Hond vervuilt haar bench

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:30

LinsxDot schreef:
Ik had een hele grote bench die heb ik toen heeeel klein gemaakt ook dat werkt niet ze gaat er gewoon in liggen heb een andere bench die klein is kan ze net in liggen


even wat anders, zij ligt dus 3 uur per dag + hele nacht in een kooitje waar ze nét in kan liggen?overigens is het als ze zó klein zit niet heel raar dat ze in haar eigen uitwerpselen moet liggen,wat kan ze anders??( -O- -O- -O- )

waar is in dit verhaal de reu? loopt deze wel los,kan ze hem zien,zitten ze samen?

Tieme
Berichten: 4980
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:33

Over de GT: dat die zegt dat ze niet gestresst is zegt helaas niks. Ik heb bij mijn vorige probleemhond 3 zeer goed bekendstaande GT'S gehad en aĺlemaal een andere mening en aanpak. De ene zei dat hij staatsgevaarlijk was, hij zou niet onzeker zijn. Hij zou met prikbanden aangepakt moeten worden en raadde aan hem af te maken. Let op: dit was een GT van een goed bekendstaande hondenschool voor probleemhonden. Beest werd er alleen maar onvoorspelbaarder van. De volgende ging uit van de koekjesaanpak en dacht er weer anders over. Als laatste redmiddel ben ik met hem naar martin gaus gegaan voor advies. Dier bleek gewoon onzeker. Toen ik daar binnen kwam wers meteen door hun de muilkorf afgedaan. Dat deden die andere gt's absoluut niet hoor! Na een paar dagen zat hij samen met eeb andere hond in de kennel terwijl hij die eerst verscheurde. Hij heeft daar 4 weken intern gezeten en kreeg een totaal andere hond terug. Zo blij dat ik toxh verder ben gaan zoeken.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:40

LinsxDot schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wat doe je met deze hond naast het wandelen? Hoe lang loop je? Train je met haar? Klinkt alsof ze haar energie niet kwijt kan.

Ook dat is het helaas niet gedragstherapeut heeft ons zat lesstof gegeven om haar geestelijk moe te maken omdat zij lichamelijk niet moe te maken is! Doe wel met haar fietsen en met bal of stok gooien en in het weekend wandelen we zo 2/3 uur maar ze is niet moe te krijgen helaas na 3 uur wandelen is ze nog aan het stuiteren



Welkom in wereld van je Staff.. die zijn lichamelijk ook niet kapot te krijgen, die gaan door tot ze dood neervallen. JIJ moet ze stoppen. Ik heb echt het idee dat ze geestelijk dr energie niet kwijt kan. En dan krijg je deed. Daarbij, met een bal of stok spelen is leuk, maar voor deze rassen kan dit ook funest zijn. Ik merk bij Zenna dat zodra ik met de bal begin ze ontzettend snel over haar toeren is en ook snel weer stress signalen afgeeft. Ga ik lekker een stuk wandelen en laat ik haar tussendoor zoeken is er niets aan de hand. Zodra we thuis komen ligt ze tot haar volgende wandeling knock out.

Als ik met een bal heb gespeeld wil ze thuis verder spelen..



En ik zou evengoed opzoek gaan naar een ander type voer. 6x poepen in een uur in de bench? Dat is niet okee :(

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:51

kim_hester schreef:
Wat moet zo'n hondje in godsnaam in een huis zonder tuin waar ze zo fijn in wil ravotten?
Hier steiger ik even van. Echt. Grootst. Mogelijke. Onzin.

Ik heb twee honden. Jachthonden zelfs. Met veel energie. En ze hebben geen tuin waar ze "zo fijn in willen ravotten". Is dat nu zielig? Wat moeten die hondjes in godsnaam in een huis zonder tuin?

Mijn honden gaan (bijna) elke dag mee naar bos/park/anders waar ze lekker kunnen loslopen. Mijn man loopt elke avond gemiddeld anderhalf uur met hond door het dorp. Ze komen gemiddeld 5 keer per dag buiten waarvan dus meestal 1 losloopwandeling en 1 lange wandeling, de overige 3 zijn korte wandelingen van een minuut of 20/30. Overigens is dit het schema van de oudste, de jongste is nog geen 5 maanden dus die gaat op een ander ritme mee. Daarnaast wordt er met ze getraind, krijgen ze regelmatig lekker wat te kluiven thuis, hersenwerkjes.. Mijn honden hebben er helemaal geen behoefte aan om in een tuin te ravotten. Weet je wat die doen thuis? Ze slapen. Of ik er nou ben of niet. Zo eens per dag hebben ze even de dolle 5 en dan willen ze elkaar nog wel eens uitdagen voor een trekspelletje of wat geren en gevlieg door de woonkamer. En tuurlijk zou ik het ook fijn vinden om een tuin te hebben, zodat ze dat vliegen niet door m'n woonkamer hoeven te doen. En met het zindelijk maken van een pup is een flat zonder tuin ronduit onpraktisch :+

