Kat bijt in pleisters en sieraden...!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Kat bijt in pleisters en sieraden...!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 02:33

Avond!

Ik vroeg me af of jullie dit kennen van jullie kat:

Op het moment dat ik een pleister om heb om mijn vinger bijvoorbeeld en mijn kat heeft dit in de gaten, dan moet met alle geweld die pleister er af. Het is een ontzettend lief en voorzichtig dier (poes van 13 jaar) maar ze bijt echt snoeihard in de pleister, als die pleister er niet tussen zit bijt ze zo dwars door de huid heen.

Hetzelfde met armbanden, dit is alleen snachts als in lig te slapen. Niet overdag vreemd genoeg. Als ik wat om heb en mijn dame komt langs dan word ik wakker omdat ze met geweld aan de armband loopt te sjorren.

Op het moment dat de pleister af is of de armbanden af dan verliest ze gelijk alle interesse, het gaat er dus echt om het feit dat het op mij zit. Maar ik vind het heel vreemd gedrag. Doen jullie katten dit ook? En wat is de motivatie van mijn kat? Tis alsof ze ineens een wild dier wordt die geen rekening houdt met het feit dat ze mij snoeihard bijt terwijl ze normaal al niet eens eten uit mijn hand durft te eten omdat ze bang is me per ongeluk te bijten. }:0

Femke_Tweety

Re: Kat bijt in pleisters en sieraden...!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 02:50

Dat deed mijn rode kat ook. Ook met horloges, en met brillen was het ook opletten. Als je een bril goed recht op je neus had staan ging het prima. Lag hij op tafel, had je hem in je hand, op je voorhoofd of scheef op je neus dan beet hij erin. En ermee schudden.

Horloge ook, in het bandje bijten, vasthouden en dan met zijn kop schudden.
Alsof hij met alle geweld af moest.

Was zeker geen agressie naar de mens, eerder een of andere vreemde manier van willen helpen ofzo.

Verder was het naar mensen een ontzettend lief dier!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 03:02

Mijn kat bijt in mijn broekknoop. Altijd. Wanneer hij hem ziet springt ie bovenop me en kan net zolang blijven bijten en krabbelen totdat ik hem er een keer af gooi. Anders blijft ie maar doorgaan. Geen idee wat t is wel vreemd indd :')

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 04:07

Misschien is dit onzin, maar heeft het niet iets te maken met ijzer/metaal? (Bloed en sieraden) :+

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 13:47

Haha tis dus niet alleen die van mij die raar doet.

En klinkt aannemelijk Madeleine, alleen bijt ze niet als ik bloed en geen pleister op heb. Maar brengt me wel aan het denken, misschien is ze zoekende naar de oorzaak van de metaallucht? In een poging het schoon te wassen ofzo...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:56

Volgens mij is dit omdat ze je 'schoon' wil maken. Katten poetsen elkaar en als je een goede band hebt met je kat kan ze dit ook bij jou doen :)
Die pleister zit er normaal niet en hoort daar dus niet, dus die moet weg zodat je hand weer 'schoon' is :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:09

>;) Dus Savannah loopt altijd naakt door het huis :')

Wel aannemelijk inderdaad

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:13

Xyris schreef:
>;) Dus Savannah loopt altijd naakt door het huis :')

Wel aannemelijk inderdaad

Gehehe ik bedoelde de kat van me schoot afgooien :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:14

mijn oudste heeft een facinatie met tenen onder een dekbed.. ze pakt het voorzichtig vast, voelt waar je teen en drijft dan haar tanden erin met de kracht van een bankschroef.. oplossing.. kat gewoon niet meer op de slaapkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:27

Xyris schreef:
Avond!

Ik vroeg me af of jullie dit kennen van jullie kat:

Op het moment dat ik een pleister om heb om mijn vinger bijvoorbeeld en mijn kat heeft dit in de gaten, dan moet met alle geweld die pleister er af. Het is een ontzettend lief en voorzichtig dier (poes van 13 jaar) maar ze bijt echt snoeihard in de pleister, als die pleister er niet tussen zit bijt ze zo dwars door de huid heen.

Hetzelfde met armbanden, dit is alleen snachts als in lig te slapen. Niet overdag vreemd genoeg. Als ik wat om heb en mijn dame komt langs dan word ik wakker omdat ze met geweld aan de armband loopt te sjorren.

Op het moment dat de pleister af is of de armbanden af dan verliest ze gelijk alle interesse, het gaat er dus echt om het feit dat het op mij zit. Maar ik vind het heel vreemd gedrag. Doen jullie katten dit ook? En wat is de motivatie van mijn kat? Tis alsof ze ineens een wild dier wordt die geen rekening houdt met het feit dat ze mij snoeihard bijt terwijl ze normaal al niet eens eten uit mijn hand durft te eten omdat ze bang is me per ongeluk te bijten. }:0

Heel herkenbaar! Mijn kat, inmiddels overleden, deed dit ook. Armbanden, ringen, halsketting, oorbellen, pleisters, maar ook vaatdoekjes :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:26

Hier zijn het vaak pennen, en mijn leesbril moet het ook vaak ontgelden :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:36

Ik heb er één die mijn haren schoon likt en dan als laatste even een hapje uit mijn hoofd neemt >;) .Tegenwoordig als hij begint te poetsen haal ik hem weg,geen zin in gaatjes in mijn hoofd.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:41

Ik had eerst een wasrek in de woonkamer staan, die uiteindelijk is ingestort omdat de katten er steeds op zaten. Elke nacht weer gingen ze bijten aan het ijzer van mijn knijpers.
Nu ook als ik iets met een rits aan heb, bijten ze in de rits en als je zo'n ijzeren uiteinde heb aan het einde van touwtjes van je true. Bijten ze daar ook in. Ik denk echt dat het met ijzer te maken heeft. En wat betreft de geur, pleisters ruiken van zichzelf ook heel sterk
Afbeelding