Ik kan wel wat meningen gebruiken!

Sinds een week heb ik een nieuwe kat. Chippie, een 10 jaar oude kater.
Chippie komt uit een huis met 3 honden en een kindje van 6,5. Erg druk dus. Chippie moest ook vechten voor zijn eten en aandacht.
De vorige eigenaresse deed Chippie weg ivm een verhuizing en omdat er vaak ruzie was tussen de kat en het kleinste hondje daar. Wel gaf ze aan dat chippie veel interactie had met de andere 2 honden.
Nu leeft Chippie in een appartement alleen met mij, ik ben 85% van de tijd thuis. Ik merk dat Chippie extreem veel aandacht vraagt en altijd bij mij in de buurt wil zijn. Ik heb het gevoel dat Chippie zich verveeld/eenzaam is. De grond ligt bezaaid met speeltjes(maakt er minimaal gebruik van) en ook heb ik een hersenspelletje waarin brokjes kunnen waar ik 1 keer per dag gebruik van maak om Chippie bezig te houden.
Als ik naar de winkel ben geweest en terugkom dan wil Chippie meteen aandacht, zodra ik ergens zit komt hij bij me zitten. Hij wil constant bij me zijn en veel aangeraakt worden.
Ik begin te twijfelen of het een goede keus was om Chippie te verhuizen naar een zo'n rustige omgeving, misschien mist Chippie een ander gezelschapskat/dier. Het probleem is, ik wil niet nog een kat omdat ik daarvoor mijn appartement te klein vind.
Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik erachter komen dat hij zich echt verveeld eenzaam voelt? Of hebben katten een langere wen periode nodig van drukte naar rustig? Ik ben best bekend met katten, heb ze mijn hele leven gehad maar ik twijfel nu of de kat wel echt gelukkig is.
Dit is Chippie: