Onze quest; wel of geen hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Onze quest; wel of geen hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 16:16

Jaja, een heuse quest is het inmiddels geworden :')
Vroeger zelf altijd honden gehad toen ik opgroeide, vriendlief geen enkel beest gehad in zijn volledige jeugd.
Toen we elkaar ontmoetten had ik zelf twee katten en twee cavia's, maar heb deze door de tijd heen met veel verdriet weg moeten doen omdat mijn vriend hier extreem allergisch voor was. Ook met onderzoeken, medicatie en aanpassingen ( cavia's buiten) was het onhoudbaar.
Gelukkig heb ik alles bij familie en vrienden kunnen herplaatsen en hoor ik nog regelmatig nog wat van ze.

Sinds twee jaar merk ik dat ik het echt niet leuk vind in huis, het is een dooie boel zeg maar. Mijn 1,20 grote aquarium is tof, maar fishy fishies zijn niet zo aaibaar -O-
Nu heb ik door de tijd heen al pogingen gedaan om een hondje te krijgen, maar dit liep altijd spaak bij mijn vriend. Die zag er weinig meerwaarde in.
Door de onderzoeken weten we bijna zeker dat hij niet allergisch is voor honden, hij heeft zijn Allergieën via zijn vaders kant, en die plus opa hadden alle allergieën die mijn vriend ook had, BEHALVE voor honden. Toen dit ook uit de testen kwam bij mijn vriend was ik in ieder geval wat positiever.

Na weer een waanzinnig leuk hondje te hebben gezien en een lang lang gesprek, hebben we een deal gesloten; als we zouden starten met een leenhondje, konden we bekijken of het iets voor ons is. Er zit natuurlijk veel verantwoordelijkheid aan vast, en vriendlief wilde exact weten wat zo'n diertje zou inhouden.

Nou.. Zo gezegd.. Zo gedaan }:0
We hebben sinds zaterdag Romy in huis
Afbeelding

Romy mogen we een weekje lenen om dit allemaal te gaan bekijken, van daaruit gaan we dus de keuze maken of we wel of geen hond gaan nemen. Tot nu toe vinden we het dikke pret, ze kijkt blij mee naar de tv, we wandelen en spelen veel, en vriendlief tracht haar kunstjes te leren die ze niet opvolgt :')

Ik ben dus eigenlijk reuze benieuwd hoe jullie tot een hond zijn gekomen? Als ik zie wat een proces het hier al maakt ( al twee jaar speelt dit) en hoeveel we over dingen nadenken, dan zal dit vast bij anderen ook deels zo zijn geweest?

mika11

Re: Onze quest; wel of geen hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:22

Wat leuk zeg!
Fijn dat je een hondje een week mag 'lenen' ook. :)

Weet je al wat voor hond je zelf wil hebben?
Of is dat straks de volgende zoektocht, wat voor ras je gaat kiezen.

Hoe ik tot mijn honden ben gekomen?
Ik ben ook altijd met honden opgegroeid.
Wel wou ik altijd een klein wit hondje.
Die is er ook gekomen, die is nu al 15.5 jaar.

Later wou ik nog een grotere, sportieve hond om mee te sporten en te wandelen.
Dat werd een Franse waterhond, de ideale hond hiervoor.
En ik hou van honden met haar :D
Dus ik heb 2 krullenbollen hier.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:28

Haha grappig. Iemand heeft ook een keer een paar dagen mijn makkelijkste hond geleend..om haar vriend nog even over te halen. En die hebben nu ook zelf een hond :D

Mijn ouders hadden ook altijd honden, dus dat ging vanzelf. Wilde er eentje, dus toen nam ik er eentje..en toen nog 1...en nog 1...en nog 1... :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:29

Ik was 4 jaar toen ik honden ontdekte. Tot mijn 8ste jaar heb ik na schooltijd vanalles ondernomen met de Hollandse herder van een collega van mijn vader. Spelen met andere kinderen? Als de hond mee mocht anders geen interesse....

