Hond vervuilt haar bench

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:53

misschien eens proberen samen met de reu in een puppyren te doen??

dan kunnen ze samen wat spelen of ouwehoeren en is ze misschien wel wat meer afgeleid..

vroeger had ik een dogo reu die heel erg verlatingsangst had en daar had ik een grote kennel in huis voor gemaakt,daar zat hij samen met een teefje in,en dan ging het super goed..

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 16:57

Sorry vergeten te zegge idd na spelen slapen en ze gaat sowieso altijd al na het eten! Maar puppyren is idd goede optie om nog te proberen
Mijn reu is helaas binnen niet zo van het spelen die is echt ontzettend lazy! Die vind alleen buiten spelen heel erg leuk zijn hobby is slapen.
Speel goed vind hij geen zak aan zij wel!
Ohja en nog even over moe maken dat heeft GT ook gezegt geestelijk we spelen dus veel spelletjes een snuffelmat een fles aan een touw die hang in ergens aan met kleine gaatjes dat denkoekjes eruit moeten. We hebben een iets zwaardere bak waar ik koekjes in verstop. Wc rol wasr koekjes in gaan en ga zo maar door. Kranten in de bench heb ik ook wel is geprobeerd ze vind er niks leuks in staan en verscheurd hem!

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:03

Kranten in de bench is ook niet voor de leuk, maar voor de stront

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:06

jasmijn16 schreef:
Kranten in de bench is ook niet voor de leuk, maar voor de stront

Dat meen je niet? :')

Nu serieus dat snap ik maar zij doet dat snachts allemaal versnipperen zij ziet dat helaas wel voor de leuk!

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:09

Wat als je de radio aan laat staan als ze alleen is? Ook 's nachts. (zo'n volume dat je er zelf met slapen geen last van hebt uiteraard.)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:10

nontie schreef:
Wat als je de radio aan laat staan als ze alleen is? Ook 's nachts. (zo'n volume dat je er zelf met slapen geen last van hebt uiteraard.)

Dat zou ik wel is kunnen proberen heb hem nu alleen overdag aan ;)

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:11

Wordt ze ook echt moe van die snoepjes verstoppen/uit spullen halen? Of merk je er niet veel van?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:13

Ik merk er zeer weinig van helaas! Ze vind het wel erg leuk maar raakt er niet vermoeid van. Maar zie dat ze het leuk vind dus doe ik het wel gewoon dagelijks. Fietsen raakt ze wel moe van maar is ook maar voor een half uur.

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:19

Dan moet je dus iets anders zoeken, want dan wordt ze er dus geestelijk niet moe van. ;) Denk aan speuren, kunstjes aanleren, andere soort denkspelletjes. Als ze geestelijk uitgedaagd worden, dan zijn ze ook langer 'moe' en voldaan. Dat kan dus een hoop schelen qua slopen en als je geluk hebt zelfs met de stress.

EDIT: Het wisselt per hond wat werkt, als ik zulke dingen doe die jij doet, dan heb ik vooral hele gefrustreerde honden. Ze worden er absoluut niet moe van, maar als ik ga trainen dan kunnen ze echt een hele tijd slapen. Lichamelijk snap ik dat een groepsles niet gaat, ik heb ook lichamelijke problemen waardoor ik erg beperkt ben met mijn honden, maar kijk eens of je privéles kan krijgen of bijvoorbeeld kan speuren. Speuren deden wij hond voor hond.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:39

Ben jij ook samen met haar bezig met zoeken? Of is het 'hier heb je je snuffelmat en succes'?
Ze moet er uiteraard wel moeite voor doen. Ook het buiten zoeken. Als dat te makkelijk is, dan maak het maar wat uitdagender. Dus echt meer verstoppen. Als een hond zijn/haar neus aan het werk zet dan wordt ze lichamelijk echt wel moe. Zoniet, dan is het te simpel, of misschien niet leuk genoeg.

