De laatste tijd loop ik echter tegen het probleem aan dat Maya heel agressief kan doen tijdens het wandelen tegenover andere honden. Ze heeft dit altijd al gehad maar minder 'ernstig'. Soms viel ze uit naar honden soms niet.. het was echt zo onvoorspelbaar, 7/10 keer ging het goed.
In oktober ben ik verhuisd en ik kom toch wel meer honden tegen dan voordien. Haar gedrag is erop verslechterd en bij de meeste honden die ik nu passeer is er spanning of haalt ze uit. Toch blijft het onvoorspelbaar en weet ik nooit wat ze gaat doen! Wat ik nu meestal doe is de reactie proberen te voorkomen door ruim op afstand te passeren langs de andere hond of bezig te zijn met haar speeltje. Op afstand passeren gaat goed, dan schenkt ze zelfs niet eens aandacht aan de hond.
Ik heb echt op het punt gestaan om er een gedragstherapeut bij te halen want het is gewoon niet leuk om zo te wandelen. Maar vandaag gebeurde er een wonder

Als ik huizen passeer waar er honden achter een hekken als een gek te keer gaan is er trouwens ook geen probleem. Met honden van vrienden gaat het ook gewoon goed en kan ze net veel verdragen. Ik hoop dat het nu zoals vandaag weer beter zal gaan. Misschien is het voor haar een combinatie van onbekende mensen.. maar dan nog, vandaag heb ik gewoon staan babbelen en heeft ze niets gedaan.
Ik weet dus niet echt waar dit gedrag vandaan komt, na vandaag begrijp ik haar nog minder

Moest ze nu weer in haar oude patroon vallen wil ik er toch wel een gedragstherapeut bij halen maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen zoeken. Als jullie suggesties hebben.. ik ben wel van België, regio oost-vlaanderen/west-vlaanderen/antwerpen kan ook nog.
Ik hoor ook graag jullie mening, hoe pak ik dit het beste aan?