Ik heb 2 poezen, beiden 6 jaar oud nu. Niet uit hetzelfde nest, en zit zo'n 3 weken tussen qua leeftijd. Deze heb ik als kittens (6 en 9 weken oud) tegelijk in mijn huis geïntroduceerd, en dat is eigenlijk meteen goed gegaan.
Ik heb toen ivm de ruimte in mn flat bewust gekozen voor 2 poezen, en niet meer. Alleen... nu woon ik al weer zo'n 4 jaar in een groter huis, met tuin, en knaagt het toch wel heel hard om er 1 bij te nemen...
Daar komt bij dat 1 poes heel sociaal is, en het liefst op of in mij of de andere kat slaapt. Alleen vindt de andere dame dat niet zo leuk, zij accepteert af en toe een wasbeurt van haar oren, en dat is het ook wel een beetje.
Nu hoop ik al heel lang op een zielig aanlopertje, die ik dan kan houden omdat er geen baasje te vinden is, maar zoiets gebeurt natuurlijk nooit als je erop zit te wachten....

Alleen kwam ik laatst het allerliefste puberkatertje van zo'n 9 maanden oud tegen op marktplaats... in Spanje... gered uit een dodingsstation....
De vraag is nu dus ook, doen, of niet?
In meerdere andere topics lees ik wisselende verhalen over het samen zetten van vreemde katten. Direct bij elkaar, of juist in aparte kamers. Mijn huis is geheel open, zelfs de slaapkamer heeft een kattenluikje omdat de sociale poes altijd bij mij slaapt. Op zich zou ik het katertje daar wel even neer kunnen zetten, met het luikje dicht, maar hoelang doe je zoiets?
De poezen gaan zelf naar binnen en buiten door een luik. Ik zal een nieuw luikje aan moeten schaffen die niet alleen, zoals deze, ongewenste katten buiten houdt, maar ook de kleine nog even binnen kan houden (dus chiplezer binnen en buiten)
Grote vraag alleen, wat te doen als de dominante dame hem niet accepteert? Zo'n puber is natuurlijk lang niet zo makkelijk te herplaatsen als een kitten...
Dus, wie kan mij helpen?