Hondenfiets kar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haha1995

Hondenfiets kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 14:25

Wie heeft er een hondenfietskar achter de fiets? Tot nu toe zat de kleinste hond in een mandje achter op..Maar ik heb er nu een grotere pup bij die een kilo of 14 gaat wegen...Dus ik dacht dan is een fietskar wel handig..Maar er zijn best heel wat van die karren te vinden en ik zou niet weten wat nu handig is...Dus ik zoek mensen met ervaring...

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 14:39

Wij hebben de doggyride. Toen gebruikt voor onze grote witte herders. Ze liepen met de fiets mee maar af en toe op vakantie maakten we langere tochten en kon hij even uitrusten . Hij sliep er zelfs languit in. En kon er rechtop in staan met zijn kop er boven uit.

Let wel op dat je een vierkant model hebt en niet een die voor kinderen bedoeld is en dus schuin afloopt.

Hij heeft ook een duwfunctie . Onze huidige herder wil met geen mogelijkheid in een bench( ook niet echt nodig) en dus al helemaal niet in de fietskar.

haha1995

Re: Hondenfiets kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-26 15:55

Ik zag laatst iemand die had er 1 mee op wedstrijd en ze vouwde hem helemaal plat in haar auto...Stom genoeg ben ik toen vergeten te vragen welke....Het is bij mij idd de bedoeling dat ze op de landwegen naast de fiets kunnen rennen en de drukkere stukken of als ik verder ga ze er in zitten...
Ik ga eens na de doggyride kijken....Ik heb ook aan zo bakfiets zitten denken,maar nu kan ik mijn fiets op de trekhaak vervoeren en dat gaat dan niet meer...je zit altijd met zo kolos van een fiets..

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 16:04

Ja de doggyride kun je opvouwen. Makkelijk met vervoeren idd

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 16:11

Mijn hondeninstructrice zweert bij Croozer.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 17:17

Wij hebben voor de kleintjes een doggyride mini.
Voor onze herder hadden we een croozer dat is echt wel comfortabeler!
Edit
De croozer Jokke hadden we,ook echt een stuk groter als de doggyride.
Hij is er in 3 maten.
Laatst bijgewerkt door lukka63 op 15-03-26 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 17:41

Voor mij is het ruim 25 jaar geleden toen was de doggyride favoriet maar er zullen tegenwoordig vast weer betere zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 17:43

Ik werk bij een bedrijf en wij verkopen de buggy's van Petique onder winkels. Breeze & Apollo zijn onze meest verkochte buggy's die ook als fietskar gebruikt worden. Vooral de Apollo is uniek in zijn soort met aan de achterzijde een soort 'ramp' waar de hond op kan lopen om de buggy in te gaan. Daarnaast is hij ook voor grotere honden geschikt.

Ik ben helaas niet meer thuis in prijsklasses haha.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 18:34

Wij hebben er via Marktplaats een van Innopet, die vouwt ook redelijk plat op en is ook te gebruiken als buggy. :)
Onze hond heeft er trouwens de pest aan, dus ik ben blij dat ik geen dure nieuwe heb gekocht _O-
Als buggy vindt 'ie het prima, maar fietsend echt totaal niet.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:17

Konstantine schreef:
Wij hebben er via Marktplaats een van Innopet, die vouwt ook redelijk plat op en is ook te gebruiken als buggy. :)
Onze hond heeft er trouwens de pest aan, dus ik ben blij dat ik geen dure nieuwe heb gekocht _O-
Als buggy vindt 'ie het prima, maar fietsend echt totaal niet.

Dat is ook nog de vraag natuurlijk...ik heb in een heel ver verleden er ook eens 1 te leen gehad..en had toen 1 hond die niet meer wilde stapoen alleen er nog in wilde zitten en 1 die er grumpy in zat te zijn...
Ik vermoed dat de pup het ook niet alles gaat vinden..maar niet voor alles de auto pakken zou handig zijn...