Oo mijn 8ste mijn eerste hond gekregen. Uiteraard met behulp van mijn ouders de eerste tijd want was een boxer van 10 maanden die in beslag genomen was wegens zware verwaarlozing. Was compleet uitgemergeld en kende niets. Sindsdien altijd 1 of 2 honden gehad. Verdere gezinsleden en ouders hebben niets met honden. Woon nu op mezelf en heb er nu 3. Ik wil niet meer zonder!! Nu een pup en dat kost best energie naast fulltime werken maar heb oppassers in overvloed als ik moet werken totdat hij zo lang met de anderen alleen kan zijn.

Overigens ik wel allergisch voor honden. Ze komen niet in mijn slaapkamer daardoor tenzij ze ziek zijn en verder hou ik het huis zo schoon mogelijk. Ik heb geen leuk leven zonder honden en kan wel goed leven met honden en af en toe medicatie

Overigens heb geen hypo allergeen honden ook de pup niet omdat ik dit goed aan kan en deze honden veel leuker vind ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:33

IngeN86 schreef:
Haha grappig. Iemand heeft ook een keer een paar dagen mijn makkelijkste hond geleend..om haar vriend nog even over te halen. En die hebben nu ook zelf een hond :D

Mijn ouders hadden ook altijd honden, dus dat ging vanzelf. Wilde er eentje, dus toen nam ik er eentje..en toen nog 1...en nog 1...en nog 1... :+

Verslavend he!! Ik nu 3 en goede vriendin heeft er 4. Samen dus 7 grote honden. beiden werken we in ploegendiensten. Wij vangen de honden van elkaar op en zodoende zijn ze zelden alleen en erg veel actief bezig. Het blijft genieten zo n grote roedel

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:38

Super dat jullie het zo goed aanpakken. Dit word pas echt een weloverwogen keuze. :)

Toen ik klein was hadden mijn ouders boxers. Ik was een jaar of 10 toen de laatste overleed. Daarna wilden mijn ouders geen hond meer.

Toen ik, zo'n 7 jaar geleden, in de bar zei dat ik wellicht in de toekomst ooit wel een grote hond zou willen stond er de volgende dag een papieren tas met een zwart bolletje op mijn terras. Dat is mijn Boem, en ik ben nog steeds erg blij met hem, ondanks dat ik het eigenlijk te vroeg vond voor een eigen hond.
Zo'n 3 en een half jaar geleden kreeg ik na door omstandigheden een jaar in een appartement te hebben gewoond eindelijk weer een huisje met tuin. Toen heb ik de knoop doorgehakt om er een klein vriendinnetje voor Boem bij te zoeken: dat werd Trollie uit de hondenopvang.
Geen dag spijt gehad van die keuze, ik heb echt een heerlijk stel thuis ondanks dat de één niet direct gepland was en de ander wel heel bewust.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:40

dierenfan schreef:
IngeN86 schreef:

Verslavend he!! Ik nu 3 en goede vriendin heeft er 4. Samen dus 7 grote honden. beiden werken we in ploegendiensten. Wij vangen de honden van elkaar op en zodoende zijn ze zelden alleen en erg veel actief bezig. Het blijft genieten zo n grote roedel

Haha ja... heb er wel meer gehad, ook honden die inmiddels zijn overleden en nu dus 4. 2 rashonden, 1 buitenlandertje en 1 asielhond. De jongste is 8 maanden, de oudste 2 zijn 7,5.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:43

Mijn man is met honden opgegroeid en ik wilde altijd heel graag een hond, maar mijn ouders hadden niks met dieren.
toen mijn man en ik gingen samenwonen was er met 2 weken een hond, een labrador van 9 maanden via marktplaats...
en nu hebben we er nog een patterdale terriër erbij en ik pas dagelijks op honden van anderen! Heerlijk!!! :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:33

Op mijn 18e heb ik mijn eerste eigen hond gekocht, Engelse Cocker Spaniel.
Daarvoor al jaren andermans honden uitgelaten.

