Hond vervuilt haar bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:56

LinsxDot schreef:
Amandavd schreef:
TS ik heb nu al 4 GT's gevonden in een straal van 25 kilometer van Rozenburg die dat allemaal bij lange na niet kosten voor 1 uur. Dus ik weet niet waar je gezocht hebt maar goed.

http://honden-gedragstherapie.nl/nvgh-gedragstherapeut/

Waar zie je de prijzen? :o
Ik zie er maar 2 in de buurt


Je gaat rechtsboven naar zoek een gedragstherapeut in jouw omgeving. Je vult rozenburg in, op 25 kilometer. Dan zie je onderin allemaal namen, wel scrollen. Google ze dan kom je op hun website en dan zie je de tarieven.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:56

De hond is pas 1,5 jaar oud. Heel eerlijk gezegd vraag ik mij ook af of dit niet tot echte problemen gaat leiden als zij echtvolwassen is. Maar dat kan niemand voorspellen uiteraard.
Is er niet iemand in jouw omgeving met verstand van hondengedrag die jou kan begeleiden en eventueel wat uurtjes de hond in huis kan nemen zodat ze minder lang alleen is? Denk dat je dit gedrag moet doorbreken, want het lijkt echt een gewoonte te zijn geworden.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 09:58

Een reactie met de hond is beter af bij een ander ga ik niet op in meer! Aan die reactie heb ik niks en ga ik ook niks mee doen rest van de tips welkom!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 09:59

DatBenIkNou schreef:
De hond is pas 1,5 jaar oud. Heel eerlijk gezegd vraag ik mij ook af of dit niet tot echte problemen gaat leiden als zij echtvolwassen is. Maar dat kan niemand voorspellen uiteraard.
Is er niet iemand in jouw omgeving met verstand van hondengedrag die jou kan begeleiden en eventueel wat uurtjes de hond in huis kan nemen zodat ze minder lang alleen is? Denk dat je dit gedrag moet doorbreken, want het lijkt echt een gewoonte te zijn geworden.

De hond is maar 3 uur alleen dat is niet lang!

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:01

LinsxDot schreef:
Een reactie met de hond is beter af bij een ander ga ik niet op in meer! Aan die reactie heb ik niks en ga ik ook niks mee doen rest van de tips welkom!


Dat is je kop in het zand steken. Als je weigert af te vragen of de hond bij jou wel gelukkig is dan ben ik bang hoe de toekomst zich voor jullie gaat ontwikkelen. Een goede relatie moet tweerichtingsverkeer zijn.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 10:02

Nogmaals omdat ze poept in de bench af en toe zijn we geen team? Onzin we hebben hardstikke veel lol samen in het buiten spelen fietsen wandelen enz!

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:08

Je schrijft dat ze erg onzeker is en dat ze sloopt als ze alleen is. Daarbij weet ze zich niet te gedragen op een school. Niet zindelijk zijn kan ook een uitting van stress zijn. Deze dingen moet je niet los van elkaar zien maar in één geheel.
Iets zint haar niet, daar kun je niet omheen.

Dit zijn honden die je verschrikkelijk hard aan het werk moet zetten.

Het is de toon die de muziek maakt en door de huidige toon heb ik vraagtekens. Hard, maar nogmaals kritisch kijken naar je huidige situatie is heel belangrijk. Wellicht kom je toch nog wat achter dingetjes.

Edit, waarom ga je naast het buiten spelen, wandelen en fietsen (waar ze alleen maar conditie van kweekt) niet een sport doen als behendigheid of speuren dat ze geestelijk ook moe wordt? Dan heb je dat in balans iig. Een blije hond zal niet slopen en ik gok zo maar dat ze dan ook zindelijker wordt.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:10

Onze vorige hond was ook zo'n smeerlap. Een hond heeft de drang om het nest schoon te houden. Dat ze in de bench zitten te poepen en plassen betekent dat ze de bench niet als nest zien. Wat heb je gedaan aan benchtraining? Gaat ze er vrijwillig in liggen?

Daarnaast was het bij onze ook een stuk verlatingsangst/nijdigheid dat ze opgesloten werd. Toen ze eenmaal los was en niet meer in de bench hoefde ging het perfect.

