Bullterriërtopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BulletjeBeer

Bullterriërtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:49

Ha Bokkers!

Voor de bullterriërfans onder ons leek het mij leuk om een centraal Bullterriërtopic te openen. Is die er al? Zo ja: sorry! Ik heb er dan overheen gekeken. Zo niet: welkom!

De Bull terriër:

De Bull terriër is een hondenras dat is ontstaan in Engeland. Het is een ras dat zijn oorsprong vindt in de rassen die gebruikt werden voor bullbaiting. Toentertijd een populair stukje vermaak, omstreeks 1835 gelukkig verboden. Door bulldoggen en terriërs te kruisen ontstond een moedige, wendbare en snelle hond. James Hinks (1829 - 1878), fokte de Bull terrier richting het modernere type. Langzaam aan verdween de rechte snuit, en ontstond er een kromme neus, die we downface noemen. Waar de Bull terriër tegenwoordig een van de meest kleurrijke hondenrassen is (wit, brindle, fawn, tricolor, zwart-wit), was deze hond vroeger uitsluitend te vinden in het wit. Echter, toen zich gezondheidsproblemen zoals doofheid voordeden, begon men brindle varianten te fokken.

Karakter..

Bullen zijn clownesk, echte mensenvrienden, vastberaden, (eigen)wijs, koppig, sterk, niet bepaald gehoorzaam.. maar wel erg gezellig :j

En dan natuurlijk mijn eigen Bulletjes!

Bink (2006-2015):

Afbeelding

Afbeelding

En Beer (Nazan World of Bullcraft):

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BulletjeBeer op 01-01-17 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:59

Weer een bull terriër topic leuk!!

Hier in het bezit van 2 bulletjes. En een sterretje.

Opa Vince van bijna 10,5.
Ondanks nierfalen still going strong.
Afbeelding

Afbeelding

Zijn zusje is nu bijna 3 jaar geleden overleden aan nierfalen. We hebben haar helaas veels te jong moeten laten inslapen. Dana was bijna 7,5.

Afbeelding

En onze Valya, een 2,5 jarige tuttebel.

Afbeelding

Afbeelding

En Vince en Valya samen

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:01

De kromme kop is juist iets van nu, rond 1900 zag de bull terrier er totaal anders uit en had hij een stevige rechte (en prachtige) kop.
Jammer dat er juist steeds meer op kromme koppen gefokt wordt, ik vindt de rechte koppen veel mooier.
Google maar eens op 'bull terrier 1900s'.

Overigens heb ik zelf een kruising bull terrier. Heerlijk beest. Grapjas op en top, energiek en een grote knuffel.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 23:06

@Goof: oh sorry hahaha zat weer niet op te letten met typen. Even veranderen.
Toch is bij mij bekend dat James Hinks de bull terrier richting het modernere type begon te fokken en vanaf dan de krommere kop ontstond. Maar de geschiedenis van de bull kun je nergens in een beknopte samenvatting terugvinden (behalve Spartan Dogs, is wel een handige).
Laatst bijgewerkt door BulletjeBeer op 01-01-17 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 23:10

LoesLucky schreef:
Weer een bull terriër topic leuk!!

Hier in het bezit van 2 bulletjes. En een sterretje.

Opa Vince van bijna 10,5.
Ondanks nierfalen still going strong.
[ [url=m/l4IOfw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ac0GxL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn zusje is nu bijna 3 jaar geleden overleden aan nierfalen. We hebben haar helaas veels te jong moeten laten inslapen. Dana was bijna 7,5.

[ [url=m/6G0rCr.jpg]Afbeelding[/url] ]

En onze Valya, een 2,5 jarige tuttebel.

[ [url=m/SErUDd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YGl9ru.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Vince en Valya samen

[ [url=m/O1ux2a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TmmaRT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh wat een knappe kop heeft Vince. En ohhh een witje! Ik heb een zwak voor witte Bulletjes.