Kent ze target?
Dus als ze iets ziet, bijvoorbeeld (heb ik dan) een klein blauw rubberen onderzetter, zodra ik deze vast heb moet ze deze aantikken voor wat lekkers. Dat kun je helemaal uitbouwen dus zelfs meters verderop. En ook in huis super makkelijk te doen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:46

Ik vind het gewoon erg kwetsend van jullie zijn geen team en ze kan beter weg zo vang ik dit op! En lichamelijk kan je het niet dus waarom heb je honden blablabla. Ik ben door een onbekende hond 2 jaar geleden buiten in mijn hand gebeten die mijn zenuwen heeft doorgebeten. Helaas kreeg ik meer en meer last( toen goed ging kochten we haar ). Heb besloten me nog keer te laten operen en dat was funest. Ik heb nu dAgelijks heel veel pijn werk ook hele korte dagen en doe er alles aan om wat ik nog kan met mijn honden te delen. En wilde dit toch wel even kwijt, ik ben geen persoon dat als het even tegenzit me hond op een desbetreffende site te koop zet. Ik ben bereid om alles er aan te doen dat zij een leuk te huis heeft. En ze voelt zich hier gelukkig als ik thuis kom is ze super blij en is heel erg gelukkig met mijn reu ze ligt liefst op hem. Dit is niet wat er afgelopen berichten zijn gezegt maar wilde toch even kwijt. Voel me erg gekwetst en getackeld wat ik niet verdien omdat ik juist heel veel doe voor mijn hond.
Igv bedankt voor de mensen die wel met bruikbare tips komen en daar ga ik zeker wat mee doen maar verder heb ik in het topic geen behoefte meer om te reageren. Liever via pb, de negatieve ladingen kan ik er niet bij hebben

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:56

LinsxDot schreef:
en is heel erg gelukkig met mijn reu ze ligt liefst op hem.


daarom,doe haar maar eens samen met hem in zo'n afgezette puppyren,misschien ben je dan al een heel eind van het probleem af

ik denk dat ze na een uurtje of 1 a 2 wakker wordt en zich verveeld,zo'n kooitje is natuurlijk ook maar klein voor zo'n jonge energieke hond,in zo'n ren kan ze wat rondlopen,spelen,en bij je reu gaan liggen +:)+

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:59

TS ik heb niet je hele topic gelezen, begin en eind.

Wij hebben zelf een hond gehad met het zelfde probleem.
Was geen verlatings angst of wat dan ook.

Er was gewoon een steekje los bij de hond.
Hij(bouvier reu) reageerde vaak ook erg heftig op dingen in zijn omgeving.
Uiteindelijk was hij het gelukkigste buiten op het erf waar hij de hele dag zijn ding kon doen.
Omdat hij altijd zijn nachthok(binnenruimte van 2 x 2) in en uit kon, werd hij eindelijk zindelijk.

Zo heeft hij jaren geleefd als erfhond en was daar erg gelukkig mee.
Later kwam er een grote hond bij en waren ze met zijn 2en.
Deze mastin dame leerde hem een aantal basis regels en hij werd steeds makkelijker in de omgang.
Aangezien de mastin wel graag binnen kwam en hij naar mate hij ouder werd, binnen toch ook wel waardeerde, kwam hij steeds meer mee.
Eerst alleen op de mat voor de keukendeur maar stilletjes aan steeds verder tot hij uiteindelijk ook languit voor de houtkachel lag in de woonkamer.
Zo heeft hij zijn laatste jaren als binnenhond geleefd, zindelijk en wel.
Wel met een gebruiksaanwijzing kwa gedrag, vreemden mochten hem absoluut niet zomaar aaien-dan kon hij bijten, maar dat was goed te doen.

Onze DA zei toendertijd dat er soms zulke honden zijn, die hun eigen nest vervuilen , en dat dat altijd een teken is van een hond met een geestelijke afwijking.

Ik wil je sterkte wensen met je hond.
Het is ontzettend moeilijk en wij hadden al verschillende honden gehad, een behoorlijke hoeveelheid ervaring maar dit kregen wij ook niet opgelost.
Onze Alma(mastin) uiteindelijk wel.