Maar ik vind niet dat we TS kunnen verwijten dat ze een hond houdt "in een huis zonder tuin waar ze zo fijn in wil ravotten. Een tuin is niet NODIG, hooguit een AANVULLING. En vooral lekker makkelijk voor het baasje :P

kimmie261 schreef:
even wat anders, zij ligt dus 3 uur per dag + hele nacht in een kooitje waar ze nét in kan liggen?overigens is het als ze zó klein zit niet heel raar dat ze in haar eigen uitwerpselen moet liggen,wat kan ze anders??( -O- -O- -O- )

waar is in dit verhaal de reu? loopt deze wel los,kan ze hem zien,zitten ze samen?
En dat vraag ik me ook af. Als ik van huis ben en ik stop Jamie in een bench waar hij niet uit kan en waar hij Ollie wél kan zien, dan breekt ie de boel af. Hij gilt, hij sloopt. Stop ik 'm achter een hekje waar hij Ollie wel kan zien klautert hij er overheen _O- Laat ik ze samen in dezelfde ruimte (en oh wat vond ik dat spannend, die kleine is namelijk in tegenstelling tot Ollie wél een beetje een sloperd...) dan liggen ze het overgrote deel van de tijd lekker te tukken.

dierenfan
Berichten: 9673
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:14

In het nest was dit probleem dus al duidelijk... 1 tip koop nooit meer een puo die nest bevuild of moet bevuilen. Scheelt enorm veel werk en stress. Mijn pup bevuild bench absoluut niet en slaapt al vanaf 10 weken leeftijd in een 1.2 meter bench zonder verkleining. Mijn vorige puk deed dat ook. Beiden bij fokkers vandaan die pups al met 2 a 3 weken de kans gaven het buiten het nest te doen en beiden bij fokkers vandaan die ze al ritme gingen geven vanaf 5 a 6 weken om het buiten te doen. Ik denk dat kenzo nu bijna 3 maanden misschien 10 ongelukjes gehad heeft binnen. In huis he in bench niets dan gaat hij piepen.

Voor jou hond helaas geen tips. Als een hond vrijwillig in eigen ontlasting gast liggen is het probleem inmens groot want de hond zelf ziet het niet als een probleem totaal niet zelfs. Hoe je dat duidelijk moet maken bij 1 jarige hond geen enkel idee. Kan idd verlatingsangst zijn dan nog hoop dat je met veel trainen er wel komt. Ik zou persoonlijk de hond tijdelijk voor minimaal 2 weken brengen naar ergens waar deze 24/7 binnen en buiten kan zijn. Kijken of ze dan wel zindelijk is. Zo ja dan kan ze het zeker te weten en moet je zeker werken aan verlatingsangst. Zo nee dan echt niet zindelijk en wordt oplossing zoeken zeer moeilijk...

Ik zou sowieso voorlopig in bench stevig knaagwetk geven en dat veel afwisselen. Bench moet leuk zijn

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:22

Dat zegt echt lang niet altijd wat, Dierenfan. Ik heb 2 honden bij dezelfde fokker vandaan, die daar de ruimte hadden om buiten het nest te ontlasten en dat deden ze keurig. De ene heeft alleen er ruim een half jaar over gedaan om bij ons thuis zindelijk te worden(okee, wij hadden ook de pech dat hij na een aantal weken een flinke blaasontsteking kreeg en 3 keer per kwartier moest plassen), de ander heeft alleen iets in huis gedaan als ze loops was, of als wij niet goed op letten. ;) De 1e piepte ook niet als hij nodig moest, die werd wakker, plaste of poepte en ging dan piepen. De 2e hoefde 's nachts gewoon nooit.

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:23

dierenfan schreef:
Als een hond vrijwillig in eigen ontlasting gaat liggen



hoe vrijwillig is dat hier dan als een hond in zo'n klein kooitje gezet wordt dat het net kan liggen??

en tuinen zijn inderdaad niet heilig,hier een flinke achtertuin aanwezig,maar alles ligt toch echt op de bank te ronken,daar waar ik ben zijn zij..

