Misvormd pootje cavia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaH1996

Misvormd pootje cavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 22:26

Hoi allemaal,

Wij hebben vanmiddag twee cavia's opgehaald en kom er net achter toen ik de een op schoot had dat hij een misvormd achterpootje heeft. Er zit maar een teentje aan en het voetje lijkt ook niet helemaal ontwikkeld. Iemand enig idee of dit heel erg veel kwaad kan? We nemen sowieso nog even contact op met waar hij vandaan komt, maar ik dacht misschien zijn hier ook mensen met soortgelijke ervaringen :)

MelissaH1996

Re: Misvormd pootje cavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 22:27

Foto plaatsen lukt niet via mobiel zie ik, zal ik morgen toevoegen. Overigens loopt hij prima, rennen doet hij meer als z'n vriendje haha

Mizora

Re: Misvormd pootje cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:06

Ik had een cavia met een omgedraaid voorpootje (voetkussentje naar boven), mij is toen op het caviaforum verteld dat dit een inteeltkwaal is. Zij was mentaal ook niet helemaal 100%, maar werd er niet door geremd in wat voor manier dan ook. Het andere vrouwtje moederde erover. Uiteindelijk is de hele groep door een marterachtige geroofd, dus ze is er niet oud mee geworden maar dat lag niet daaraan.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:21

MelissaH1996 schreef:
Overigens loopt hij prima, rennen doet hij meer als z'n vriendje haha

Wat verwacht je meer van die cavia, duimworstelen? Als het beestje het tot nu toe er al prima mee doet, dan is de kans groot dat dat zich netjes verder zet. Het enige dat je in de gaten kan houden is of het geen uit de hand gelopen pododermatitis is geweest, waarna hij zelf is gaan knagen (maar dan zou hij/zij juist minder rennen). Maw, hou de andere kant in het snotje.