Voor de bullterriërfans onder ons leek het mij leuk om een centraal Bullterriërtopic te openen. Is die er al? Zo ja: sorry! Ik heb er dan overheen gekeken. Zo niet: welkom!
De Bull terriër:
De Bull terriër is een hondenras dat is ontstaan in Engeland. Het is een ras dat zijn oorsprong vindt in de rassen die gebruikt werden voor bullbaiting. Toentertijd een populair stukje vermaak, omstreeks 1835 gelukkig verboden. Door bulldoggen en terriërs te kruisen ontstond een moedige, wendbare en snelle hond. James Hinks (1829 - 1878), fokte de Bull terrier richting het modernere type. Langzaam aan verdween de rechte snuit, en ontstond er een kromme neus, die we downface noemen. Waar de Bull terriër tegenwoordig een van de meest kleurrijke hondenrassen is (wit, brindle, fawn, tricolor, zwart-wit), was deze hond vroeger uitsluitend te vinden in het wit. Echter, toen zich gezondheidsproblemen zoals doofheid voordeden, begon men brindle varianten te fokken.
Karakter..
Bullen zijn clownesk, echte mensenvrienden, vastberaden, (eigen)wijs, koppig, sterk, niet bepaald gehoorzaam.. maar wel erg gezellig

En dan natuurlijk mijn eigen Bulletjes!
Bink (2006-2015):

En Beer (Nazan World of Bullcraft):