StalNollie

Berichten: 9196
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:25

LinsxDot schreef:
Het gaat om een amerikaanse stafford!


naar mijn ervaring en van andere horen zijn deze wel wat later goed zindelijk en duurt dit dus ook langer. ( bij teefjes).

maar waar komt ze vandaan als de moeder hetzelfde deed, had je nooit deze pup moeten nemen het is ook een stukje opvoeding die ze als pup meekrijgen.

als ze het heeft gedaan heb je haar al gestraft? en bij de nekvel pakken en hard foei roepen? ( nee is niet zielig moederhond pakt pups ook bij nekvel en/of geeft een grom)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:30

Mijn honden vinden de tuin alleen leuk, als ik er zélf ook ben. Anders gaan ze zeer zielig kijkend voor de schuifpui zitten ;-)
Tuin is groot zat, maar ze zijn gewoon liever waar ikzelf ook ben. Dus zeker niet zaligmakend zo'n tuin hoor.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:48

StalNollie schreef:
LinsxDot schreef:
Het gaat om een amerikaanse stafford!


naar mijn ervaring en van andere horen zijn deze wel wat later goed zindelijk en duurt dit dus ook langer. ( bij teefjes).

maar waar komt ze vandaan als de moeder hetzelfde deed, had je nooit deze pup moeten nemen het is ook een stukje opvoeding die ze als pup meekrijgen.

als ze het heeft gedaan heb je haar al gestraft? en bij de nekvel pakken en hard foei roepen? ( nee is niet zielig moederhond pakt pups ook bij nekvel en/of geeft een grom)


Waar straf je dan voor? Voor het feit dat ze haar behoefte doet? Echt zo'n slecht advies...
De hond snapt helemaal niet dat ze haar behoefte buiten moet doen (dat is namelijk precies het probleem) dus dan snapt ze een berisping als ze in huis doet ook niet. Zou haar vooral nog meer stress bezorgen ja...

En daarbij "als ze het heeft gedaan" dus als het kwaad al is geschied? Waar straf je dán voor?

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:50

Ik zou niet straffen! Dan heb je straks een hond die niet meer zijn behoefte durft te doen, dan heb je wat :')

StalNollie

Berichten: 9196
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:52

dat valt allemaal wel mee, ts zegt dat ze het ook doet net na het uitlaten dus hond moet nu gewoon nog leren dat eigen nest vervuilen niet oke is, dis is niet door moeder meegegeven dus zal ts hier wat opvoeding in moeten geven en dat zal niet beter worden als je dat door een aai over de bol doet.

en een hond zal heus zijn behoeftes altijd wel doen, beloon hem op de plekken waar het dus wel hoort.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:54

De moederhond leert dat nest bevuilen niet okee is door de troep op te ruimen en zelf het goede voorbeeld te geven.

Niet door een pup te straffen die poept. Het poepen is helemaal het probleem niet, de locatie is het probleem. Dat snapt zo'n hond echt niet als je straft.

StalNollie

Berichten: 9196
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:57

geloof me dat doen ze wel.

ts kan het moeilijk zelf voordoen :D

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:02

Ik heb serieus nog nooit een moederhond een pup zien straffen omdat deze poept?

Straffen vind ik echt een no go in zindelijkheid situaties, maar in deze helemaal, deze hond klinkt als een hond met stress en die niet snapt dat ontlasten buiten moet. Vooral dat 6 keer poepen in korte tijd zie ik vooral veel bij honden die gespannen zijn. Ga je straffen dan wordt de stress groter en de hond gaat echt niet ineens de link leggen. Daarbij, straffen als er al gepoept of geplast is? Hoe moet de hond weten dat het daarvoor is als het al gebeurd is voordat TS thuis komt bijvoorbeeld?

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:06

MyWishMax schreef:
Ik heb serieus nog nooit een moederhond een pup zien straffen omdat deze poept?

Straffen vind ik echt een no go in zindelijkheid situaties, maar in deze helemaal, deze hond klinkt als een hond met stress en die niet snapt dat ontlasten buiten moet. Vooral dat 6 keer poepen in korte tijd zie ik vooral veel bij honden die gespannen zijn. Ga je straffen dan wordt de stress groter en de hond gaat echt niet ineens de link leggen. Daarbij, straffen als er al gepoept of geplast is? Hoe moet de hond weten dat het daarvoor is als het al gebeurd is voordat TS thuis komt bijvoorbeeld?


Dit. Belonen of straffen moet binnen een paar seconden, anders is de hond de referentie met zijn handelen al kwijt. Dat betekent dat je je hond kan corrigeren op het moment dat je hem in je woonkamer zit poepen of plassen. En dan niet eens straffen, nee laten zien waar het wel moet en daar belonen.

Vooral bij dit soort honden (alle honden eigenlijk) moet je in het begin niet te hardhandig zijn want dat krijg je dan allemaal drie keer zo hard terug.

StalNollie

Berichten: 9196
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:20

Daar heb ik zo toch een andere kijk op en ervaringen in, maar dat is ieder zijn ding. uiteindelijk hoop ik dat ts eruit pikt wat bij haar en haar hond past en uiteindelijk toch zindelijk word.

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:26

MyWishMax schreef:
Ik heb serieus nog nooit een moederhond een pup zien straffen omdat deze poept?


toen nookie puppies had heeft ze ze ook nooit bij hun nekvel gepakt en geschud,als de puppen 'lastig'waren gaf ze eerder een snauwtje maar vastpakken en schudden?? nee echt niet,en al zeker niet omdat ze poepte of pieste ,alsof een moederhond enig besef heeft dat een pup dat op dat moment op die plek dan dat niet mag doen..