Zoe_97

Berichten: 9464
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:03

trouwens over het punt dat broodfokhonden niet zindelijk te krijgen zijn. ik ben vrijwilliger in 1 van de weinige asiels in België die de afgedankte volwassen honden van broodfokkers aannemen. deze zijn vaak vanaf6 of reuen nog ouder. de honden zijn doodsbang en dus ook niet zindelijk. Als de honden gelaatst worden zie je dat de meeste binnen een maand zindelijk zijn. afgelopen jaar was er 1 hondje terug gekomen omdat hij niet zindelijk was. hij is in ene ander gezin gepaatst en was binnen een week zindelijk.
Broodfokhonden worden net zo goed zindelijk als een kampioenshond met stamboom die een perfect leven heeft gehad.

Tieme
Berichten: 4980
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:36

LinsxDot schreef:
Ik merk er zeer weinig van helaas! Ze vind het wel erg leuk maar raakt er niet vermoeid van. Maar zie dat ze het leuk vind dus doe ik het wel gewoon dagelijks. Fietsen raakt ze wel moe van maar is ook maar voor een half uur.


fietsen klinkt leuk maar van veel lichamelijke beweging krijg je ook een goede conditie. en op een gegeven moment helpt dat half uurtje fietsen niet meer en zal je steeds verder moeten fietsen om dr moe te krijgen.

bij mij op hondentraining zat een man met een nerveuse herder. sloopte alles. hij ging fietsen want daar werd hij moe van. kwartiertje. na een paar weken een half uur, paar weken later uur enz.

op een gegeven moment kon hij 1,5 uur fietsen en was beest nog hyperdepiep. trainer zei toen ook: niet meer doen want je hebt zo meteen neurotische topatleet en dan ben je verder van huis :D

Tieme
Berichten: 4980
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:45

tja en over die fokkers: mijn moeder heeft 2 honden gehad die gewoon in het nest poepte. de ene op kranten en de ander zat in een hok met zaagsel. beide dieren waren binnen korte tijd zindelijk. de keren dat ze in huis hebben gescheten zijn op 1 hand te tellen. hoogstens als ze ziek waren.

ik heb 3 honden (gehad) van goed bekendstaande fokkers. pups kregen de kans om naar buiten te gaan, leefden in de woonkamer/keuken enz. de ideale omstandigheden zeg maar.
de eerste was van begin af aan helemaal zindelijk. nooit problemen mee gehad en de ongelukjes zijn op 2 handen te tellen.
de 2e scheet ook vanaf begin af aan van zich af, ging er ook rustig in liggen. grote bench, kleine bench, met kleed, zonder kleed. maakte niet uit. moedeloos werd ik ervan. het heeft maanden geduurd voordat hij zindelijk was. deze die ik nu heb is nu een jaar en die heeft er ook maanden over gedaan. ging ook in de bench erin liggen. ondanks dat het een grote bench was. zelfs in de keuken presteert hij het nog om er doorheen te lopen of desnoods erin te gaan liggen. leuk, al die aangekoekte strontpootjes op de vloer en je keukenkastjes :+

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:47

Tieme schreef:
tja en over die fokkers: mijn moeder heeft 2 honden gehad die gewoon in het nest poepte. de ene op kranten en de ander zat in een hok met zaagsel. beide dieren waren binnen korte tijd zindelijk. de keren dat ze in huis hebben gescheten zijn op 1 hand te tellen. hoogstens als ze ziek waren.

ik heb 3 honden (gehad) van goed bekendstaande fokkers. pups kregen de kans om naar buiten te gaan, leefden in de woonkamer/keuken enz. de ideale omstandigheden zeg maar.
de eerste was van begin af aan helemaal zindelijk. nooit problemen mee gehad en de ongelukjes zijn op 2 handen te tellen.
de 2e scheet ook vanaf begin af aan van zich af, ging er ook rustig in liggen. grote bench, kleine bench, met kleed, zonder kleed. maakte niet uit. moedeloos werd ik ervan. het heeft maanden geduurd voordat hij zindelijk was. deze die ik nu heb is nu een jaar en die heeft er ook maanden over gedaan. ging ook in de bench erin liggen. ondanks dat het een grote bench was. zelfs in de keuken presteert hij het nog om er doorheen te lopen of desnoods erin te gaan liggen. leuk, al die aangekoekte strontpootjes op de vloer en je keukenkastjes :+