Toen ik serieuze verkering kreeg gezegd dat hij mijn hond erbij kreeg.
En dat was goed.
Inmiddels 20 jaar samen en altijd wel honden gehad.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:40

Ik mocht ook nooit een hond. Een vriend van mij had er 2 dus mocht ik, toen hun op vakantie gingen, op 1 passen (de andere ging naar de kennel maar waar ik op moest passen wil daar niks eten).
Ik vond het super leuk en heb dus vorig jaar mijn eerste eigen hond gekocht. Een friese stabij. Geweldig beest, maar eruuugg eigenwijs. :+

Ik wil altijd nog een deense dog, ik heb er zwak voor die beesten <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:41

Hond was er eerder dan ik, daarna volgde er nog 1 en nog 1 ( na elkaar, wij hadden altijd maar 1 hond), toen was ik huis al uit en toen ik na mijn afstuderen werk had en een huisje, moest er natuurlijk een eigen hond komen en zo geschiede, helaas is die januari vorig jaar overleden. Maar in overleg met mijn hondenoppas is er weer een nieuwe hond gekomen, kan niet zonder. Meer dan 1 zit er niet in ivm de oppas, zou er best 2 willen hebben.

Gewoon gezellig zo'n vrolijk dier in je huis dat ook nog je huis soort van bewaakt en je moet tenminste de deur uit.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:52

toen ik 6 was van mijn opa een maltezertje gekregen.
Vorig jaar april kreeg mijn maltezertje echter cushing en ze zeiden dat ze maar enkele weken meer te leven zou hebben. Mijn oma (ik woon met oma en mama) wilde geen nieuwe hond.
Uteindelijk toch mijn zin gekregen en al rustig aan het rondkijken voor een border collie. in oktober (mijn hondje leefde nog altijd tegn verwachtingen in) kwam ik in het asiel waar ik vrijwilliger ben mijn border collie van toen 4 maanden tegen. ik was verkocht en ze ging mee.
vorige week is uiteindelijk mijn maltezertje toch gestorven. Nu merkte we dat mijn border enorm afziet zonder andere hond. Overmorgen komt onze nieuwe border collie (een pup van 8 weken met stamboom deze keer)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:05

Tja ik wilde als klein kind al een hond, dus toen ik m'n 21ste m'n huis kocht ging ik gelijk naar het asiel op zoek naar een maatje. Toen ik m'n vriend leerde kennen had hij ook een hond, en toen ik een poos later op de app van het dierenasiel zat te kijken kwam er nóg eentje bij. Ik hou van roedels! Helaas is de hond van m'n vriend inmiddels ingeslapen en blijft het er voorlopig even bij 2, omdat we aan 1 hond ontzettend veel medische kosten hebben (lees €6500 in de afgelopen 2,5 jaar...). Maar ik vind het heerlijk, de honden zijn onderdeel van het gezin en gaan overal mee naar toe. Aangezien vriendlief en ik beiden onregelmatig werken zijn ze ook weinig alleen, want dat is uiteraard ook iets wat je goed moet bekijken :).

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:12

Wij zitten in het dilemma om een tweede grote hond erbij te nemen. Nu hebben we een Duitse Herder van 8j, maar luisteren twee honden nog goed? Bv je gaat wandelen, is het ingewikkeld om beide honden onder appel te krijgen, bv als er een andere wandelaar op je pad komt? Krijg je niet snel twee losgeslagen projectielen?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:17

Ik wilde niet in een dorp wonen zonder hond. Dus zo kwam Luca. Na een jaar of 2 vonden we 1 hond best saai voor die ene hond en hebben we er een 2e bij gezocht. Zo kwam Dumás. Met hem ben ik gaan sporten en dat vond ik zo leuk dat ik er tegenaan liep dat hij niet aankon wat ik graag wilde. Zo kwam hond 3, Csiva. En woensdag komt hond 4, Fiji, ook voor de sport.
Tsja...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:40

Kabouter mijn beide honden lopen prima los.
Ik kan ze beide laten voorkomen, maar ook 1 tegelijk.

