Kat probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 10:58

hoi allemaal,

ik vraag jullie hulp,sinds 3 dagen zit er een (suïcidale) kat op ons terrein,onder de carpoort in/op/bij een paar baaltjes hooi,het ziet eruit als een jonge kat,maar ik heb geen verstand van deze dieren,het is een klein katje.

punt is,wij hebben katten killende honden,en deze kat is dus NIET bang voor de honden,sterker nog,hij/zij loopt er gewoon op af :oo

tot nog toe op een kat veilige hond ( pip) ,die stond meer :wow: te kijken naar die kat.

beest mauwt vreselijk,zo hard dat lieuwe( paard) buiten zijn stal staat,hij mauwt ook heel hard als hij mij ziet waarmee die zichzelf dus ook verraad en mijn honden krankjorum worden als ze hem zien..

al met al,ik wil dat dier niet en die moet hier weg,maar zoals elke kat,eigenaar onbekend.. we hebben hier al het internet door gespit of ie vermist is,maar niets te vinden.

de oplossing wordt dus vangen en naar een opvang brengen,en dit vooral om te zorgen dat de kat blijft leven,én ik weer de rust en vrijheid op mijn eigen grond heb.

hoe nu de kat te vangen? naar pip loopt deze wel,maar als ik in de buurt kom dan rent ie weg,wel heel hard mauwend overigens..

wij hebben geen kamerkooitjes in huis voor de honden dus waarin en hoe kan ik deze kat vangen om deze in veiligheid te brengen,en wij deze stoorzender kwijt zijn,en hoe vang ik uberhaupt de kat?

RianneH

Re: Kat probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:04

Is er geen dierenasiel of dierenambulance in de buurt waarbij je een vangkooi kan lenen?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:05

Eventueel de plaatselijke opvang of dierenambulance bellen, vertellen dat er bij jou een jonge kat rondloopt die gevaar loopt omdat jij katetende honden hebt. Of ze vangkooien willen plaatsen en hem daarna naar het asiel kunnen brengen.

Klinkt als een heel vriendelijke kat, die opgegroeid is met mensen (daar leren ze namelijk het praten van, omdat wij tegen ze praten) dus die heeft best kans om een leuk huisje te vinden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:07

Heb je zelf al geprobeerd de kat te benaderen? Van wat je schrijft klinkt hij behoorlijk tam. Dus misschien is vangen niet zo lastig. Anders even de stal in lokken en dan wat lekker eten in een kooitje.
Misschien hebben vrienden/buren wel een reiskooitje. Of even DA of dierenambulance vragen of ze een vangkooi te leen hebben.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:12

Je woont in Duitsland lees ik ,hebben ze daar geen katten opvang die je zou kunnen helpen?
Succes ermee hoor. :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 11:24

wij wonen in duitsland, dus hier geen dierenambulancen/amivedi's enz

ja het is een heel vriendelijk katje,ook echt niet bang voor de honden,sterker het liep al pootjes uitstrekkend op pip af,gelukkig een hond die niets doet,hij mauwt ook echt keihard als ie je ziet,maar als ik in de buurt kom rent ie weg,om dan weer meteen terug te komen.

we gaan eens een opvang bellen voor een vangkooi,wordt nu dus gedaan!...

beestje moet echt weg voor die dood gebeten wordt...

tot nog toe is alles gesloten wat we bellen :(

en ja ik ben ernaartoe gelopen dan rent ie achter de hooi balen weg om dan aan de zijkant terug te lopen,maar blijft ongeveer 1,5meter van mij af en kan hem niet aaien of iets dergelijks,naar de hond was dan weer geen probleem :+

buren hebben geen katten overigens,en ik ga hier echt niet alle huizen aflopen of iemand zijn kat mist...

er is nu contact met een opvang of dergelijks,zo weer een update!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:29

miss lokken met wat voer, eerst beetje neerzetten, wat later dichterbij neerzetten

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:34

heel stom maar ivm het op je afkomen en wegrennen en weer terugkomen al hard mauwend..... misschien probeert het je iets te laten zien... kan je niet eens zonder hond meelopen ??

