Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 19:50

Al een paar dagen ben ik op zoek naar dé halsband voor mijn hond en ondertussen ben ik best wat ontmoedigt. -O-

Sinds ik een halfslipband mocht lenen voor het fietsen, heb ik een hond naast mij die op twee pinken te sturen is. Tuigjes en een slipketting op niet-slipstand werd hij erg kriebelig van en bij een normale halsband kon ik niet handig een ophouding geven als hij wat jolig werd. De halfslipband hangt mooi los en indien nodig kan ik een ophouding geven waarna hij weer mooi los hangt, ideaal. :j

Maar nu de zoektocht naar een eigen band en dat lijkt onmogelijk gezien mijn eisen aan de band:
- Halsomtrek is 45 cm
- Liefst rondom de 25 a 30 mm breed
- Leer
- Verstelbaar
- Met ketting
- Geen pré: maar als het het kan, onderlegd leer
- Zwart of bruin

Vind ik iets van 45 cm is het veelal erg dun. Vind ik iets rondom de 25 a 30 mm breed is het 70 cm. :+

Eigenlijk zoek ik zoiets maar dan nog verstelbaar: http://www.4mybestfriend.nl/Productdeta ... uctId=1367.
Of dit, maar dan van leer: http://rostero.nl/index.php?item=halfsl ... 10&lang=nl.

Ondertussen ben ik al in Engeland en Duitsland aan het kijken, maar is er wellicht ook een bokker die nog een adres heeft?

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:25

Ik heb er net 1 gekocht op bol.com. Maar waarschijnlijk is die te dun? :)

Edit: te dun inderdaad! Ben heel benieuwd of je iets vindt!
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 09-01-17 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 20:25

Heb je een linkje voor mij?

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:29

Een goed passende gewone halsband laten verbouwen tot kortere bij een schoenmaker/paardenwinkel? Of die van 70 cm even een stukje laten inkorten, net wat je makkelijker vindt?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 20:42

Sting, goed punt inderdaad, is mijn plan B ook. De halsbanden die ik tegenkwam zijn bijna net zo duur als het ombouwen ervan (had ik al naar geïnformeerd). Als ik echt niets anders kan vinden, ga ik dat ook doen. :) Ik vind het alleen een beetje zonde om een halsband van 15 euro in te laten korten wat ook al 10 euro kost. := Maar goed, plan B dus. :)

Simba, desondanks bedankt. :)

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:09

Kan me voorstellen dat verzenden uit andere landen ook wat extra kost ;). Vandaar!

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:13

Klopt ook hoor, via Ebay had ik wel het e.e.a. gezien waar soms maar 2 pond aan verzendkosten werd gevraagd, maar dan is de kwaliteit meteen weer discutabel.

Ik heb overigens prachtig maatwerk op http://www.equusleather.co.uk/canine.html gezien, ik heb heel brutaal een meer gestuurd. Ik zoek al jaren een groene leren halsband, dan kan ik meteen met geld strooien. :Y)

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:55

Hoe smaller de band en hoe dunner de ketting hoe vinniger de correcties aan komen. Daarnaast een fijne smalle ketting slip 100x beter en correcter dan een grove ketting. Oftewel ik heb een verstrlbare leren slipband niet breed met kleine schakel ketting en werkt top ook bij grote sterke honden (boxer, rottweiler x en sint bernards). Heb de band nu al 21 jaar en nig steeds super netjes en sterk. Nu gebruik ik hem ook al lange tijd niet ivm niet meer nodig bij huidige honden

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:58

Dat is exact de reden dat ik een brede band zoek inderdaad, het is alleen maar bedoeld om een ophouding tijdens het fietsen te geven, dat hoeft niet grof.

Het lijkt alleen het een of ander, of smal, dun en kleine schakels of allemaal groot en lomp. Niet handig.

Zo'n nylon een kom ik ook vaak tegen. Dat ia niet handig voor de huid toch?

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:04

ik zoek precies hetzelfde
ik heb nu een halfcheck van ferplast, een 45 cm dacht ik. Maar die is net zo groot dat ik hem niet zo simpel aan/af krijg, maar als ze bv panikeert en ze zet er veel druk op, zou ze er in principe uit kunnen. Kleiner wil ik niet want dan zijn ze smaller/moet ik ze half ophangen om ze eruit te krijgen, maar deze is maar net net.
Dus inderdaad, leder of hetzelfde materiaal als die van ferplast, breed genoeg, en verstelbaar. Bij voorkeur met een simpele gesp die gemakkelijk open en dicht gaat. OF dezelfde breedte, maar dan de band ietsjes korter en de ketting ietsjes langer, dat hij even groot opengaat als mijn huidige, maar ietsjes meer kan toesnoeren.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:06