Bij oversteken van het fietspad roep ik op tijd wachten en de voorste hond wacht dan braaf.
Dan kom ik en met wat aansporen komt hond 2 uit de bosjes en kunnen we in 1x oversteken.

Ik ben afgekeurd en ben dus altijd thuis.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:46

Aaah, wat een leukerd! Stel jullie beslissen om een hond te nemen, dan word het een andere neem ik aan? Want deze zal wel weer terug gaan?

Wij gingen samenwonen en ik wou mijn hele level al een hond, maar het mocht nooit van mijn ouders. Eerlijk gezegd hebben wij er niet lang over na gedacht. Kennissen van ons hadden een hond die niet fijn tussen de andere honden van hun paste. Wel eens grapjes over gemaakt dat ik haar mee zou nemen als ik zou verhuizen, maar toen ik echt uit huis ging kwam de vraag of we haar wouden hebben.
Mijn man was niet laaiend enthousiast maar vond het wel prima, dus toen hebben we het gewoon gedaan. Stel het ging niet goed, dan was er wel altijd de mogelijkheid dat ze terug zou gaan.

Voordeel was wel dat ze al wat ouder was, zindelijk en gewend was een tijdje alleen thuis te zijn. Die hond is inmiddels overleden en na een maand hadden we een nieuwe hond (van dezelfde kennissen). Mijn man is er nu net zo gek mee als dat ik ben *D

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:53

Wat leuk dat je nu een leenhondje hebt kunnen regelen!

Ik heb altijd al een hond gewild. Al heel jong liep ik met alle honden uit de buurt. Maar een eigen hond mocht niet aangezien mijn vader dat echt niet wilde. Hij vond dat we te weinig thuis waren en hij was bang dat hij dan vooral de hond uit moest laten. (Daarbij is hij ook allergisch voor honden, maar dat was dus niet het grootste probleem).
Toen mijn ouders gingen scheiden, mocht ik na een paar jaar een hond bij mijn moeder. Op mijn 15e heb ik mijn eerste eigen hond gekocht. Het gaat erg goed en ik kan me geen leven meer voorstellen zonder hond. Het liefst zou ik er nog een paar bij willen maar dat gaat helaas niet.

Heel veel succes met jullie keuze!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:54

Ik heb altijd honden om me heen gehad toen ik jong was. Toen ik het huis uit ging had ik binnen 3 maanden m'n eigen hond. Geen hond in huis is voor mij niet bespreekbaar. Het is niet altijd even handig geweest maar als ik m'n leven over mocht doen dan zou ik dat nogmaals zo aanpakken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:00

Kabouter123 schreef:
Wij zitten in het dilemma om een tweede grote hond erbij te nemen. Nu hebben we een Duitse Herder van 8j, maar luisteren twee honden nog goed? Bv je gaat wandelen, is het ingewikkeld om beide honden onder appel te krijgen, bv als er een andere wandelaar op je pad komt? Krijg je niet snel twee losgeslagen projectielen?

Ik loop vaak alleen met 7 grote honden waarvan 5 los. Het wil wel eens doen wat niet mag dus naar andere honden gaan maar ze zijn sociaal en er gebeurd dan niets. Het zijn er 3 die dat durven doen.echter ze luisteren goed dys als ik op let gaan ze gewoon op tijd aan de lijn.

Het is net als met 1 hond ze moeten gewoon luisteren er is geen keuze. Echter gaat er 1 vandoor dan volgt nummer 2 wmerg makkelijk ;)