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:38

Dit beestje heeft duidelijk hulp nodig. Een kat dat zo zit te miauwen tegen mensen wil vooral zeggen: help mij ik heb honger. De meeste buitenkatten dat zo komen aflopen hebben hulp nodig of het zijn binnenkatten die weg gelopen zijn en die niet weten hoe ze moeten overleven en dus bij de eerste mens die ze zien hulp gaan vragen. Goed dat je het beestje helpt!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 11:42

nou de lokale tierschutz gebeld,deze heeft 2 telefoon nummers gegeven : asiel + zwerfkatten opvang beide nemen niet op.. -O-

wat eet een kat? wij hebben hier alleen vers vlees voor honden in huis,lust een kat leverworst ofzo?

ik wil hem verder ook niet gaan voeren,mijn hoop is nog steeds dat ie naar zijn eigen huis vertrekt als ie honger krijgt,maar volgens mijn buurman die net zijn honden uitlaat zat meneer( of mevrouw) nog in het hooi...

eerst maar eens iets hebben waar ik de kat in kan vangen en dan nog een adres waar die heen kan gaan..

pff,ellendig dit...

nafkedemi ,de kat is gewoon wat bang denk ik,daar deze wel van een afstandje weer komt kijken,ik ben er zonder honden heen gegaan,en dan loopt ie dus weg,met honden gaat ie naar de honden toe,en dat is bij pip niet erg,maar redelijk suicidaal gedrag als ze dit bij bv lois doet.

nou ja,op dit moment niets of niemand qwa opvang hier bereikbaar..

niet een bokker die een leuke kat wil hebben O:) ,is hond vriendelijk :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 11:45

Lauratje_88 schreef:
Dit beestje heeft duidelijk hulp nodig. Een kat dat zo zit te miauwen tegen mensen wil vooral zeggen: help mij ik heb honger. De meeste buitenkatten dat zo komen aflopen hebben hulp nodig of het zijn binnenkatten die weg gelopen zijn en die niet weten hoe ze moeten overleven en dus bij de eerste mens die ze zien hulp gaan vragen. Goed dat je het beestje helpt!

hij mauwt héél hard en blijft ook mauwen,is dat honger hebben?

ow en nog een probleem,tegen de ratten en muizen ligt hier gif,dus als ie een sloom muisje of rat zou pakken dan krijgt ie en lading gif binnen...

kat ziet er overigens verder goed uit,niet mager of onverzorgd...alleen vertoeft hij nu 3 dagen hier,met vandaag dus hele mauw concerten en benadering naar de honden...3 dagen geleden liep hij in de wei ( waar die al achterna gezeten is door een roedel honden en vloog toen de tuin van de buren in),gisteren zat ie af en toe in het hooi,en nu dus problematisch aanwezig..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:51

Kan ook zijn dat ie verdwaald is, of onder een motorkap is meegereisd en de weg terug niet meer weet.. Geen hok oid waar je hem in kan lokken met voer en op kan sluiten? Vers vlees lust ie vast wel als ie honger heeft.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:52

als jij een bakje eten zet kun je ze zo pakken. Wat is dat weer een instelling zeg. Ik begrijp dat je ze niet wil maar je in een lege bak zonder eten gaat ze ook niet komen hoor. Ik heb van de zomer ook 2 gedumpte katjes van 10 weken in het bos gevangen. Met voer komen ze zo op je af.
En inderdaad hier op bokt met dit verhaal erbij ga je vast wel een toekomstige eigenaar vinden.
Ik zou mij erg slecht voelen als ik op deze manier van mijn hart een steen zou moeten maken. Je wil ze helpen enerzijds maar ook niet heel erg.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:53

