op 18 november is onze lieve Loekie overleden. Wij hadden Loekie vanaf kitten af aan, en besloten toen Loekie 7/8 was er een kitten bij te nemen. Namelijk Tommy. Tommy en Loekie moesten erg aan elkaar wennen, maar Loekie vond eigenlijk alles altijd goed. We merkten al gelijk dat Tommy nogal dominant en vaak Loekie aanviel, of niet echt aanviel maar meer ''pesten'' en een reactie aan het uitlokken was. Wij dachten dat Tommy dominant was omdat wij dat dachten te zien aan zijn lichaamstaal naar Loekie toe. Wij zijn geen katten experts, maar wij namen aan dat het draaien van de kont naar Loekie's neus en daarbij lang en laag mauwen (af en toe heel snel omdraaien en dan uithalen) toch wel dominantie was. Loekie reageerde er eigenlijk nooit op en liet het altijd gaan. Vaak waren ze dan ook aan stoeien, of misschien wel vechten af en toe.
Maar nu is Loekie dus twee maanden terug plotseling overleden. Tommy is heel erg veranderd qua gedrag. Ik heb hier toen ook een topic geopend omdat het wel leek of hij aan het rouwen was. Nu merkte ik er zelf nooit heel veel van, maar beginnen wij het thuis heel erg aan hem te merken.
Hij was altijd best een ''stille kat'', je hoorde hem nooit mauwen eigenlijk, en sinds dat Loekie overleden is, mauwt hij heel lang, echt zo'n zeurderige mauw, en soms klinkt het net alsof hij elk moment kan gaan vechten. Dit doet hij als er niemand in zijn buurt is. Hij kan eigenlijk helemaal niet meer alleen zijn. Als wij gaan slapen en dus boven zijn, blijft hij ontzettend lang mauwen totdat er iemand beneden komt om bij hem te zijn. Als ik op de bank tv zit te kijken en dus geen geluid maak, begint hij ook op diezelfde manier te mauwen en dan moet ik even praten en zeggen dat er iemand is en dan stopt hij pas.
Ook was hij nooit een schootpoesje, maar komt hij nu zodra hij de kans ziet op schoot liggen.
wij hebben het idee dat hij misschien wel een maatje mist om mee samen te zijn, alleen zijn wij erg bang dat Tommy te dominant is om een kitten te accepteren. Loekie was een heel tolerante kat, en accepteerde Tommy wel gewoon, en Tommy hem ook wel tot zekere hoogte.
wat vinden jullie? Zou hij een maatje missen? Zouden wij een maatje voor hem kunnen vinden, die hij zal accepteren? Of denken jullie dat hij geen maatje mist? Misschien tips voor als hij zo mauwt als hij alleen is?
groetjes van mij