Die ene hond waarmee je alles kan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 09:44

Ik geloof dat iedere honden bezitter dat dier een keer in zijn leven tegen komt. Die hond waarmee je bijna letterlijk alles kan. Degene die jou feilloos aanvoelt zonder echt iets te zeggen. En die een absoluut unieke band met jou heeft. Hem kwam ik tegen toen ik 10 jaar oud was.

Voor mij was dit Luka of zoals mijn broertje hem noemde Luka von Snitzelsnijder. Geen idee hoe hij daarop is gekomen. Een rottweiler golden retriever kruising.

Toen ik hem 13 jaar geleden kreeg was hij het dikste en brutaalste pup uit het nest. Brutaal bleef hij wel een klein beetje zijn gehele leven. Maar desondanks zijn streken zoals al mijn paardenborstels verstoppen en begraven, kon ik me geen betere eerste hond voorstellen. Het commando liggen heeft de eigewijze drol nooit aangeleerd. Maar meneer ging wel naar bepaalde plekken als ik het van hem vroeg om te gaan staan of zitten. Ook was hij nergens bang voor in het verkeer. Iets wat heel handig was bij de paarden.

In de tijd dat ik luka heb mocht ik 4 paarden buiten bomproof waarbij zijn hulp goed geholpen heeft. Al mijn paarden zijn gewend dat Luka door de weides scharrelt op zoek naar mollen. Dus wanneer het tijd was om met de jonge paarden voor het eerste naar buiten te gaan ging hij mee omdat ze hem vertrouwde. Iets wat Luka heel leuk vond om te doen. Hij kent de gehele gebied op zijn pootje.
Wanneer er iets engs lag stuurde ik hem vooruit zodat het paard volgde. Onder een fietstunnel door , over een viaduct of in de sloot Luka deed het wel even voor aan die bange paarden. Hij heeft zelfs een keer een paard beschermd toen ik en mijn paard aangevallen werden door een berner sennen. Hij deed lelijk genoeg om de ander hond weg te jagen en daarna was het ook klaar. Want naast de paarden had hij nog een belangrijke baan namelijk het huis bewaken en beschermen. Netjes vanaf onder de brievenbus. Dan kon hij perfect zien wie er zijn territorium betreed (en de postbode heeft koekjes). Vaak gaven de mensen die regelmatig hier wandelen hem ook een aai over zijn bol. Hij kwispelde iedereen een goede dag vanaf zijn wachtpost.

Maar helaas kwam langzaam aan een einde aan Luka zijn geliefde buitenritjes. Luka heeft HD en kon twee jaar terug echt niet meer mee. Af en toe een rondje ging nog wel als deze klein was. Afgelopen zomer heeft hij nog meegeholpen om het laatste paard buiten mak te maken.
Maar nu word dat kleine rondje zelfs te veel. Naar de voerbak lopen word af en toe te veel. Naar zijn wachtpost onder de brievenbus word te veel.

Daarom mag hij vandaag naar zijn nieuwe wachtpost , daarboven bij de andere dieren die hier gewoond hebben. Naar zijn maatjes Fred en neeltje die hem zij voor gegaan.

Afbeelding

Voor mij is Luka die ene hond.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:47

Ach wat een lieverd moet dat zijn als ik het zo lees <3
Ontzettend veel sterkte met je grote verlies :(:)

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:51

Wat een geweldig lieve en mooie hond <3
Je hebt het heel mooi en pakkend omschreven, heel veel sterkte met het grote verlies vandaag.
Als leven lijden wordt, houdt het op. De enige juiste maar wel heel erg moeilijke beslissing die wij nog voor ze kunnen nemen.

Ik had ook ooit die ene hond, kruising duitse herder x groenendaler. Kon ik echt mee lezen en schrijven.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:57

Pfff jeetje krijg helemaal kippenvel van jullie mooie verhaal! Wat heeft Luka een paradijsje gehad bij jullie! Ontzettend goed team.

Heel veel sterkte! :(:)

Goof

Berichten: 28792
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:04

Ach, wat een lieverd. Sterkte.

Ravel13

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Brabant

Re: Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:17

Ahh wat een top hond. Sterkte met het verlies

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:19

Och wat verdrietig, heel veel sterkte!

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:26

Oh ja, ik ken het gevoel. Heel veel sterkte met het verlies van je maatje!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 10:29

Een lieverd is het zeker. Een goed leven heeft hij zeker gehad. Hij kon altijd naar buiten als hij zin had en heeft altijd genoeg ruimte en vriendjes om te spelen gehad.
Hij word nu nog wat vertroeteld voordat de dierenarts komt.
Moet ook wel aangezien hij niet meer geheel zelfstandig loopt. Hij vind dat verschrikkelijk en ook een beetje omdat hij niet buiten kan zitten. Naar zijn voerbak lopen gaat nog wel maar met moeite.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:35

Heel veel sterkte.
Sommige honden zijn enorm bijzonder.

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:44

Ik heb ook zo'n hond ts, welke nu bijna 11 Is dus dit moment komt ook voor mij dichterbij.
Brok in mijn keel tijdens het lezen van je verhaal, je maakt de juiste keuze maar deze is daardoor niet minder pijnlijk.
Heel veel sterkte en kracht!

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:54

Prachtig verwoord, heel veel sterkte! Y;(

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:58

Ach wat sneu. En wat een eerlijke beslissing. Heel veel sterkte :(:)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 18:22

Hij is gelukkig rustig gaan hemelen. Warmpjes vlakbij de kachel. De jongste hond is nu wel wat van slag

Renskexb

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-10-14

Re: Die ene hond waarmee je alles kan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:27

Sterkte met dit verlies Y;(