Hondentuig/halsband met 'warning' of 'don't touch'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Happyfeet2

Hondentuig/halsband met 'warning' of 'don't touch'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 23:05

Goedenavond Bokkers!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een halsband of stevig tuig voor mijn hond, met de tekst: "don't touch" of: "Warning" erop. Mag opvallend zijn, het liefst in het rood. Tot nu toe heb ik niets gevonden dat geschikt is, maar misschien hebben jullie een idee waar ik een dergelijke halsband zou kunnen kopen? Tuig mag ook, maar een leren (of gewone) halsband heeft de voorkeur want de hond loopt daarmee prima.

Het is voor mijn lieve Rottweiler. Opzich heeft de hond het niet nodig, maar het zou mij een meer gerust gevoel geven. Ik merk dat sommige jongeren in mijn nieuwe woonplaats het 'stoer' lijken te vinden om elkaar op te stoken, waarbij ze de hond proberen aan te halen. Ik zie ook regelmatige een stiekeme 'aai over de kop' voorbij komen als ik met hem door de stad wandel (ik woon in de stad dus moet eerst de stad uitlopen om bij wandelgebied te komen). Tot nu toe gaat het goed, maar ik merk aan de hond dat dit spanning oplevert. Niet gek ook, want het is natuurlijk niet tof als een vreemde je tijdens het wandelen ineens over je kop aait. Om problemen te voorkomen zou ik graag een halsband/tuig willen met 'don't touch' of iets dergelijks. Ook zodat ik niet 10 keer op een dag hoef te zeggen: "niet aanraken alstublieft"

De hond heeft absoluut geen muilkorf nodig. Ik wil ook niet dat hij er een draagt. Hij heeft mij tijdens ons verblijf in het buitenland twee keer beschermt door aan te vallen. Dit was beide keren in een noodsituatie (en op commando), en ik ben dolblij dat de hond geen muilkorf om had. Het is ook niet nodig, want de hond is erg lief in normale situaties. In Europa is de kans op dergelijke situaties sowieso wat kleiner, denk ik. Dus vandaar, geen muilkorf maar wel een tuigje of halsband met 'warning', dit geeft mij wat meer rust en bespaart mij hopelijk wat dagelijkse 'niet aanraken alstublieft'.

Iemand een idee waar ik deze kan vinden/kan laten maken?
Ik hoor het graag!

leonie1988

Re: Hondentuig/halsband met 'warning' of 'don't touch'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:10

Julius K9 heeft tuigjes voor honden waar je aan beide kanten van de hond tekstlabels kunt plakken. Ze hebben ook een label waarop staat: niet aaien. De labels zitten vast door middel van klittenband, dus je kunt wisselen met de labels.

http://www.juliusk9benelux.nl/julius-k9 ... groot.html

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:12

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:12

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:22

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:29

Indd een julius tuig. Die zijn bij zooplus erg betaalbaar. En evt nog een borststuk(van band op borst naar band onder buik) die hebben hun niet maar andere k9shops wel.
En via
http://k9-label.nl
Hele goede en goedkope labels!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:31

Nou heb ik al jaren een hond, maar zo'n geel ding nog nooit gezien Hyawatta. Het zou mij dus ook niks zeggen, laat staan niet honden bezitters in de stad... Denk niet dat die gaat werken.
De hond van mijn moeder kan nogal eens uitvallen als vreemden zomaar aan m zitten. Er zit geen kwaad in, zelfs een beetje een sul en absoluut een allemansvriend, maar er niet van gediend als vreemden zomaar op 'm afstappen. Snap je probleem dus wel ts. Daarnaast vind ik t ook altijd nogal onbeschoft als mensen dat doen, maar goed das een andere discussie ;)
Ik denk wel dat een tuigje meer 'afschrikt' dan een halsband, valt meer op.
Laatst bijgewerkt door Naranga op 03-12-16 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:34

hyawatta schreef:
http://yellowalertbone.com
Voor honden die niet aangehaald dienen te worden

Dit is heel leuk maar driekwart van de hondeneigenaren heeft geen idee wat dit betekent. Ik heb zelf veel kennis van honden maar kende dit niet eens (wel eens iets gelezen van een soort lintje om de riem).
Het hebben van een hond is tegenwoordig toch ook wel een beetje hip. De helft van de mensen verdiept zich niet in dit soort dingen.

Julius K9 is ook mijn advies. Zeer sterke tuigen. Mooie kwaliteit.
Mijn hond werd wel wat belemmerd in haar beweging maar dat komt door haar wat ongewone bouw. Voor een rottweiler is het echt een heel mooi tuig. En super stoer! (Je hebt ze eventueel ook in het roze tegenwoordig :') of in camouflage :+).

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 23:39

Bedankt alvast voor alle reacties! Ik zal eens kijken naar die Julius tuigen, die zien er goed uit inderdaad. Vooral zo'n gele of rode geeft al wel iets aan 'zichtbaarheid' af denk ik, vooral als je er een 'niet aanraken' of 'security' labels bij doet.

Hyawatta: eerlijk gezegd heb ik net als Naranga ook nog nooit het gele botje gezien. Ik zou het dus ook niet herkennen. De hond loopt weleens los naast mij met hardlopen (alleen in de gebieden waar de hond los mag) dus dan is iets wat aan de hond zit (in plaats van het touw) misschien ook beter.

Die k9 tuigjes ga ik zeker naar kijken, bedankt.

Carr_friesje: goed idee! Die halsband is zeker geschikt. Alleen zie ik dat ze er geen meer hebben in maat M/L met 'caution' erop. Ik zal ze eens mailen, misschien komen ze nog binnen. Want naast een tuigje is een riem soms ook fijn en die met caution is ook best duidelijk. Denk dat ik het beide doe, riem en tuigje.

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 23:42

Mendel schreef:
hyawatta schreef:
http://yellowalertbone.com
Voor honden die niet aangehaald dienen te worden

Dit is heel leuk maar driekwart van de hondeneigenaren heeft geen idee wat dit betekent. Ik heb zelf veel kennis van honden maar kende dit niet eens (wel eens iets gelezen van een soort lintje om de riem).
Het hebben van een hond is tegenwoordig toch ook wel een beetje hip. De helft van de mensen verdiept zich niet in dit soort dingen.

Julius K9 is ook mijn advies. Zeer sterke tuigen. Mooie kwaliteit.
Mijn hond werd wel wat belemmerd in haar beweging maar dat komt door haar wat ongewone bouw. Voor een rottweiler is het echt een heel mooi tuig. En super stoer! (Je hebt ze eventueel ook in het roze tegenwoordig :') of in camouflage :+).

Haha in roze :P Ik zit ze net te bekijken en ze zijn inderdaad heel mooi ook. Zien er stevig en comfortabel uit. Ik ga denk ik wel voor een rode of gele, valt lekker op en geeft misschien meer signaal af als een leuke roze haha :P En ik zie mijn man al lopen met een in roze verpakte Rottweiler haha :')

Binnenkort de hond even opmeten, de juiste maat kiezen is altijd zo lastig. Is een wat kleiner uitgevallen (siberische) Rottweiler, best compact nog voor zijn leeftijd (was ook de kleinste van het nest)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:47

Ik mocht ook geen roze van vriendlief -O-
Hier hebben wij volgens mij uiteindelijk zo'n borststuk besteld :
http://www.k9shop.nl/?subcats=Y&pcode_f ... cts.search
Was eigenlijk omdat ik dacht/denk dat dat nog net wat prettiger is in druk verdeling(drukke pup spelen rennen springen en dan is de lijn ineens te kort :+ )

Via k9 label heb je de labels ook echt snel binnen, zeker met de andere sites die ik voorbij zag komen. Had ze hier met 1 dag in huis :D

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:53

je kunt ook op veel plaatsen stof laten borduren, en dit met klittenband erop zetten.

lokt dat misschien niet de 'echte waaghalzen' uit? ik hoop van niet natuurlijk

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:59

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:09

Moet zeggen dat ik het zelf ook nog nooit ben tegen gekomen maar veel op Facebook en keer op tv gezien. Maar denk dat de tuigjes wat iedereen zegt meer aan geeft :)
En ook makkelijker als je je hond wel eens los naast je hebt idd.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:16

Bij http://www.my-k9.eu kun je naar wens gemaakte halsbanden en tuigen bestellen incl eigen gekozen tekst. Het tuigje van mijn hond komt daar ook vandaag :j

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 00:36

khirshanta schreef:
je kunt ook op veel plaatsen stof laten borduren, en dit met klittenband erop zetten.

lokt dat misschien niet de 'echte waaghalzen' uit? ik hoop van niet natuurlijk

Ik hoop het ook niet.. maar dan heb ik in ieder geval het meeste geprobeerd om het te voorkomen. Hond geeft wel echt goede signalen af als het hem teveel wordt, eerst een lange lage grom, dan meer gegrom, hard geblaf met grommen en daarna (als hij zonder riem is) valt hij pas aan (1 keer zonder commando gebeurt en 1 keer met, beide in noodsituaties. Tussen grommen en aanvallen zat minstens 3 minuten) Maar het is nu vooral meer voor de mensen (vaak lief bedoeld) die hem op straat aaien, of al aaiend langs hem gaan lopen. Niet alleen de hond wordt er zenuwachtig van, maar ik ook en dat merkt de hond. Ik wandel graag met de hond om te ontspannen, niet om mensen vriendelijk toe te lachen en te zeggen: "niet aaien aub". De hond is ook best gevoelig voor wat voor types hem aanhalen, hij merkt het snel als ik iemand niet vertrouw en reageert hier sterk op. Vandaar dat ik liever heb dat niemand hem aai zonder dit te vragen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:40

Bij Clean Run heb je opvallende gele!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:49

Ik zou ook voor een zo'n tuig gaan, maar wat ik nog even wilde toevoegen is dat ik wel echt zou gaan voor iets van NIET AAIEN en niet Oppassen of security ofzo want ik zie vaak van die kleine keffers daarmee lopen voor de grap dus ik ben bang dat mensen dat al heel snel niet serieus nemen. Daarbij is iets Nederlands ook makkelijker voor kleine kinderen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:37

Je vraag past beter thuis op Beestenboel (BB) dan op LZP. Ik verplaats je topic daarom daar heen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:01

Ik heb losse stukken die ik om tuig of halsband of riem kan doen met niet aaien in het rood of aaien?vragen in het geel. Echter waar ze ooit besteld zijn???? Was toen al heel moeilijk aan te komen.
Mijn hond heeft het snel warm. Een k9 tuig vind hij verschrikkelijk vandaar deze optie zodat ik het om allerlei halsbanden of tuigen kan doen omdat ik ook nogal eens wissel. Koud weer anders dan erg warm en lange wandeling anders dan uitje naar braderie enz.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:18

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:29

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:15

Bij my-k9.eu kun je een verschillende halsbanden en tuig volledig naar wens samenstellen. Veel breedtes en kleuren mogelijk, ook met fleece of neopreen onderlegd, verschillende lettertypes in heel veel kleuren, ook al met bijpassende lijn met tekst.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:40

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:44

Ik heb voor mijn hond fel oranje julius tuig met de tekst rescue. Als ie dat tuig aan heeft is er niemand die hm aanraakt. Vind het zelf ideaal