Hond bult/opgezet hals/borstkas, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Hond bult/opgezet hals/borstkas, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 00:24

Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen is het ons opgevallen dat de borstkas van mijn hond (3 jr) aan de linkerzijde vergroot is, vlak voor de schouder, net onder de hals. Echt een ronde bult is het niet en ondanks dat hij veel loshangend vel en vetjes heeft voelt dit toch anders aan, lijkt opgezet maar ook niet weer niet knetterhard.
Het doet hem geen zeer. Gedraagt zich verder gewoon normaal, geen temp.verhoging oid, ontlasting is normaal en qua gedrag ook geen verandering opgemerkt, mijn moeder vond hem vandaag kalm, maar het is sowieso een nogal sloom typetje.

Aanstaande maandag ga ik naar de dierenarts maar ik vroeg mij af of wellicht iemand hier ervaringen mee heeft?

Ook al weet ik dat ik niet moet Googlen... toch gedaan en het maakt me behoorlijk nerveus :(:)

annepaardoes

Re: Hond bult/opgezet hals/borstkas, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:28

De plek die je beschrijft klinkt als de plaats van een van de lymfeklieren., maar dat is achter de computer natuurlijk moeilijk in te schatten. Lymfeklieren kunnen om tal van redenen vergroten. Ook onschuldige redenen. Je dierenarts kan hier inderdaad het beste antwoord op geven.