Is het dan echt de goede keuze....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

Is het dan echt de goede keuze....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 00:41

Oke.. ik moet even mijn verhaal ergens weg typen...

Mijn vriend en ik hebben een Mechelse herder te koop aangeboden via FB en ik krijg de ene na andere k*t reactie over me heen om het zo maar even te noemen...
Ik heb helaas geen klik met hem en kan niks met hem beginnen.
Daarom hebben wij besloten een ander thuis voor hem te vinden...
Dat er geen klik is, is niet de enige reden en waarom nog meer wil ik niet open en bloot op internet gooien...

Het is ook zeer zeker niet zo dat de hond en op stel en sprong weg MOET.
Het gaat ons ook niet om het geld e.d want dat hebben wij wel om een hond te houden.
Ik wil graag het beste voor mijn dieren en voor hem is dit helaas niet bij ons gezien onze situatie geheel onverwacht zo dusdanig gaat veranderen...
En daarom houden wij niet de tijd voor hem die hij moet krijgen en ik vind dat hij dat niet verdient...

Door al die negatieve reacties ben ik nu zo aan het twijfelen over onze keuze...
Het is echt een schat van een hond dat zeker, maar ik heb helaas niks met hem en ik voel mij niet op mijn gemak bij hem.
Dit voelt hij natuurlijk ook waardoor hij met mij op sleep gaat, mij de baas wil zijn en mij zelfs al een paar keer heeft gebeten...
Met mijn vriend en hem gaat het overigs goed, totdat ik er dus bij kom...

ik sta dus nu bijna op het punt om de advertentie te verwijderen... maar ik weet ook dat als ik dit doe hem er geen plezier aan ga doen.

Het is een super actieve hond en heeft van vaders kant een goede bloedlijn, laat zien dat hij potentie heeft voor in de sport en dit wil ik juist voor hem...
ik wil graag het allerbeste voor mijn hond en krijgt alle aandacht en verzorging die hij verdiend/nodig heeft.
Ook de tijd die hij nog bij ons heeft word goed besteed, ik ben opzoek gegaan naar een hondenschool en heb 1 gevonden in de buurt.
Deze vrouw heeft zelf 2 honden waarmee ze in de sport zit en ons heeft uitgenodigd voor een proefles als het bevalt blijven wij daar en krijgen wij hulp voor zolang hij nog bij ons woont.

bedankt voor het lezen... houd reactie's aub netjes...
verder info wil ik graag geven via een pb.

Goof

Re: Is het dan echt de goede keuze....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:45

Als jij je niet prettig voelt bij de hond en deze jou al gebeten heeft doe je er heel goed aan een ander baasje voor het dier te zoeken.
Succes en negeer nare reacties.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:47

Wat Goof zegt. Als het niet klikt, klikt het niet. Niks aan te doen en wat andere mensen vinden mogen ze lekker houden!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:55

Aan een klik moet je werken. Zoveel honden komen zo binnen in het asiel waar ik vrijwilliger ben. En als je dan kijkt naar de vragenlijst van afstand zie je zo hoe het mis ging.
Geen tijd genoeg is natuurlijk ook onzin. Je wist wat voor hond je in huis haalde en wist dat die veel beweging nodig had. Een hond neem je voor het leven.

Contacteer een goede gedragsdeskundige om je met deze hond te helpen. Ze kan tips geven hoe met hem om te gaan en hoe hem uit te dagen (dit hoeft niet uren wandelen te zijn maar vooral mentale uitdaging is belangrijk)

Edit: ik zie in je profiel dat het zelfs nog een pup is. Arme schat. Weer een hondje dat op zo jonge leeftijd al van hot naar her gesleept wordt :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:58

Zoe_97 schreef:
Geen tijd genoeg is natuurlijk ook onzin.

Dat kun jij natuurlijk niet voor een ander bepalen, dat zou helemaal mooi zijn. :+

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 00:59

Zoe_97 schreef:
Aan een klik moet je werken. Zoveel honden komen zo binnen in het asiel waar ik vrijwilliger ben. En als je dan kijkt naar de vragenlijst van afstand zie je zo hoe het mis ging.
Geen tijd genoeg is natuurlijk ook onzin. Je wist wat voor hond je in huis haalde en wist dat die veel beweging nodig had. Een hond neem je voor het leven.

Contacteer een goede gedragsdeskundige om je met deze hond te helpen. Ze kan tips geven hoe met hem om te gaan en hoe hem uit te dagen (dit hoeft niet uren wandelen te zijn maar vooral mentale uitdaging is belangrijk)

het deel van geen tijd onzin? De tijd er nu nog wel is maar binnenkort niet meer, waardoor wij hem tekort gaan doen... nee dat is eerlijk voor hem...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:00

Goof schreef:
Zoe_97 schreef:
Geen tijd genoeg is natuurlijk ook onzin.

