Jeuk, jeuk, jeuk!! Vizsla x labrador

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Roxanne

Jeuk, jeuk, jeuk!! Vizsla x labrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 20:21

Hoi Bokkers!

Dit is Balou:

Afbeelding

Onze driejarige kruising Vizsla x Labrador Retriever. De grootste allemansvriend die er is, altijd vrolijk en nog altijd vindt ze dat ze prima op schoot past.

Sinds anderhalf jaar (zou ook al best langer kunnen zijn) heeft ze last van ooronstekingen. Ook heeft ze heel veel jeuk: niet alleen aan haar oren, maar ook aan bijvoorbeeld haar poten en haar achterste.

Ze heeft echter geen last van haaruitval, een rode huid, bultjes of iets dergelijks.

Inmiddels hebben we alle voersoorten zo'n beetje geprobeerd: vers vlees, brokken, lam, vis, kip, rund, eend, hert noem maar op. De dierenarts heeft ons inmiddels doorverwezen naar een dierendermatoloog. Die constateerde dat er gisten tussen Balou's tenen zaten. Na de behandeling hiervan verdwenen de klachten echter niet.

Ook is Balou inmiddels op allerlei allergieën getest: van verschillende grassoorten tot parkieten, van paarden tot huisstofmijt tot zo'n beetje alles daartussenin. 26 dingen zijn er toen getest, zonder positief resultaat.

Om een voedingsallergie uit te sluiten staat ze inmiddels op een vegetarisch dieet. Tweemaal daags krijgt ze nu een prakje met tofu, aardappelen en groene groente, aangevuld met vitaminen.
De klachten lijken nu, na een aantal weken, flink te verminderen. Er is echter iets nieuws: sinds een week of twee heeft ze onwijze jeuk aan haar neus. Iedere plek wordt getest op krabbaarheid en zodra de deur naar de trap of de hal (met een grote stugge mat) open staat, is mevrouw daar om te krabben. Resultaat: haar neus is inmiddels roze, en ook haar lip is flink schraal/geschaaft.
Aanstaande maandag gaan we daarom weer terug naar de dermatoloog.

De dierenarts en de dermatoloog kunnen er maar niet de vinger op leggen. Ondanks de jeuk blijft het de liefste hond die je je kan wensen, maar we willen haar heel graag hier van af helpen.

Wie heeft hier ervaring mee, of heeft nog meer ideeën wat dit zou kunnen veroorzaken?
Afbeelding

Hold onto what makes you happy
If it tries to buck you off, just hold on even tighter

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:52

Wasmiddel/wasverzachter waarmee haar deken/mand is gewassen?

Krijgt ze haar eten of drinken uit een metalen of plastic bak? Die kunnen ook nogal eens reactie geven, keramiek is een goed alternatief.

Bodybuilding, baby! 8-)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 21:01

Rebel_Jits schreef:
Wasmiddel/wasverzachter waarmee haar deken/mand is gewassen?

Krijgt ze haar eten of drinken uit een metalen of plastic bak? Die kunnen ook nogal eens reactie geven, keramiek is een goed alternatief.

Verschillende soorten wasmiddel etc hebben we ook al geprobeerd, dat geeft helaas geen effect.

Goeie tip van de voerbak! Drinkbak is porselein, maar voerbak was eerst kunststof is nu rvs. Ik zal het maandag eens aan de dermatoloog voorleggen! :-)

Freya6

Re: Jeuk, jeuk, jeuk!! Vizsla x labrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:07

Mijn kat had een vlooienallergie die werd getriggert door het voer. Of andersom. Sinds ik extreem goed ontvlooi, geen last meer.

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:48

Onze golden retrieverheeft een vlooienallergie.
Hij bijt het bij zijn staart helemaal kapot.
We geven nu Bravecto in plaats van pipetjes en dat scheelt.

Kruising labrador van mijn zusje heeft vaak oorontstekingen.
Maar het lijkt erop dat hij die krijgt zodra hij een sloot is ingeweest.

[o]

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 21:52

luuntje schreef:
Onze golden retrieverheeft een vlooienallergie.
Hij bijt het bij zijn staart helemaal kapot.
We geven nu Bravecto in plaats van pipetjes en dat scheelt.

Kruising labrador van mijn zusje heeft vaak oorontstekingen.
Maar het lijkt erop dat hij die krijgt zodra hij een sloot is ingeweest.

Hmm, vlooienallergie. De honden hier worden toch regelmatig ontvlooid met van die pipetjes. Ik zal het ook aan de dermatoloog voorleggen, hier had ik nog niet aan gedacht.
Goede tips alvast!!

Ondanks dat Balou zwemvliezen heeft, heeft ze toch helemaal niks met water en loopt ze er met een grote boog omheen. Dat lijkt mij dus ook niet de oorzaak

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:10

Lekker een hond die uit de sloot blijft.
Scheelt veel viezigheid.

Onze golden kon ik elke 2 weken een pipetje geven en nog liepen de vlooien bij zijn staartaanzet.
Met Bravecto is het over.
Geloof dat er veel te doen is om Bravecto. Maar soms moet je wat.

[o]

Humpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:23

Welke soorten brokken heb je geprobeerd?
Ik heb hetzelfde met mijn ene kat, jeuk jeuk jeuk. Ook anti allergie brokken van de dierenarts geprobeerd. Nu heb ik (megaduur) biologisch voer zonder granen. Even aankijken hoe dat gaat.. Er bestaat vast ook wel zoiets voor honden..
Vervelend he, als ze zo'n jeuk hebben..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:34

Vlooien allergie zal het niet zijn aangezien ze dat ook testen met het bloed. Lastig zeg, ik zou even niks weten maar volg het wel graag. Ik hoop dat je snel de oorzaak vindt!

De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:44

Hebben ze al een huidschraapsel gemaakt? Getest op demodex?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:45

Hier is de oorzaak granen.. Onze hond heeft nu inmiddels 2 maanden terug een boterham van mijn zoontje gepikt en zit nu weer helemaal onder de kale jeukende plekken.. dat duurt nog 1 maand da is het weer over.. Hier versvlees uitsluitdieet, en dat gaat goed..

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie