Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
De dierenarts heeft toen alprazolam aangeraden. Het heeft ècht geholpen! Haar angst werd zo extreem en dit maakt dat ze wat ontspant en minder reageert op de knallen. Dit is nu het 3e jaar dat we het gebruiken
Daarnaast houden we haar binnen en mag ze lekker de kelder in om te schuilen.
Mijn kat is extreem bang, maar hiermee ontspant ze lekker en kijkt bij knallen nauwelijks meer op (bij harde knallen wel). Ik heb zelf niet het gevoel alsof ze nog steeds bang is maar niet kan reageren, ze is nog wel helder in haar kop, maar gewoon rustiger. mrie schreef:Stop je kat te troosten en zielig te vinden. Ze is een kat, ze heeft even pech doordat het nwjr is. Laat haar het zelf doorstaan en praat alleen bemoedigend tegen haar. Katten kunnen heel goed leren, jij leert haar nu dat zieligheid en angst beloond wordt.
Het is met de jaren (hij is nu 9) wel minder geworden, maar hoop dat het werkt voor hem.
Dus begin er ook al iets vroeger mee.
Goof schreef:Niet te druk om maken. Zorg dat de kat een donker plekje heeft waar hij goed kan wegkruipen. Het is maar een paar uurtjes, ze verstoppen zich en verder is er weinig aan de hand.
Vala schreef:Welk homeopathisch middel is dat als ik vragen mag?
Dus het maakt zeker niet suf.
Je kan idd nog kalmeringspillen proberen TS, mocht je kat extreem angstig worden.