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:02

Ik hield altijd al van honden, liet vroeger bijna elke dag het hondje van een oudere mevrouw uit de buurt uit (totdat ze naar een tehuis ging en haar hondje moest verkopen...) en ging na school vaak met bepaalde klasgenootjes spelen omdat die een hond hadden :o .
Ik wilde zooo graag een hond! Helaas wilde mijn vader dat niet omdat hij dacht dat hij dan de enige zou worden die de hond uit zou gaan laten. Ongeveer een jaar geleden ben ik met mijn ouders gaan overleggen en ja hoor, we gingen opzoek naar een leuk volwassen hondje die een nieuw huisje zocht... Nouja een pup was ook wel leuk maar het moest een kleine hond worden! Totdat mijn moeder een advertentie zag op internet van een nestje labrador x poedel. We waren meteen verliefd op een van de rennende bolletjes pluis. Diezelfde dag zijn we wezen kijken en een paar weken later hebben we hem opgehaald! Best grappig, we waren opzoek naar een kleine, volwassen hond en we kregen een pup die nu met bijna 12 maanden aardig groot is :D .
Het gaat nu allemaal super goed, 's ochtends en 's avonds loopt m'n vader met hem en overdag laat ik hem twee keer uit. Ik heb een puppycursus gedaan, dat mocht eigenlijk pas vanaf 18 jaar, maar als m'n vader aan de kant zat mocht ik het doen aangezien ik het goed deed. We zijn allemaal enorm blij met hem. Ik ben met mensen niet heel handig met sociaal gedoe enzo, heb wel wat mensen waar ik op school mee om ga en ook een paar vrienden op de manege, maar ik merk dat ik echt heel blij ben met een hond als vriend.

Heel veel succes en veel plezier!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:05

8)7 geen meerwaarde????

Ik zou echt niet zonder mijn harige vriendjes kunnen. Altijd blij, altijd vrolijk en altijd gewillig om wat dan ook samen met jou te gaan doen.

Altijd een blij ei als je thuis komt na een dag werk.

Mijn kleine vriendin is aan het herstellen van een operatie van vrijdag, en slaapt de hele dag.
En dat is best saai, normaal ligt ze de hele dag bij mij en denkt mij regelmatig te moeten vermaken met haar speeltjes. En heerlijke wandelingen maken zit er nu ook niet in. Maar ben dolblij dat ze het heeft overleeft.

Neen, voor mij geen leven zonder honden

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:16

Goed dat jullie het een week proberen. Zou bijna zeggen probeer het over een week nog eens een week of 2 weken. Als het dan nog steeds leuk is en lukt kwa planning ou ik het doen. wij zouden ook graag een hond willen. Maar hoe doen jullie dat met fulltime werken. Ik reis 1.5 uur naar mijn werk en mijn vriend 40 min. Dus zijn vaak vroeg weg 7 uur en mijn vriend om half 5 thuis. Vind dat een hond dan te lang alleen moet zitten.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:17

Zelf als kind 10 jaar een hond gehad, mijn man in zijn jeugd alleen een hamster.
Katten was makkelijk qua instemming van zijn kant, hond ben ik 5 jaar voor bezig geweest.
Eerste jaar was hij nog wat afstandelijk naar haar, ook omdat ik allemaal plannen had met haar.
Nadat eerste jaar besefte hij hoe gek hij op haar is en zij op hem. Nu 5 jaar verder kan hij zijn leven niet meer voorstellen zonder haar en zijn het 2 handen op een buik.
Af en toe mag ik haar nog uitlaten. :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:38

Ik droomde zo lang ik me kan herinneren van een hond maar mocht geen van mijn ouders. Toen ik het huis uit ging, had ik de mogelijkheid niet. Tot ik mijn huidige man ontmoette :) . Hij was van kindsaf opgegroeid met honden dus zodra we een tuintje hadden, kwam onze eerste hond. Inmiddels lopen er 3 rond :o , waaronder nog steeds onze eerste die wel oud aan het worden is. De jongste is 16 weken.

Ik zou me geen leven zonder dieren kunnen voorstellen maar ja, feit is wel dat je er continu rekening moet mee houden. Zelf vind ik dat geen probleem en het voelt ook niet aan als een taak, het is vanzelfsprekend, maar je gaat niet zo maar eventjes op citytrip.

Nu ik een pup in huis heb, ben ik blij dat ik momenteel niet werk. Wanneer je beiden een poos per dag uit werken bent, is dat wel pittig. Mochten jullie de knoop doorhakken en voor een hond gaan, is een ietwat oudere, zindelijke hond mss wel handiger?

Ondertussen veel plezier met de leenhond !