Ik zou nog een keer investeren in benchtraining, dat ze het echt gaat zien als haar lekkere plekje.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 10:12

Dan heb je niet goed gekezen toen ik begon met GT was ze heel onzeker al vanaf dat ze uit nest komt dit gaat al tijdje heel goed! Stress heeft ze niet volgens de GT vind igv erg jammer ik vat dit op als negatief en dat je mij als een slechte baas vind terwijl ik hardstikke veel tijd en liefde in haar steek wil ik toch even kwijt niet eerlijk van je

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 10:14

xMaxxiee schreef:
Onze vorige hond was ook zo'n smeerlap. Een hond heeft de drang om het nest schoon te houden. Dat ze in de bench zitten te poepen en plassen betekent dat ze de bench niet als nest zien. Wat heb je gedaan aan benchtraining? Gaat ze er vrijwillig in liggen?

Daarnaast was het bij onze ook een stuk verlatingsangst/nijdigheid dat ze opgesloten werd. Toen ze eenmaal los was en niet meer in de bench hoefde ging het perfect.

Ik zou nog een keer investeren in benchtraining, dat ze het echt gaat zien als haar lekkere plekje.

Ze gaat er idd zelf in ook met haar speeltjes en ze gaat er ook regelmatig zelf in liggen met de deur open en slaapt er graag in

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:16

LinsxDot schreef:
Soms komt ze helemaal onder de poep en plas haar bench uit het is echt een viezerik :') moet haar en de bench dagelijks wassen


Dat hondje vind dat erger dan jij hoor dat ze onder de poep zit. Dat doen ze alleen als het echt niet anders kan!!

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:19

Het is maar een idee, maar er is een goedje te koop voor luchtzuigende paarden, dat is zo goor dat ze nergens meer aan willen zuigen. Misschien niet de vriendelijkste optie maar als je dat spul nou eens op de plekken aanbrengt waar ze iedere keer gaat slopen? Geen idee of het werkt hoor.

Wij hebben 1x in de 2 of 2,5 jaar een nestje bij onze teef, met de pups beginnen wij met kranten. Een krant mag je op poepen en plassen. Na een paar weken maken we het gedeelte met zichtbare kranten war kleiner en het gedeelte met een lekkere warme deken groter. Niet veel, maar echt een paar cm. Zo bouwen wij dat langzaam uit. Wat wij merken is dat de pups niet op de deken willen poepen, maar naar de 'koude' krant waggelen. Wij hebben ook meerdere knuffels in de werkist liggen, maar dat is meer om tegen aan te liggen en voor wat warmte.

Waarschijnlijk heeft jouw hond dus die start helemaal niet gehad. Het is steeds vaker zo dat broodfokkers even snel 2 pups en mama inhuis nemen en de rest achter in de schuur laat liggen.

Gooi eerst alleen kranten in de bench, bench zo klein dat ze er net in kan liggen. Ga ieder uur even met haar uit zodat ze als het nodig is wat kan doen. Is de bench een paar dagen schoon? Maak de bench dan wat groter en leg er een dekentje bij in. Blijf ieder uur met haar naar buiten gaan en bouw dat langzaam! Weer wat af. Het idee is dus dat je helemaal opnieuw een 'nest' voor haar gaat maken.

Het helpt ook als ze de bench als haar 'safe haven' gaat zien. Gaat ze uit zichzelf in de bench liggen? Geef haar dan wat lekkers om te kouwen of gewoon een snoepje.

Ik vind wel dat je wat aardiger kan reageren, iedereen hier probeerd je te helpen en geeft gewoon tips en hun mening.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:19

Dat mag je zeggen en vinden (zo ben ik recent ook terecht gewezen mbt de opvoeding van mijn hond), daarbij heb ik niet gezegd dat je een slechte baas bent. Citeer?

Slopen + niet zindelijk zijn blijft in mijn ogen een optelsom van onzekerheid icm als verveling als kernwoorden.
Ze mag dan wel meer toenadering zoeken (ja ik heb het goed gelezen) maar toch blijven deze dingen over.

Je hond geeft aan dat ze niet in balans is, aan jou de zaak om uit te zoeken waar dit vandaan komt.

