Ervaringen TTA hond, hoe/wat en waar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Ervaringen TTA hond, hoe/wat en waar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 23:20

Sinds april modderen wij wat aan met onze 5 jarige hond (x Cane corso). Hij liep wat mank links achter. Foto's laten maken bij de DA, geen bijzonderheden aldus mijn DA. Waarschijnlijk gewoon een verrekking, dus rust en pijnstillers. Dit ging op zich redelijk, tot afgelopen zondag. Tijdens een wandeling in het park kwam hij op 3 poten terug. Ik vertrouwde het meteen al niet, dus maandag ochtend naar de DA. Die vermoedde dit keer toch iets met zijn kruisbanden, dus een verwijzing naar het verwijscentrum in Dordrecht waar we gelukkig de dag erna al terecht konden. Deze liet er geen twijfel over bestaan, zowel zijn voorste kruisband als meniscus zijn gescheurd en als gevolg daarvan zit er ook artrose in de knie. Dit was blijkbaar al zichtbaar op de foto's die gemaakt zijn in april... -O-

Voor nu 10 dagen pijnstillers en rust om te kijken of de knie zodanig herstelt dat ie weer op het niveau komt van vóór zondag. Dinsdag moet ik weer contact opnemen en laten weten of ik hem wel of niet laat inplannen voor een operatie (TTA/ TPLO). Zijn er ervaringen van mensen op bokt met een grote hond? En is het risico echt zo groot dat 50% binnen 2 jaar terug is met de andere achterpoot? En bij welke kliniek? Volgens Dordrecht was ik voor dit gewicht hond (40kilo) €2500 kwijt. Een hoop geld... Daarbij zie ik ontzettend op tegen de revalidatie. Mn hond heeft enorm veel energie, we fietsen gemiddeld 5 dagen per week zo'n 8km en de andere 2 dagen gewoon een relaxte boswandeling. Brand maar los! :D

Saintelette

Re: Ervaringen TTA hond, hoe/wat en waar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:30

Ik kan me niet voorstellen dat het bij de dierenkliniek in Sleeuwijk ook zoveel kost.. Daar overigens geen ervaring met grote hond maar met een kleine. Super tevreden met de behandeling daar!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:30

Op mijn werk in dierenasiel hebben we een hond en die heeft het aan alle 2 de knieen gehad. Is nu nog in de revalidatie van de laatste operatie. Voor verdere ervaringen evt PB zet het ivm werk liever niet online.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:31

hier 6 kruisband operaties achter de rug bij toch wel grote honden ,alleen laat ik geen tlpo's tta's doen maar gewoon kunst kniebandje en hier in duitsland gebruiken ze zelfs eigen materiaal,afijn,2de poot kan je wel op wachten ja,hier 3 honden beide achterpoten moeten laten doen, revalidatie ging snel, eigenljk binnen een mand liepen ze wel weer gewoon mee rond,en de prijzen waren wisselend,van 1200 gulden (was nog in gulden tijd) 1 van 1000 euro in belgie en 1 hond hier in dld laten opereren was 350 euro per poot.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:33

Bij grote honden doen ze doorgaans een TTA. Vrienden van mij hebben dit vorig jaar bij hun grote hond laten doen. Resultaat was eigenlijk heel goed. Wat ik je absoluut zou aanraden is de hond wel fysio te geven, want dan maak je de kans op goed herstel echt groter!

Financieel: dit is in Drachten gedaan, 1500,-