Franse bull met hooikoorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rapunzelx

Franse bull met hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 21:46

Hoi bokt!

We hebben een Franse bulldog thuis met hooikoorts, dit is door de dierenarts bevestigd. Ze blijft constant aan d'r poten likken en knabbelen, onwijs vervelend. Zijn er meer blokkers die een hond hebben met hooikoorts? En wat doen jullie er tegen? We willen dit namelijk graag oplossen.

:wave:

mika11

Re: Franse bull met hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:37

Wat voor behandeling krijgt je hond dan nu?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 22:39

Barbet schreef:
Wat voor behandeling krijgt je hond dan nu?

Ze krijgt er momenteel alleen zalmolie voor, dit wordt door de brokken gedaan. Volgens de dierenarts moet het likken aan de poten vanzelf overgaan. Ondertussen zijn we al een aantal maanden verder zonder enig resultaat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:43

Wat gek, dat is toch geen behandeling?
Voor zoiets zijn medicijnen, shampoo, uitsluiten van bepaalde stoffen bijvoorbeeld.

Hoe heeft de dierenarts dan geconstateerd dat het hooikoorts is, als hij zalmolie voorschrijft?
Het kan anders ook een andere allergie zijn, of het heeft te maken met voeding.

Ook is het nu geen hooikoorts tijd meer, ook niet voor honden.
Het bijten kan ook gewoonte zijn geworden, het irriteert door het bijten en zo gaat het maar door.

Ik zou nog eens naar een andere dierenarts gaan en een goede diagnose en behandeling voor je hond krijgen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:51

Je kan puur pollen proberen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:43

Krijgt hij geperste brok? Dan zou ik overstappen op krokante brok omdat in geperste brok meer mijten ed zitten.
De diagnose hooikoorts vind ik wat vreemd in dit seizoen, en meestal werkt dat op de luchtwegen en niet op de poten. Of is hij allergisch voor gras als hij daar overheen loopt?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:32

Ik vind het een vreemde oplossing. Ik zou beginnen met zijn brokken in te vriezen en per dag eruit te halen (het liefst een nieuwe zak) om voermijten te doden. Bullen staan bekend dat ze vaak reageren op voermijten.
Een andere optie, die vaak nog beter werkt, is goed natvoer. Renske vers bevalt mij het beste,maar is vrij prijzig (bij topdierenshop vanaf 1.50€/bakje, maar ik zou beginnen met eend/konijn of eventueel lam, om kip en rund als allergie uit te sluiten, deze beginnen bij 1.63€/bakje) rocco en lukullus bevallen ook een zijn bij de Duitse zooplus het goedkoopst.

Puur pollen is ook een goede optie om ernaast te doen.

Wat voer je nu (merk+exacte soort?)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:46

Kijk inderdaad heel goed naar je voeding.
Heb een kat ghad met hooikoorts en daar kregen we het advies om graanvrij te voeren,dit omdat ze op granen ook kunnen reageren.
Kijk dus wat er allemaal op dat gebied is.

Bij de kat werkte bioresonantie erg goed, zou dus kijken of er een therapaeut bij je in de buurt zit

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 16:35

Esther schreef:
Krijgt hij geperste brok? Dan zou ik overstappen op krokante brok omdat in geperste brok meer mijten ed zitten.
De diagnose hooikoorts vind ik wat vreemd in dit seizoen, en meestal werkt dat op de luchtwegen en niet op de poten. Of is hij allergisch voor gras als hij daar overheen loopt?

De diagnose is niet in dit seizoen gedissoneerd. Ze krijgt Cavom Compleet. We zijn naar de dierenarts gegaan met het feit dat het best vervelend is als de hond constant aan d'r poten loopt te likken en te knabbelen. Ook heeft ze kale plekjes rondom d'r ogen. Volgens de dierenarts hooikoorts en geen allergie. Ze doet het ook als ze niet over het gras heeft gelopen, dus dat kan het niet zijn..

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:51

Mijn belletje krijgt Apoquel voor haar allergie en ook een crème voor tussen d'r tenen als ze er last van heeft.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:53

Dus de dierenarts heeft niets getest?
Knappe conclusie dan...

1 voordeel voor je bull: er is nog veel hoop op een jeukvrij leven! (Jeuk is echt zwaar vervelend). Je staat nog aan het begin van onderzoek en behandelen.
Ik hoop snel dat jullie de oplossing vinden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:03

Als je zeker weet dat het hooikoorts is, ik heb veel baat bij daosin.
Is gewoon een allergiepilletje voor mensen geen optie?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:27

Stap over op (afhankelijk van je budget) renske vers, dog lovers gold passion ocean fish and sweet potato, of nutro choice lam en rijst. De brokken alsnog het liefst invriezen.

De brok die je nu geeft zijn voor een gewone hond prima maar zijn een grote kanshebber bij jeukklachten.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:46

Bij ontstoken pootjes denk ik meer aan een contact allergie dan aan een voedselallergie.