Welk voer voor kat met blaasgruis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Welk voer voor kat met blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 19:20

Goedenavond Bokkers!

Nadat ik gisteren 10 mini plasjes in de bak gevonden had, ben ik vandaag met mijn kat naar de DA geweest. Na een urine onderzoek kwam het nieuws dat hij last heeft van blaasgruis. Gelukkig was hij wel alweer wat aan de betere hand, maar er moest zeker wat veranderen aan zijn voeding.
Op dit moment krijgt hij Purina One Indoor maar ik heb wat proefzakjes meegekregen van o.a. Trovet, Hills en Royal Canin.

Wat voeren de bokkers aan hun katten met blaasgruis en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik had wel al even zitten rekenen dat Hills en Royal Canin even duur zijn op maandbasis, wat zal beter zijn?

Alvast bedankt!

Szan

Re: Welk voer voor kat met blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:23

Geen idee wat beter is, maar mijn kat deed het fantastisch op Royal Canin Urinary Moderate Calorie toen hij dat nog kreeg. Daarvoor kreeg hij de normale variant (geen moderate calorie) maar daar werd hij moddervet van.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 19:33

Szan schreef:
Geen idee wat beter is, maar mijn kat deed het fantastisch op Royal Canin Urinary Moderate Calorie toen hij dat nog kreeg. Daarvoor kreeg hij de normale variant (geen moderate calorie) maar daar werd hij moddervet van.

Die kwam ik inderdaad tegen toen ik een beetje aan het rond zoeken was op Google! Mijn katten (ik heb zijn broertje ook) zijn wel iets aan de dikke kant, dus goed dat je het zegt :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:33

Mijn blaasgruis kater doet het heel goed op de royal canin urinary en krijgt gel tegen blaasgruis van vetoquinol. Werkt onwijs goed. Kat had ondanks dieetvoer toch gruis, nu de gel erbij gaat heel goed.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:37

Mijn kat heeft ook twee keer blaasgruis gehad, ik voer nu Caracroc. Hij doet het er prima op en het is niet extreem duur :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:49

Die van mij heeft de urinary van prins. Maar moet nog weer urine wegbrengen over 2 weken om te controleren of het beter gaat. Is een poes dus valt niet zo op.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:51

Cat chow urinary, als je een beetje zoekt op internet kan je veel verschil in prijzen vinden

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 20:03

Bedankt voor de antwoorden! Ik zal van de week even alles goed bekijken en vergelijken :)