Je mag m best hier brengen, maar ik heb niets waar ie in kan

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 11:54

nee we hebben hier geen kooien,maar...we kunnen bij onze dierenarts een transport kooi ophalen,dus dan maar proberen om hem daarin te krijgen ,daarna is het dan alleen nog zaak iets te vinden waar we hem heen kunnen brengen..

transport kooi wordt nu gehaald,iemand nog tips om de kat daarin te krijgen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 11:55

kitobeer schreef:
als jij een bakje eten zet kun je ze zo pakken. Wat is dat weer een instelling zeg. Ik begrijp dat je ze niet wil maar je in een lege bak zonder eten gaat ze ook niet komen hoor. Ik heb van de zomer ook 2 gedumpte katjes van 10 weken in het bos gevangen. Met voer komen ze zo op je af.
En inderdaad hier op bokt met dit verhaal erbij ga je vast wel een toekomstige eigenaar vinden.
Ik zou mij erg slecht voelen als ik op deze manier van mijn hart een steen zou moeten maken. Je wil ze helpen enerzijds maar ook niet heel erg.

??

lees jij wel??

ik vind het redelijk bizar dat wij voor een huisdier van een ander nu dus een kooi moeten gaan halen,daar borg voor moeten gaan betalen en dan tijd kwijt gaan zijn voor vangen en weg brengen...

daarnaast wil ik best eten geven als ik het dier zo kan vangen,maar ik ga hem niet voeren nu nee...liever dat ie gewoon lekker thuis gaat eten ofzo..

het heeft geen zin dat ik hem nú zou vangen ,ik heb niets om hem in te doen,en hem gezellig loslaten in huis om een nieuw huisje voor hem te vinden,lijkt mij ook niet echt logisch :D

maw eerst iets hebben om hem in te kunnen vangen daarna nog adres waar die heen kan gaan,en voor die tijd voer en vang ik inderdaad met mijn slechte instelling helemaal niets..
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 14-01-17 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:10

kimmie261 schreef:
kitobeer schreef:

??

lees jij wel??

ik vind het redelijk bizar dat wij voor een huisdier van een ander nu dus een kooi moeten gaan halen,daar borg voor moeten gaan betalen en dan tijd kwijt gaan zijn voor vangen en weg brengen...

daarnaast wil ik best eten geven als ik het dier zo kan vangen,maar ik ga hem niet voeren nu nee...liever dat ie gewoon lekker thuis gaat eten ofzo..

Ja, kitobeer leest. Namelijk dit:
ik wil hem verder ook niet gaan voeren,mijn hoop is nog steeds dat ie naar zijn eigen huis vertrekt als ie honger krijgt,maar volgens mijn buurman die net zijn honden uitlaat zat meneer( of mevrouw) nog in het hooi...

Dat je hem niet wil BLIJVEN voeren snappen we. Maar het is natuurlijk wel DE manier om vertrouwen te winnen. En hem dan uiteindelijk te kunnen vangen.
Is er niet een veilig plekje te maken waar poezebeest wel bij kan en hondlief niet? Laat het dier daar eten en aan je wennen. Tegen die tijd is er ook vast wel een schutz open die kan helpen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:14

kimmie261 schreef:
nee we hebben hier geen kooien,maar...we kunnen bij onze dierenarts een transport kooi ophalen,dus dan maar proberen om hem daarin te krijgen ,daarna is het dan alleen nog zaak iets te vinden waar we hem heen kunnen brengen..

transport kooi wordt nu gehaald,iemand nog tips om de kat daarin te krijgen?

