tips gevraagd hond blaft steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

tips gevraagd hond blaft steeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 22:15

Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn. Sorry voor eventuele spelfouten.

Ik heb een 2 jarige duitse herder, wat soms onzeker is. Vooral in vreemde huizen. maar ook hier thuis en op de zaak heeft ze er last van.

Als zei in haar ogen vreemde geluiden hoort geeft ze een onzekerblafje.

Ook al ligt ze op haar plaats hoor je soms woef, en soms lijkt het of ze er in blijft hangen, elk geluidje of beweging is dan aanleiding om even een woef te geven. Dit is best iritant en frustrenend.

Negeren werkt niet lijkt het zelf erger te worden. Haar na dat 'enge' object begeleiden werkt ook niet.

Ze blafte ook heel erg na paarden maar dat heb ik er aardig uit dankzij een gedragsdeskundige..Tuurlijk ik kan haar nog een keer laten komen. Maar ik wil het zelf graag proberen. Dit omdat ze het uit onzekerheid doet.

Afleiden met een bal werk soms maar ook niet altijd.

Je merkt aan haar dat ze moeite heeft met de prikkels om haar heen en geef dan een blaf omdat het niet lukt om de prikkels te onderdrukken. Ze wilt ook echt luisteren en gaat ook braaf af als ik dat zeg.maar omdat ze natuurlijk het liefst graag de mensen wilt begroeten heeft ze moeite om zich zelf in 'bedwang' te houden, en geeft dan ook een blafje.

Ik heb haar vanaf pup en als pup had ze er nooit zo last van. Na haar loopsigheid is ze onzekerder geworden. Ze is in mei gestiriliseerd.

HEt is verder een super hond luister heel goed, en kan met zo goed als alle honden overweg. Maar dat geblaf om 'niks' is soms frustrerend en dan lukt het me niet om rustig te blijven.

Ik heb een hond voor de lol en niet om steeds in een hoekje te blijven liggen. Soms gaat ze liggen en doet ze het heel goed, en dan zeg ik dat ze mag komen, en dan beginnen we weer bij voor af aan.

Ik zelf ben van nature geen dominant/leider persoon. Dus dat moet ik ook leren. Ik ben haar leider. Ik doe carnicorss met haar, behendigheid enz en sinds kort praktijk speuren. En dat doet ze heel leuk.

Ik weet dat het een 'typische' duitse herder is, als je onzeker wordt dan blaf je maar. dus tips zijn welkom!

Zelf beetje entausast doen en zeggen dat het goed is, werkt avarechts blijft ze alsnog onzeker blaffen.

het is gelukkig niet constant.

dierenfan

Re: tips gevraagd hond blaft steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:19

Helaas hier ook 1 hond die het doet. Hij is nu 8 jaar en doet het nog... ook in stabiele roedel. Nu mijn woonsituatie veranderd is en ik oo mezelf woon met veel rust om mij heen is het stukken beter geworden. Het gedrag negeren helpt niet en straffen wordt hij alleen onzekerder van. Ik ben hem gaan leren ipv blaffen zich bij mij te melden. Gaf ik een kroel en mocht hij terug plaats. Dan in elk geval wel stil ;)
Rust om de hond heen is gewoon wat het beste werkt maar is niet altijd te doen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:21

Na sterilisatie veranderd vaak het gedrag. Misschien dat het hier aan ligt? Ook moet je het goede gedrag belonen, dus als ze stil is. Succes!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 22:24

Yenni schreef:
Na sterilisatie veranderd vaak het gedrag. Misschien dat het hier aan ligt? Ook moet je het goede gedrag belonen, dus als ze stil is. Succes!

ja dat doe ik ook, zodra ze stil is geef ik haar een aai of beloon ik haar. maar soms is die aai al weer een aanleiding om onzeker woef te doen.

Ze heeft het vooral op vreemde plekken. terwijl ik als pup haar overal mee na toe nam

Klasien

Re: tips gevraagd hond blaft steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:45

Herkenbaar. Mijn stabij van 1,5 is ook onzeker en geluidsgevoelig. Ik zeg op een kalme normale manier dat het niet nodig is om te blaffen. Dat helpt meestal maar niet altijd. En ik moet bekennen dat ik ook wel eens gefrustreerd reageer dat ie op moet houden met dat geblaf... lastig. Aard van het beestje.