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:38

kim_hester schreef:
Er zijn nu al zoveel opties aangedragen, je maakt mij niet wijs dat je alles hebt geprobeerd.
Ik twijfelde ook aan jullie match, maar wilde dat eigenlijk voor me houden.
Wat moet zo'n hondje in godsnaam in een huis zonder tuin waar ze zo fijn in wil ravotten?
Als ik het zo lees heeft je hond álles, speeltjes, bench, kleedjes enz.
Maar ik mis juist datgene wat ze nodig heeft, een band, een vertrouwenspersoon.
Een hond wordt niet alleen gelukkig van een speeltje, stukje wandelen...

Tis geen schaamte hoor, er kan altijd blijken dat die match er niet is.
Je hondje heeft stress, pijn of frustratie.
Dan kun je er 10 GT bijhalen, maar het enige wat er dan gebeurd, is dat de hond gekneed wordt, zoals jij het wilt.
Dit veranderd niks aan jullie toestand tegen over elkaar.
Ik zou ook serieus overwegen om te herplaatsen.


Dit dacht ik ook al. Soms is er gewoon geen goede match tussen hond en baasje. Je doet erg je best voor de hond, maar er blijven maar problemen rijzen, dit is niet het eerste topic waarin je een probleem meldt met deze hond.
Eerlijk vraag ik mij ook af of een Stafford een geschikte hond is voor iemand die fysiek niet in de mogelijkheid is om ermee naar de hondenschool te gaan.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:20

LinsxDot schreef:
Vind deze reactie een no go!
Wij hebben voor haar gekozen en dat slopen doet ze alleen als ze dus paar uur alleen is en ik er niet bij ben! En voor de rest gaat het prima ze is alleen niet zindelijk vind dat geen rede om een hond maar weg te doen dat schiet echt in me verkeerde keelgat sorry! Met uitlaten gaat het prima binnen gaat het prima kan alleen niet op cursus maar daar leren ze haar ook niet poepen op commando toch? Dus vind dat ook niet iets wat echt MOET

Wat reageer je defensief zeg, je mag je best wat netter uitdrukken ondanks dat je emotioneel wordt van de reacties; mensen proberen mee te denken, vooral in het belang van de hond.
Daarnaast kom je nu ook nog eens met tegenstrijdigheden want eerder gaf je aan dat ze al gaat slopen als je alleen al even naar de auto bent... neem aan dat je daar geen uren over doet toch?

dierenfan
Berichten: 9673
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:25

kimmie261 schreef:
dierenfan schreef:
Als een hond vrijwillig in eigen ontlasting gaat liggen



hoe vrijwillig is dat hier dan als een hond in zo'n klein kooitje gezet wordt dat het net kan liggen??

en tuinen zijn inderdaad niet heilig,hier een flinke achtertuin aanwezig,maar alles ligt toch echt op de bank te ronken,daar waar ik ben zijn zij..


Dat klopt ook. Echter als ze niets aan geeft en het wel doet...

Al snap ik niet als klein zetten niet werkt waarom je ze dan klein zet. Nu ben ik zelf sowieso tegdn kleine benchen

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 14:27

Om maar meteen even dat zegge te kleine hok valt echt wel mee!
Afbeelding
Dit was haar te grote bench en nu heeft ze deze:
Afbeelding
Ze heeft nog genoeg ruimte als ze ligt. De rest lees ik straks en beantwoord ik straks

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:39

Ts, hoe heb je haar als pup zindelijk proberen te maken?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 16:47

Vandaag gaat het heel goed! Netjes alles buiten gedaan!
Die puppyren lijkt me wel een goed idee idd alleen zij springt echt mega hoog dus hoop niet dat ze overheen gaat :')
Ze zit trouwens met me reu in de woonkamer
Heb idee dat als ik hem ergens anders zet ze paniekerig word

Zindelijk maken als pup om uur naar buiten! Oops momentjes niet straffen maar meteen naar buiten ( straf haar nu nog niet )
Buiten plasje gedaan heeeel enthousiast jaaaaaa goedzo plas gedaan en koekje geven enz

MyWishMax

Berichten: 25486
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:52

Niet alleen om het uur, maar ook even na het eten, spelen en slapen. ;) En goed opletten dat ze ook echt wat doet. Als je dus een lange wandeling doet, kan het zijn dat je na een kwartiertje weer naar buiten moet, omdat tijdens die lange wandeling ze te weinig tijd genomen heeft.

Ik heb een kamerkennel van 1.50 hoog oid, puppyren kon al niet meer toen ze 9 weken waren, klommen beide honden overheen. :')