The joy of having a dog.... :')

dierenfan
Berichten: 9673
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:04

Een stafford is geen border collie die je moe krijgt door met de hersenen te laten werken. Ik denk dat je een stafford beter kan vergelijken met een husky. Hoe krijg je een husky moe? Juist door te laten rennen en trekken. Oftewel cani cross bikejoring dogscooter of maar daar ben ik niet in thuis gewicht trekken. Geen idee hoe ze die sport noemen die ze echt voor stafford achtigen hebben. Enigste wat belangrijk is dat is links rechts rustig en start aan leren ;)

Kennelijk van denk speelgoed niet moe. Van naast de fiets wel even dus al beter. Nu er voor proberen ;)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:12

ik weet niet of het helpt om een hond af te matten....volgens mij is dat juist helemaal niet goed.Als ik in mijn roedel kijk gebeurt dat ook niet.Ze spelen wel maar slapen daarna gewoon weer.
Ik zou die bench eens weg doen,en dan eens kijken

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:31

dierenfan schreef:
Een stafford is geen border collie die je moe krijgt door met de hersenen te laten werken. Ik denk dat je een stafford beter kan vergelijken met een husky. Hoe krijg je een husky moe? Juist door te laten rennen en trekken. Oftewel cani cross bikejoring dogscooter of maar daar ben ik niet in thuis gewicht trekken. Geen idee hoe ze die sport noemen die ze echt voor stafford achtigen hebben. Enigste wat belangrijk is dat is links rechts rustig en start aan leren ;)

Kennelijk van denk speelgoed niet moe. Van naast de fiets wel even dus al beter. Nu er voor proberen ;)


Daarom ligt mijn stafford knock out op de bank sinds ik hersenwerk doe en laat speuren :')

Zoals ik al eerder zei, als ik met haar ga hardlopen, of ga spelen met een bal, of god weet ik hoe lang laat rennen komt ze juist gestresst en over de zeik thuis.

Hebben we onze wandeling gehad, zet ik haar nog 10 minuutjes aan de gang met haar snuffelmat en madam is knock out. En ook niet de enigste staff die ik dit zie doen.

Dus dat het geen ' border is die moe wordt van spelletjes' vind ik nogal apart..

En bij TS wordt ie van de fiets 'even moe'... Weet je ook wat je daarmee creëert? Juist, ze gaat conditie opbouwen... Waardoor TS dalijk verder moet gaan fietsen om ditzelfde effect te krijgen bij haar hond.

Zoals hierboven al gezegd wordt, afmatten is echt niet de manier... Je hond leren begrijpen en lezen en daarop handelen wel ;)

Ja dat kan ff duren, en ja, TS zal daar ook zeker voor moeten werken, maar als je elkaar eenmaal begrijpt, gaat de rest vanzelf.

dierenfan
Berichten: 9673
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:26

Afmatten?? Heb ik het nooit over gehad. Laten werken dat wel ;) iedereen mag er anders over denken en elke hond is anders. Misschien voor deze hond wel een goede uitlaat klep.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 07:43

Toch nog een kleine update ze heeft al 3 dagen sochtends en smiddags niks in haar bench gedaan. Ik ben begonnen met snachts los omdat ik dan thuis ben ivm slopen. En dat gaat tot nu toe erg goed ze blijft lekker op de bank met mijn reu liggen ( wel haal ik alles weg van tafel o.a afstandsbedieningen enz , alleen decoratie blijft staan moet ze gewoon vanaf blijven ) en zo ga ik telkens uitbereiden van nachtjes naar boodschappen dat ik weg ben en zo steeds uurtje opbouwen!

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:53

+:)+ super toch,mocht je overdag langzaam willen opbouwen met loslaten is zo'n puppyren echt een aanrader..

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:51

owaaw! Is ze dan voor de rest ook netjes zindelijk als in: niets in huis doen?

Westernfreak

Berichten: 5497
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:27

Wat goed! +:)+

@Kimmie, ik weet niet hoe hoog zo'n ren is, maar de meeste staffords kunnen erg goed springen en vinden dat ook erg leuk. ;)