Het gaat alleen helaas niet altijd helemaal lekker, ze is zo een keer of 2 per maand (soms meer soms minder) niet lekker. Dit uit zich vaak in veel aanhankelijker zijn (heel de dag over je heen kruipen) en dan op een gegeven moment alles uitkotsen. Soms is ze eerst rillerig en gaat ze zich onder de bank verstoppen. En soms eet en drinkt ze gewoon niet tot een uur of 5, dan krijg ik er met veel overtuiging wel eens wat kluifjes in en gaat ze drinken.
We zijn hiervoor vaak naar de dierenarts geweest, die haar dan een prik tegen de misselijkheid geeft en haar even nakijkt, er is nooit wat geks te zien, voelen of horen. Daarna is ze gelijk weer zichzelf en gaat ze direct lopen spelen als we thuiskomen.
Vaak kijken we het wel een paar uurtjes aan voor we naar de dierenarts gaan en dan is ze soms ook al beter voor we weg gaan.
Nu beginnen we sinds een tijdje ook verdwaalde plasjes te vinden (op het kussen, een deken enz). Helaas staat er nooit een naam bij en hebben wij ook een hondje van bijna 13. We zaten er dus al aan te denken van beide een plasje weg te brengen.
Tot donderdag avond Loena bij mij op bed ligt te slapen, en zo der plas laat lopen. Zaterdag zijn we dus haar plas bij de dierenarts wezen brengen. Er zaten veel kristallen en bacteriën in en er werd gedacht aan een blaas ontsteking, helaas was de dierenarts zelf niet aanwezig dus kon er geen medicatie meegegeven worden. ’s Avonds plaste ze weer op bed met een kreunend geluid.
Maandag zijn we dus terug gegaan, weer nagekeken. Wel bacteriën en kristallen zichtbaar maar aan de bacteriën twijfelde ze omdat de plas al 3 uur oud was (wel in de koeling bewaard).
Na overleg toch antibiotica en pijnstillers mee en een dieet voer om van het blaasgeruis af te komen. Om het voer stond ik niet te springen omdat ze een vrij gevoelige maag heeft en we nu eindelijk tevreden met het voer zijn wat ze krijgt, daarbij ben ik geen fan van royal canin en moet ik van deze brokken ruim het dubbele voeren volgens de dierenarts die mij het schema wees. Normaal kijk ik daar niet naar maar gewoon naar hoe de hond het er goed op doet.
Het af en toe ziek zijn stond echter wel los hiervan volgens de DA en dit zouden we proberen op te kunnen lossen door “wat te gaan spelen met medicatie en dieetvoer”. Eerste stap zou zijn maagzuur remmers.
Ik heb een beetje mijn twijfels of dit de beste oplossing is en vraag daarom ook hier of iemand er misschien ervaring mee heeft en of dit juiste stappen zijn.
Er is elke keer niets geks te voelen in haar buik, ze krijgt consequent hetzelfde te eten en qua bezigheden is het ook vrij stabiel. Ik kan er geen ritme in vinden in ieder geval. De ontlasting is ook goed.