Daarbij, heb je de rest ook gelezen wat ik geschreven heb?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 10:20

farahdiba46 schreef:
LinsxDot schreef:
Soms komt ze helemaal onder de poep en plas haar bench uit het is echt een viezerik :') moet haar en de bench dagelijks wassen


Dat hondje vind dat erger dan jij hoor dat ze onder de poep zit. Dat doen ze alleen als het echt niet anders kan!!

In de grote bench daar paste ze 5x in en ging er als nog inliggen in een kleine bench zoals nu kunnen ze idd niet anders ze rolt buiten ook graag door een ander ze drol

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:34

Even een verzoekje of je hoofdletters, punten en komma's kan gebruiken TS? Dat leest een stuk fijner namelijk.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:48

Wat ik een beetje mis in het verhaal is de rust. Er wordt veel mee gedaan, veel afleiding enz. En dat is zeker ook niet zo gek met de problemen die je hebt. Maar een hond moet ook rust, wachten en zelfbeheersing leren. Misschien is ze overprikkeld. Wellicht is het wat om de hond eens een weekje in het pension te doen. Zodat jullie even los van elkaar kunnen komen en dan een nieuwe start te maken. Dan zou je ook kunnen zien hoe ze daar is. Of ze vertoond hetzelfde gedrag of totaal niet. Dan weet je dat je de prikkel bij jullie moet zoeken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:54

Je hond ziet inmiddels deze bench als poep en plas plaats, en die geur blijft erin hangen. Je zult die plaats ook moeten vervangen.

Verder, zijn er geen hondenscholen die prive-lessen geven aan huis? De hondenschool waar wij bij zitten doet dat wel.

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:01

LinsxDot schreef:
En mijn reu btw heeft wel is kvv gehad zon rol er staat op internet 40gr op een kilo van het gewicht zij is +-20 kilo dus 800gr dus dat houdt in dat ze 2 smuldier per dag moet en mijn reu ongeveer 2,5 per dag



volwassen honden eten zo'n 20 gram per kilo gewicht ( mijn rottweilers van 50 kilo staan op 500 gram vlees bv)

en heb je al eens een puppyren geprobeerd in huis te zetten,zo heeft ze meer ruimte,maar heb je toch een veilige omgeving gecreerd,mocht ze dan poepen dan hoeft ze er in ieder geval niet in te liggen..

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Hond vervuilt haar bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:03


Tieme
Berichten: 4960
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:14

Neej schreef:
Maar ik kan me niet voorstellen dat verandering van voer kan helpen bij onzindelijkheid eigenlijk? Ja mss gaat ze er minder op poepen maar als zij de link niet legt tussen ontlasten = buiten en nooit binnen, dan hoef je hooguit minder poep te ruimen :') Of zie ik dat verkeerd?

..


Bij mijn hond en die van mn zus heeft het iig super geholpen. Als zo'n dier brok krijgt waar hij de helft niet van verteerd dan heb je bergen stront die er meerdere keren per dag uit komt. Daarnaast zijn brokken zout/droog dus veel meer drinken dan met vlees. Het moet er toch allemaal uit. Dus kan me dan best voorstellen dat je dan de einde van de nacht niet red of een paar uurtjes binnen. Als ik zie wat hier het versxhil is qua hoeveelheid stront en plas als ik hem hier weer een paar dagen brok zou geven dan kan je er de donder opzeggen dat ik meerdere keren per dag kan ruimen. Hij staat dan gerust na 2 uur in de kamer te pissen. Met vlees geen last. 1x poepen per dag tegenover 3-4x per dag bergen met de brok.
Bij mijn katten exact hetzelfde. Als je die brok geeft dan zuipen ze zich klem. Ze pissen gigantish veel. Bak is al snel verzadigd en stinkt. Meerdere keren per dag bergen stinkende ontlasting. Geef ze vlees en serieus, 1 niet ruikend drolletje per dag. Geen overmatig gezuip en geplas meer. En ze dronken echt een hondenwaterbak vol per 3 dagen.

Tieme
Berichten: 4960
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:18

LinsxDot schreef:
En mijn reu btw heeft wel is kvv gehad zon rol er staat op internet 40gr op een kilo van het gewicht zij is +-20 kilo dus 800gr dus dat houdt in dat ze 2 smuldier per dag moet en mijn reu ongeveer 2,5 per dag


Die van mij is 35 kg en krijgt 500 gram per dag.