Dat kun jij natuurlijk niet voor een ander bepalen, dat zou helemaal mooi zijn. :+

Het is een pup. Bedenk dat voor je halsoverkop zo een beestje in huis neemt. Je wilt niet weten wat van dat soort gevallen je in een asiel ziet voorbij komen

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:04

Ik heb ook wat moeite met je geen klik hebben.Voor een klik moet je werken.Zijn julie dan zo onbezonnen en niet ingelezen aan dit ras begonnen?Of heb je hem op oudere leeftijd over genomen?
Ik kan me situatie's voorstellen dat je een hond weg doet, maar dat zijn er maar echt heel weinig.
Aan de andere kant is het voor de hond ook niet prettig om bij iemand te zijn die niet echt gek op hem is,hij zal dit merken en waarschijnlijk meer en meer de overhand gaan nemen.

Misschien dat als je nu met hem gaat werken dat je de klik wel krijgt ,Mechelaren zijn fijne honden ,maar ze moeten echt wel wat te doen hebben.

Mij is van huis uit geleerd,Honden heb je niet voor even maar voor hun hele leven.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:06

Er is helemail niks 'halsoverkop' in huis gehaald...
Dit soort dingen/conclusies dus...

Er spelen meerdere redenen en dat hoeft niet open en bloot op internet te staan... als dat het geval niet was zouden we niet de keuze hebben gemaakt om hem een beter thuis te vinden waar mensen hem wel genoeg kunnen blijven geven...

Wij gaan nu ook niet voor niets met hem naar een hondenschool in de hoop dat er wel een goede band komt tussen mij en de hond.

EDIT: het is ook absoluut niet zo dat ik nog steeds niet probeer of hem 'haat' het is echt een schat van een dier maar ik wil hem in de toekomst niks te kort doen!
Laatst bijgewerkt door x_Nadia op 28-12-16 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:07

Zoe_97 ik snap je punt. Écht!!

Alleen om een hond te laten op een plek waar ten minste 1 van de eigenaren geen klik met hem heeft, en zelfs bang voor hem is, mét daarbij ook nog toekomstig tijd gebrek dan vind ik het zoeken naar een ander adres zo verkeerd nog niet.

Want als je wat ervaring hebt weet je net zo goed als ik, dat wanneer het niet loopt, je het maar heel zelden echt goed krijgt. Want dat vraagt nogal wat van een baas, en niet iedereen kan dat. Dan is de hond echt beter af bij een baas die niet bang is, de klik wel heeft, en lekker met het dier aan de slag gaat..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:09

Zoe_97 schreef:
Een hond neem je voor het leven.

Onzin.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:09

x_Nadia schreef:
Zoe_97 schreef:

het deel van geen tijd onzin? De tijd er nu nog wel is maar binnenkort niet meer, waardoor wij hem tekort gaan doen... nee dat is eerlijk voor hem...

Heb je dan wel tijd voor die andere honden uit je profiel?Of zijn die niet van jou.Enals het de mechelaar kruising in je profiel is ,hij is idd nog een pup,je weet dan toch van te voren dat je geen tijd hebt omdat je tussen dit en bv een half jaar fultime moet werken of zo?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:11

Een klik moet je aan werken die krijg je niet zomaar. Als baas heb je gekozen de hond in huis te halen, dan mag je ook (veel) moeite doen een klik met hem te ontwikkelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:13

Nou ja, daar zijn dan de meningen over verdeeld.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:13

Kuggur schreef:
Zoe_97 schreef:

Onzin.

Dat is jou mening en niet de waarheid.Een dier is geen wegwerp artikel voor hoe en waarneer het je uit komt.Er zijn omstandigheden waarin mensen een dier echt niet kunnen houden,maar dat zijn er maar weinig.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:14

Kuggur schreef:
Zoe_97 schreef:

Onzin.

Hoezo is dat onzin? Een hond neem je niet voor 1 jaartje, je neemt een hond voor zolang de hond leeft.

Een hond is geen barbiepop die je weg doet als je er klaar mee bent. Komop zeg.
Laatst bijgewerkt door jasmijn16 op 28-12-16 01:15, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:15

beatje schreef:
Heb je dan wel tijd voor die andere honden uit je profiel?Of zijn die niet van jou.Enals het de mechelaar kruising in je profiel is ,hij is idd nog een pup,je weet dan toch van te voren dat je geen tijd hebt omdat je tussen dit en bv een half jaar fultime moet werken of zo?

