf. Komt hij dan niet aan dan gaat hij wel terug

En waar die kies zat is bv niet ontstoken?

Eén ding snap ik niet: de hond zal zeker niet aankomen als hij naar de eigenaar terug gaat. Zeg je.

Maar ooit moet hij terug? Nietwaar? Dus als je hem dan eindelijk op gewicht hebt is dat voor niets?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 16:09

De dierenarts vind hem goed op gewicht. Verder eet hij al vanaf dat hij een half jaar is slecht. Is nagekeken was geen aanwijsbare reden voor. Verder is hij in december ontwormt.

Ik vind hem alleen te mager. Maar voor een dierenarts is mijn showhond te dik terwijl die volgens de keurmeesters perfect is dus ja... ;) :')
Hij moet uiteindelijk terug. Dat klopt. Echter heb ik iets gevonden wat hij lust en van aankomt zorgt de eigenaar ervoor dat hij dat krijgt al is hij dus voor gewoon als huishond prima op gewicht. En nee niet ontstoken. Zn tandvlees is ook een mooie roze tint

Kip en gehakt heb ik geprobeerd. Renske gestoomd vlees nog niet volgens mij. Dus dat ga ik ook noteren

Gevoelige geprikkelde maagwand is volgens mij niet getest. Ga dat zeker overleggen met de eigenaar.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:10

Ik vind hm ook aan de dunne kant...heb zelf ook altijd slanke honden gehad en nog steeds.
Heb maar 1 chihuahua gehad en die was ook vrij dun, met veel tussendoortjes kwam ie wel aan... dus écht elke dag naast het gewone voer wat kaas/worst of in jou geval frikandel geven...

Ik heb verder geen ervaring met showhonden ofzo..

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 16:12

Cerastes schreef:
Ik vind hm ook aan de dunne kant...heb zelf ook altijd slanke honden gehad en nog steeds.
Heb maar 1 chihuahua gehad en die was ook vrij dun, met veel tussendoortjes kwam ie wel aan... dus écht elke dag naast het gewone voer wat kaas/worst of in jou geval frikandel geven...

Elke dag frikandel leek me ook niet bevorderlijk voor zn gezondheid :+ maar dat is nog een optie inderdaad. Hij eet dat ook wel moeizaam maar toch beter iets als niets.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:16

Rianne1994 schreef:
Cerastes schreef:

Elke dag frikandel leek me ook niet bevorderlijk voor zn gezondheid :+ maar dat is nog een optie inderdaad. Hij eet dat ook wel moeizaam maar toch beter iets als niets.

Nou ja geen hele frikandel per dag geven...hihi misschien een kwart...en alleen nádat ie zn gewone voer oo heeft waar alle voedingsstoffen in zitten, en je zou dat misschien ook alleen kunnen doen een week of wat voordat zo een show is..toch?
Of is dat echt elke maand ofzo?