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:18

Er zijn nu al zoveel opties aangedragen, je maakt mij niet wijs dat je alles hebt geprobeerd.
Ik twijfelde ook aan jullie match, maar wilde dat eigenlijk voor me houden.
Wat moet zo'n hondje in godsnaam in een huis zonder tuin waar ze zo fijn in wil ravotten?
Als ik het zo lees heeft je hond álles, speeltjes, bench, kleedjes enz.
Maar ik mis juist datgene wat ze nodig heeft, een band, een vertrouwenspersoon.
Een hond wordt niet alleen gelukkig van een speeltje, stukje wandelen...

Tis geen schaamte hoor, er kan altijd blijken dat die match er niet is.
Je hondje heeft stress, pijn of frustratie.
Dan kun je er 10 GT bijhalen, maar het enige wat er dan gebeurd, is dat de hond gekneed wordt, zoals jij het wilt.
Dit veranderd niks aan jullie toestand tegen over elkaar.
Ik zou ook serieus overwegen om te herplaatsen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:21

Nou is een tuin ook niet zalig makend.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:22

Hoeveel wordt er met de hond gedaan? Wordt ie tussen zijn oren voldoende uitgedaagd? Mijn teef en ik samen hebben een hele geschiedenis door grotendeels onwetenheid (ooh leuk een Staff :') ) En ook zij bleef haar behoeftes doen in haar bench.

Sinds ik een nieuwe trainster heb worden wij beide compleet uitgedaagd en heeft zij geen enkele keer meer binnen haar behoeftes gedaan. Heb er een vrolijke, rustige en zelfs bijna stabiele hond voor terug gekregen.

En ik heb het niet over 10 km fietsen of wandelen met je hond. Nee uitdagen met spel en laten zoeken/speuren enzovoorts. Dat dat koppie aan de slag moet.
Laatst bijgewerkt door loez op 24-01-17 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25350
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:23

Ik heb het hele topic gelezen, maar wat ik even niet duidelijk heb; wat doe je met de hond om haar geestelijk moe te maken? Dus niet fietsen, wandelen oid, maar waar moet ze bij na denken?
Daarbij is 3 uur alleen wel lang als de hond last heeft van verlatingsangst. Dat zou je weer opnieuw moeten opbouwen. Slopen hoeft niet altijd een gevolg van stress of verveling te zijn, hoewel het bij jou er wel op lijkt, zoals ik het hier lees.

Voor onze jongste hond hebben wij in huis een kennel staan. Zo kan zij niks slopen, heeft wat meer bewegingsruimte en mocht zij een keer vreselijk nodig moeten, hoeft ze er niet in te liggen. Het is altijd makkelijk om te roepen dat een pup binnen een week zindelijk is bij iemand anders, maar dat is onzin. De baasjes zijn op dat moment gewoon goed getraind in de pup op tijd naar buiten laten. ;) Een pup kan het nog niet ophouden en bij de ene wordt de link met buiten plassen/poepen sneller gelegd dan bij de ander. Ik denk dat jouw teef die link niet meer legt en gewoon wat doet zodra zij moet. Dat dat ook is als je net binnenkomt is niet raar, want waarschijnlijk is ze buiten wat opgewonden en beweegt ze veel, waardoor ze sneller weer moet of zelfs de tijd niet neemt om rustig te ontlasten buiten. Mijn jongste hond moeten we 'verplichten' om het laatste stuk rustig te wandelen en nog een keer te plassen oid. Anders doet zij het ook binnen als wij weg zijn. (Als we thuis zijn, zijn we altijd op tijd om haar weer mee te nemen). Zij is trouwens onzindelijk als ze loops is,de enige manier om haar dan schoon te houden is haar bijna als pup te behandelen.

Ik zou dus het alleen thuis blijven aanpakken, kijken of je meer dingen kan doen die haar geestelijk moe maken (vooral voordat je weggaat), zorgen dat zij echt haar tijd neemt tijdens het uitlaten om te ontlasten, vaker uit laten (meer als pup gaan behandelen dus) en haar een andere plek geven. Even het hele ritme doorbreken dus.