Ik heb het inderdaad over die hond ja de kruising staff is ook van mij maar liever lui dan moe...
En daarbij 2 totaal verschillende dieren..
en de andere hond woont bij mijn vader.

Er staat in het OP dat de situatie geheel ONVERWACHTS is veranderd.
Het gaat ook niet over werk of school want daar zijn andere oplossingen voor..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:17

Kuggur schreef:
Zoe_97 schreef:

Onzin.

Van mensen die dit denken walg ik gewoon. :r
Er zijn slechts enkele reden om een andere thuis te zoek (vb terminale ziekte). Maar geen klik is een onzin rede. Dat is geen moeite willen doen

Oplossingen zijn er sowieso (oppas/uitlaatdienst om er maar 2 te noemen)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:18

Plies....
Dit topic was dus NIET bedoeld om het zelfde te krijgen als op Facebook....

Ik ek het beste voor hem.. niemand van jullie weet van min situatie dus houd daarover je mening voor je..
Tips zijn natuurlijk wel welkom!!

Ik doe het ook niet voor mn lol en zie hem zeker niet als 'opject' of 'ding' ik hou van mijn dieren alsof het mensen zijn en wil alleen het beste voor ze!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:18

Ik snap al de negatieve reacties hier niet zo goed.. Ik neem aan dat TS haar keuze echt wel met een goede reden heeft gemaakt. TS hoeft imo niet een gedetailleerde beschrijving te geven waarom het beter is voor haar én de pup, om de pup een beter tehuis aan te bieden. Ik vind dat beter, dan de pup zelf houden terwijl je weet dat je later niet kunt voldoen aan de behoeftes van het dier.

Edit: Ik snap alleen het doel van dit topic niet zo heel goed. Het lijkt me dat jouw keuze al vrij vast staat.
Laatst bijgewerkt door Werecat op 28-12-16 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:19

Wat wil je dan horen? Dump hem ergens, dump de andere honden ook ineens haal nieuwe honden in huis om binnenkort weer te dumpen? Was dat de reactie die je wilde?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:20

Zeker als het nog een jonge hond is vind ik een reden als tijd tekort echt bizar. Ik wil al jaaaaren super graag een hond, maar weet nog niet hoe mijn toekomst eruit ziet dus dat ga ik een hond niet aandoen.
Klinkt toch als niet goed over nagedacht.

Denk dat dit topic ook niet alleen maar positief zal zijn. Als mensen het hele verhaal niet weten kunnen ze niet goed oordelen en dus niet goed advies geven. Alle begrip als je je verhaal niet open en bloot op internet wilt hebben, maar dan kun je misschien beter geen topic openen. Dan krijg je namelijk ook maar half advies, gebaseerd op een half verhaal.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 01:20

Zoe_97 schreef:
Er zijn slechts enkele reden om een andere thuis te zoek (vb terminale ziekte). Maar geen klik is een onzin rede. Dat is geen moeite willen doen

Oplossingen zijn er sowieso (oppas/uitlaatdienst om er maar 2 te noemen)

dit is du zo'n typisch geval van beter lezen aub?
Er spelen meerdere dingen!!!!
En geen moeite willen doen is bullshit? Waarom ga ik dan als nog naar een hondenschool om te kijken of ze ons daar kunnen helpen?

En ik heb gezegt als er alleen geen tijd was zijn er wel andere oplossingen en dat zijn dus die, die u ook zegt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:21

beatje schreef:
Dat is jou mening en niet de waarheid.Een dier is geen wegwerp artikel voor hoe en waarneer het je uit komt.Er zijn omstandigheden waarin mensen een dier echt niet kunnen houden,maar dat zijn er maar weinig.

Het heeft er veel mee te maken dat de meeste mensen hier honden slechts als huisdier houden, ik niet.
Tip terzijde, alle posts hier verkondigen meningen.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:22

x_Nadia schreef:
Plies....
Dit topic was dus NIET bedoeld om het zelfde te krijgen als op Facebook....

Ik ek het beste voor hem.. niemand van jullie weet van min situatie dus houd daarover je mening voor je..
Tips zijn natuurlijk wel welkom!!

Ik doe het ook niet voor mn lol en zie hem zeker niet als 'opject' of 'ding' ik hou van mijn dieren alsof het mensen zijn en wil alleen het beste voor ze!

Heb je al geprobeerd om iets van een gedragsdeskundige er bij te halen? Vaak kunnen zulke mensen met ervaring en verstand nog veel betekenen! Mijn en een groot deel van de negatieve reacties zijn op de reactie van kuggur, niet op ts.

Ook is het misschien makkelijker voor iedereen om te helpen als je iets meer vrijgeeft over je situatie.