Toen ik haar pas had heb ik haar enkele keren mee naar het strand genomen, en op de rustige delen kon ze prima loslopen en bleef ook redelijk bij me. Een paar weken terug ben ik verhuisd en nu ik dichtbij het strand woon gaan we er bijna dagelijks heen. In het begin ging dit prima, maar het lijkt er op dat ze wat meer zelfvertrouwen heeft gekregen waardoor ze op ontdekkingstocht gaat.
Zo kwam ze laatst erachter dat de krabbetjes op de rotsen toch wel erg interessant waren en het golfveld erachter nog meer (met gevolg dat ik in mijn bikini over het golfveld rende

Ook is er een open veld waar veel bomen, struiken en hoog gras is waar ik haar af en toe loslaat. Hier is ze zo in haar eigen wereld met salamanders jagen dat ze me 9 vd 10 keer negeert als ik haar roep.
Hoewel ik niet denk dat ze echt weg rent, luistert ze op dat moment dus niet meer. Ik heb haar vanaf toen weer aan een lange lijn gedaan, omdat ik vind dat een loslopende hond moet luisteren. In de tuin en aan de riem gaat het goed, totdat ik haar dus weer loslaat en ze het avontuur leuker vindt dan mij.
Ik heb echt vanalles geprobeerd om haar af te leiden, haar favoriete speeltjes en snoepjes, kip, worst.. Maar niets kan op tegen de golven op het strand of salamanders jagen.

Ik heb geen idee, of het door de leeftijd komt dat ze dit doet of het feit dat ze de eerste 6 maanden op straat heeft geleefd en kon gaan waar ze wilde.
Ik ben vooral benieuwd of er andere mensen ervaringen of tips hebben!
En een foto van de wildebras