Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LinsxDot schreef:Hallo,
Ben met mijn hond naar de dierenarts geweest ivm braken nu kwam zij ermee dat die wellicht niet tegen zijn huisige brokken kan. Nu gaf zij mij zakje mee Trovet hypoallergenic paard omdat die een varkens rund lam enz mag! Maar aangezien ik een grote hond heb en een zakje van 3 kg net aan week mee gaat en 10 kilo net aan 2,5weken (ietslanger) en zo een zakje al bijna 22,50 is en de grote 62 vraag ik me af of jullie nog iets in dezelfde richting weten voor iets goedkoper het is niet dat ik erop wil bezuinigen maar dit is wel te veel van het goede! Deze brokken zit niks in alleen aardappel en paard! Tips welkom
MissToseland schreef:Ik lees even mee. Heb gisteren Yami sensitive gekocht, zit rendier in.. verkoopster adviseerde die.
Onze hond heeft huidproblemen en dierenarts adviseerde om hypoallergeen voer te proberen.
Die was 50 euro voor 15 kilo
kiwiwitje schreef:LinsxDot schreef:Hallo,
Ben met mijn hond naar de dierenarts geweest ivm braken nu kwam zij ermee dat die wellicht niet tegen zijn huisige brokken kan. Nu gaf zij mij zakje mee Trovet hypoallergenic paard omdat die een varkens rund lam enz mag! Maar aangezien ik een grote hond heb en een zakje van 3 kg net aan week mee gaat en 10 kilo net aan 2,5weken (ietslanger) en zo een zakje al bijna 22,50 is en de grote 62 vraag ik me af of jullie nog iets in dezelfde richting weten voor iets goedkoper het is niet dat ik erop wil bezuinigen maar dit is wel te veel van het goede! Deze brokken zit niks in alleen aardappel en paard! Tips welkom
Is kvv van paard ook geen optie? Kivo heeft een paard variant waar alleen paard in zit.
Of dit:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... enu/522556
LinsxDot schreef:Ja klopt die zak is het
Nadine schreef:Ik zou je toch aanraden het hypoallergene dieet een tijdje (zeker 7 weken) vol te houden, en er niks anders bij te geven. Wanneer dan het braken uitblijft weet je dat het voeder de oorzaak is en kun je langzaam opbouwen en overstappen naar andere voeding. Denk hierbij aan andere soorten eiwitten (dus vleestypes), je gaat dan in overleg met de DA andere types uitproberen om te kijken waar hij goed op reageert. Uiteindelijk kom je dan hopelijk uit op een geschikt (en goedkoper dieet) voor je hond. De hypoallergene voeding is nu vnl bij de start belangrijk, om alles uit te sluiten en zeker te weten dat voeding de oorzaak is van de problemen bij je hond.
In hypo-allergeen voeder zijn de voedingsstoffen zo klein gemaakt dat de hond ze snel opneemt en zo min mogelijk reageert op de brokken. Daarom is zijn ze ook een stuk duurder, het proces het kleiner maken van de eiwitten is niet gemakkelijk en kost natuurlijk wat meer.