Daarstraks zag ik een duif die onder een struik zat en niet meer kon vliegen. Er was geen wond ofzo, ik vrees een gebroken vleugel. Ik vond het zo erg!

Maar ik ben dus echt heel gevoelig als het om dieren gaat of als er iets mee gebeurt.
Een voorbeeldje: Bij mijn konijn (op het terras) zitten altijd slakken die het hooi wel lusten

Nog een voorbeeldje: Ooit was er een man met zijn auto tegen een boom gereden. Hij zat klem en was bewusteloos. Er waren al enkele mensen aan het helpen en ik moest doorrijden naar school. Natuurlijk heb ik nog aan die man gedacht maar nu niet iedere minuut ofzo. Maar dan... Er was ooit ook eens hond aangereden en hij lag aan de kant van de weg en hulpdiensten waren er al dus veel kon ik niet doen. Maar ik vond het echt zoooo erg! Ik heb echt elke seconde aan die hond gedacht!
Het lijkt wel (volgens mij is het ook zo...) alsof ik dieren veel belangrijker vindt dan mensen. Ik vind het echt zo erg als dieren moeten lijden! Ik wil niet weten hoe erg ik het ga vinden als mijn eigen dieren ooit sterven (hopelijk duurt dat nog hééééél lang!)!! Zijn er nog mensen met dit "probleem"? Dan voel ik me mss niet meer zo "alleen".
PS: Sorry dat het zo lang is geworden, dat was niet de bedoeling. Respect als je alles gelezen hebt.

Groetjes Margaux