Toen het deze zomer zo bloedheet was. lag er een jonge kater op het land bij mijn pony's.
Al een paar dagen was hij me opgevallen.
Ik kende hem niet. Was geen kat uit de buurt. Niemand was zijn baasje of kende hem.
Hij was wild en rende weg als ik in de buurt kwam.
Die periode was het echt zo bloedheet en het mannetje was zo mager...
Ik heb een bak brokjes en water neergezet voor hem. Hij had dat zo nodig.
Ik heb thuis zes katten en vier hondjes. Dus een mondje extra te verzorgen was geen probleem.
Langzamerhand kwam hij bij, maar bleef wonen bij mijn pony's. Ik kon steeds dichterbij hem komen.
Hij werd dikker en zag er gezond uit

Als ik naar mijn pony's ging om te voeren was hij daar ook. Hij liep altijd op de laan tussen de weilanden.
Daar sliep hij ook onder de bosje. We gaven hem de naam "Laantje"..
Langzaamaan liet ik hem wennen aan dat hij zijn brokjes onder dak in het voerhok kreeg. Daar was het droog en had hij heerlijke slaap en schuilplekjes.

Inmiddels is hij mijn grote vriendje

en geeft hij lieve miauwtjes

Afgelopen dinsdag was hij er niet. Ik maak me gelijk zorgen. Mijn man zei, het is een zwervertje misschien is hij wel weg.
De dag erna kwam hij ineens aanlopen. Sloom, slingerig, dik buikje. Ach misschien heeft hij nog ergens lekker brokjes gehad.
Al twee dagen was hij me te rustig. Bleef liggen in het hooi. Ik maakte me nog meer zorgen.
Vanochtend belde ik de dierenambulance. Ik werd geadviseerd de dierenarts te bellen.
Mijn eigen dierenarts waar ik al 30 jaar bij ben. Ik heb het verhaal uitgelegd. Moest maar met hem komen maar alle kosten zijn voor mijzelf.
Weekendtarief behandeling waarschijnlijk opname....
Ik schrok daarvan. Hij is mijn kat niet. Is er niet een potje voor misschien? Ik wil best meebetalen maar
dit gaat veel geld kosten.
Teruggebeld naar de dierenambulance. Zij waren hier absoluut niet blij mee met deze dierenarts.
Inmiddels hebben de lieve mensen van de dierenambulance hem opgehaald en zij brengen hem naar een arts waar zij veel mee samenwerken. Zoals de vrouw zei: Die arts is er voor de dieren niet voor het geld.
Ach die lieve Laantje hij was zo bang. Ik ben zo bang....ik hoop dat hij geholpen kan worden.
Goh je hecht je zomaar aan je adoptievriendje.
We hebben aangeboden om mee te betalen voor zijn herstel en op onze kosten te casteren.
Ik hoop zo dat hij het red