In korte tijd twee poezen vermist..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

In korte tijd twee poezen vermist..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 19:53

God, ik weet niet zo goed of dit mag en wat ik hiermee wil, maar oh ik wil even mijn ei kwijt.

In korte tijd is mijn poezen familie gekrompen van 5 naar 3... Sinds een maand zijn twee van mijn poezenbaby's weg.

Eind december de eerste. Kwam ineens niet thuis. Ze was wel vaker een paar dagen weg, maar dit voelde gelijk al verkeerd. Haar grote vriend was ook flink van slag, liep overal te zoeken en te miauwen. Gelijk gaan zoeken en bij de buren rondgevraagd. Nee, niemand had haar gezien. Op Facebook is het flink gedeeld en ook alle dierenasiels in de buurt nagevraagd. Ik kijk dagelijks op amivedi of ze misschien ergens is gevonden. Zelfs de optie of ze mee is gegaan in/onder de auto hebben we bekeken, maar nergens waar we in die periode zijn geweest, is ze gevonden.
Omdat dit tijdens de kerstdagen en oud en nieuw was, heb ik echt de meest vreselijke scenario's in mijn hoofd gehad. Zouden er rotjochies met rotjes zijn geweest.... Of wat als ze bang is geworden? Ze ging nooit ver van huis, altijd op ons erf of die van de buren... Ze ligt ook niet langs de kant van de weg.

En nu sinds zondag/maandag haar zus. Zondagochtend nog heerlijk gekroeld en geknuffeld en savonds was ze niet thuis. Ook een avonturier en ze gaat nog wel eens 'op bezoek' bij haar moeder, die bij de buren woont. Maar maandag bekruipt me weer dat nare gevoel, maar dit keer schuif ik het weg omdat ik me toch al zo verdrietig voel over de andere poes. Maar ik kan het niet los laten. Voel me echt intens verdrietig en maak me enorme zorgen. Ik heb haar zonet op Amivedi geplaatst en wil een berichtje op Facebook plaatsen, maar ergens durf ik dat niet zo goed. Ik voel me een beetje schuldig. Had ik haar maar binnen gelaten... Maar ja, al onze katten zijn buiten katten en terwijl ze het heerlijk vinden om binnen bij ons te knuffelen, gaan ze ook graag naar buiten.

Ik voel me echt zo rot. Inmiddels heb ik alle vreselijke scenario's al bedacht; vuurwerk, kattenhater, wilde dieren, hollen in het bos... Morgen ga ik maar opnieuw posters maken van beide en ophangen in het bos en in de supermarkten. En weer langs de buren om te vragen of zij in de schuren willen kijken..

Gelukkig liggen de andere drie nu bij mij binnen, dit zijn wat meer binnenkatten en liggen met dit gure weer heerlijk voor de kachel. Maar ik voel me zo rot...

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:09

Heh bahh wat vervelend! Hebben je katten een bandje en/of chip?

Behalve alles wat je al opnoemde, zouden ze misschien ook bij iemand thuis kunnen zitten...? Een eerder logeeradres / tweede thuis waar ze nu wat langer blijven. Of iemand die katten "opvangt" en zich toe-eigent. Helaas is lang niet iedereen verantwoordelijk en eerlijk genoeg om de eigenaar van een aanloper of (gewonde) vondeling te achterhalen...

Veel sterkte, ik duim met je mee dat ze niets ergs is overkomen en dat jullie ze snel weer thuis hebben!

Edit: misschien ook even bij de gemeente/politie melden. Wie weet is er idd een kattenhater of een situatie die gevaarlijk is voor kleine dieren, zoals laatst ergens een gracht waar ze niet meer uit konden komen...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:17

Sterkte TS, 'k zou gek worden van verdriet en angst :(:)

Ik wil je geen schrik aanjagen... hier in België is het jachtseizoen tot eind januari... sommige jagers durven katten te grazen nemen. Misschien je andere katten binnen houden voor de zekerheid?

RoosG

Re: In korte tijd twee poezen vermist..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 20:21

Ja ze zijn allebei gechipt, geen bandje omdat we vlakbij het bos wonen en ik niet het risico wil lopen dat ze vast komen te zitten.

Overbuurman is jager en we hebben hem al gevraagd of hij niet perongeluk 'mis' heeft geschoten. Hij zegt van niet en dat, mocht dat ooit gebeuren, hij wel weet welke katten van ons zijn. Daar vertrouw ik hem ook wel op.

Ga morgen toch maar even een groter rondje door de omgeving maken, misschien ook gewoon meer flyers maken en die door de brievenbussen doen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze met iemand mee zijn gegaan, naar vreemden zijn ze een beetje eenkennig. Maar ja, nu heb ik elk scenario in mijn hoofd..

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:31

Wat ongelofelijk rot zeg. Veel sterkte en ik hoop echt heel hard voor je dat ze terug komen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:43

Verschrikkelijk zoiets !
Is er bij jullie in de buurt geen leegstand of dergelijke waar ze misschien opgesloten / ingekropen kunnen zijn? Of garages, tuinhuisjes, schuur bij de buren ?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:02

Bij ons op stal hetzelfde. 2 in een week. We snappen er niks van. Wij vermoeden jagers, gif of vallen.

Sterkte. Ik weet hoe moeilijk het is je kat kwijt te zijn en in onzekerheid te zitten.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 21:12

Nee geen leegstaande panden voor zover ik weet, maar ik ga morgen toch nog maar een rondje lopen. We wonen aan een 60 weg waar consequent te hard wordt gereden, maar ze liggen niet langs de kant van de weg. Ik zou bijna zeggen helaas, want ik voel me zo rot omdat ik bang ben dat er echt iets ergs is gebeurd...

Dank voor alle sterkte wensen, ik moest het even van me af schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:31

Hoi RoosG,
Bah wat vreselijk voor je en heel herkenbaar..
Ik woonde ook in het bos zodat de katten veilig vrij buiten konden lopen. Binnen een week beide katten weg. Bleek er een kattenhater bij me om de hoek te wonen..
Ik hoop natuurlijk dat het in jouw geval anders is..
Ik neem aan dat ze aangemeld zijn op amivedi etc? Blijf zelf naar asiels bellen. Ik heb toen ook berichtjes gedaan naar natuurbeheer/boswachters bij mij in de buurt om er naar uit te kijken.
Mijn katten waren trouwens ook gechipt..
Heel erg veel sterkte en probeer moed te houden! En blijven zoeken/roepen.. het kan zijn dat ze inderdaad zo erg geschrokken zijn van vuurwerk dat ze ergens beduusd verstopt zitten..
Ik duim voor je ✨✨

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:10

O, wat een hel zeg.
Het is zo rot om helemaal niet te weten wat er gebeurt is. Ik kan er helaas over meepraten.
Ik hoop zo dat je ze levend terug zal zien! Sterkte.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 12:18

Dank jullie wel! Nog steeds niks vernomen helaas... Voelt echt vreselijk.