VLD sweden.
Maakt ze helemaal naar wens!
Ook onderlegt in de kleur en met evt naam of iets anders erop gestikt.

http://www.vldsweden.nl/

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:32

net contact gehad, zadelmakerij caire for repair (wel in belgie) kan ze op maat maken, hetgene ik vroeg schat ze rond de 30 euro in, ik doe even wat research voor hetzelfde maar dan in (onderlegd) biothane.
Ik vermoed dat verzenden ook geen probleem zal zijn

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:19

Marlies van Paardenpunt.nl kan dat zo voor je maken als jij het hebben wil.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:09

ik heb zelf ook halve slip halsbanden, maar dan zonder ketting. Dit maakt de vacht van mijn witte honden lelijk als het regent. Hangt idd altijd los en als ze iets zien of op scherp staan, kunnen ze zich er niet uittrekken. (Matterhorn choker van Rogz)
Ik ben ze eigenlijk nog nooit tegengekomen in de combinatie verstelbaar en leder. Dus ik heb gewoon verstelbare nylon banden. Maatwerk zal waarschijnlijk de beste oplossing zijn voor jou

Douce

Berichten: 3505
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:03


Paard2014
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-09-14

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:06

Volgens mij heb ik deze bij de ranzijn zien hangen...

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:09


8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:14


furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:16

Ik heb in de winkel liggen wat jij precies zoekt :)

heel soepel en mooi leder + slipketting + heel ruim verstelbaar + in cognac, zwart, bruin en grijs

Dikte is 16mm
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


deze winkel is in Bornem wel in België
Laatst bijgewerkt door furioso op 10-01-17 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:23


magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 15:55

Bedankt allen, ik zal vanavond thuis de berichten goed doornemen. :)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 22:36

Als eerste bedankt voor al jullie reacties. :)

Kentaro en petitparis, nylon heeft niet mijn voorkeur omdat ik bang ben dat zijn huidje daar te gevoelig voor is. Ik heb eerder een nylon tuig gehad en dat zorgde voor lelijke schuurplekken in zijn oksels. Ik blijf daardoor toch liever bij leer.

furioso, bedankt alhoewel ik hem toch te smal vind. Mijn voorkeur gaat uit naar 2,5 cm tot 3 cm vanwege een betere drukverdeling bij jolige buien. Desondanks onthoud ik het graag voor plan B.

8nnemiek, had ik ook naar gekeken alhoewel ik veelal toch te breed vind. }:0 3 cm op het breedste stuk is meer dan genoeg. Alhoewel ik nog niet expliciet hier op gezocht heb, wellicht staat hij er wel tussen. Ga ik zo bekijken.

secricible, die lijkt mij gewoonweg niets, alleen al vanwege het feit dat de hond afwisselend links en rechts van de fiets loopt. Ik heb geen zin om dan de band steeds om te moeten wisselen.

Paard2014, die hebben wij helaas niet in de buurt, desondanks bedankt.

Douce en petitparis, die vind je in overvloed inderdaad, het gaat mij echter juist om de breedte. :o

Anne_GTI, RoosDeG en Duhelo, ik ben nu eerst in contact met een andere zaak, mocht daar niets uitkomen dan neem ik contact op met ze.

___________

Ik heb een paar principes overboord gezet toen ik gisteren http://www.equusleather.co.uk/canine/ha ... ollar.html tegenkwam. Ik ben nog aan het twijfelen tussen de verschillende soorten leer (http://www.equusleather.co.uk/our-leath ... er-colours) en onderlegd is helaas niet mogelijk, maar dit wordt maatwerk i.i.g. :)

Ik leg er dan liever toch wat meer tegenaan als ik er zijn hele leven mee kan werken. Fingers crossed!

Daarbij heb ik al jaren een liefde voor een groene leren halsband en laten ze daar nu net...

Afbeelding
British Racing Green

... hebben. <3

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:53

JJstitches maakt halsbanden op maat,ook half slip.leer en nylon.
Ik weet niet of het is wat je zoekt maar wellicht kan je haar even benaderen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 22:55

Zie mijn bericht boven die van jou. :) Bedankt voor de tip.

Lukasje
Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Halfslipband leer verstelbaar hond, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:19

Kijk eens op deze site: http://www.halsbanden.com/

Deze vrouw, May, maakt vnl windhondenhalsbanden (op maat) maar niet uitsluitend. Ze is bijzonder aardig. Ik had haar destijds telefonisch gecontacteerd omdat ik op haar site niet exact vond wat ik zocht. Er was vanalles bespreekbaar en uiteindelijk heb ik een prachtig afgewerkte lederen halsband ontvangen. Echt super service en zeer mooie kwaliteit!