Tussen het hooi zetten met eten er in. Touwtje aan de deur en dicht trekken als die er in zit.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:14

Bij de zoomarkt kost een kattenbench 15 euro misschien goedkoper dan de borg.
Missschien een optie om naar de dieranrts te bellen je verhaal uit te leggen en te vragen of je een bench mag komen halen. Die weten misschien ook waar je met de kat naar toe kan. Onze dierenarts doet dit namelijk wel. En misschien heeft ze wel een chip

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 12:18

nee open terrein hier,carpoort is aan alle kanten open en hij kan dus zo weg,enige waar die opgesloten zou zitten is in huis,en daar begin ik niet aan..

vind het al een gedoe om een beest van een ander...

ik ga geen kattenkooitjes kopen wat moet ik daar verder mee?

die borg krijgen we weer terug als we die kooi terug brengen,enne als we hem gevangen hebben dan gaat ie zo snel al mogelijk naar een opvang waar ze zijn chip mogen lezen en evt baas mogen terug vinden,in de hoop dat deze dan weer niet de kat loslaat en dat ie weer terug komt -O-

mijn vriend is nu dus de kattenkooi aan het halen bij de DA..dus die is geregeld,nu nog vangen := :Y)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 14-01-17 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:20

Mooi dat je iets van de DA kan lenen. Beetje vers vlees of leverwst wil een hongerige kat vast hebben. Dat in het kooitje en dan beetje geluk hebben.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:22

Citaat:
vind het al een gedoe om een beest van een ander..

Ook ik heb wat moeite met de toon. Het diertje kan er ook niets aan doen. Die zit daar niet om jou of de honden te pesten...
Waarschijnlijk gewoon gedumpt oid.. En heb het idee dat jij voornamelijk van het probleem af wil, en nu niet zozeer begaan bent met de kat.

Halve middag investeren. In het hooi gaan zitten met voer, en kans is groot dat je het dier binnen no time kunt pakken ( zeker als het een jong dier is wat honger heeft, en toch al toenadering zoekt..)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 12:30

vers vlees is hier echt alleen grote stukken koe van de slachter,denk dat een kat dat niet lust? leverworst hebben we wel in huis...

ik zal als die kooi er is,én we een opvang adres hebben anders vang ik hem niet,maar eens kijken of ik hem eerst bij mij kan krijgen en als ik hem kan aaien misschien zo in dat kooitje kan krijgen.

hij ziet er niet mager uit,wel heel slank,maar denk dat het nog een jong diertje is als mijn leken oog ernaar kijkt :D

nou ja,eerst maar kooi + opvangadres hebben dan stap 3,de kat vangen....

punz ik hoef geen katten van een ander hier nee..ik ben er ook in het geheel niet blij mee..en dat is heel aardig geschreven...

ah kooi is er...nu nog een keer bellen voor opvangadres en dan maar kat in bakkie krijgen :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 14-01-17 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:31

Mijn ervaring met zwerfkatten is dat ze vaak enkel komen als ze honger hebben en/of ze dus eigenlijk gewend zijn bij mensen te wonen en de mens dus associëren met eten. Mijn poezebeesten geven ook hele concerten als ze wat willen (en niet enkel voor eten). Katten zijn goede volhouders, daar geraak je niet zomaar vanaf. :')
Dat het komt miauwen wil zeggen ik heb honger (of hulp nodig, kijk eens rond of je geen nestje vindt) en dat het je niet laat aaien is gewoon ik vertrouw je niet genoeg om je zo dichtbij te laten komen.

Je kunt het beestje misschien even in een schuurtje ofzo opsluiten met eten en een bakje drinken (nooit koeienmelk!! Hier kunnen ze ernstige diarree van krijgen) tot iemand het beestje komt halen? Wat je aan de honden voert zou normaal goed moeten zijn voor even (katten hebben meer taurine nodig dan honden), als het maar niet verhongert.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:34

Je kunt het wel heel veel gedoe vinden, maar als 1 van jouw honden er eens tussen uit naait ben je ook dood gelukkig als iemand de moeite doet om hem/haar weer te vangen..

En wat betreft geen opvang open, kun je hem niet bij de dierenarts brengen? Weet dat er hier in Nederland wel dierenartsen zijn die zwerfkatten opvangen als die gevonden zijn.