welk Voer voor 2 heel verschillende honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

welk Voer voor 2 heel verschillende honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 13:06

Hallo, ik vraag jullie hulp... :j

Thuis hebben wij 2 honden, een galgo espagnol Eloy die in januari 9 word, komt uit spanje & een Bordercollie herder mix gijs die in maart 9 wordt, wij zijn 3e eigenaar.
De honden zijn erg verschillend van karakter en activiteit.

Gijs -> rent de hele dag buiten op de boerderij, wil altijd maar door en door, achter ballen aan of mee op het erf rondsnuffelen. Gijs zie je zijn leeftijd totaal niet aan af! altijd maar druk

Eloy-> ligt hele dagen te slapen of te rusten binnen op de bank of in zijn mand, loopt graag zijn rondjes buiten maar op rustig tempo en soms eens een keer een gekke bui los in de stal. Eloy wordt wel echt zichtbaar ouder in zijn doen en laten en ook fysiek

De honden krijgen nu Dog lovers gold Original krokante brok, Eloy doet het hier opzich prima op, hij zit mooi in zijn vacht, niet te dun of te dik en goede ontlasting. wel vind hij het niet zo lekker mee na een tijd dit al te voeren en eet hij het liever niet dan wel

Gijs doet het er minder goed op, hij krijgt al extra brok maar hij blijft aan de magere kant en ontlasting is ook niet altijd mooi. Gijs verdenken wij ook op misschien iets van artrose of slijtage in zijn poten dus een supplement of een voer dat daar bij kan helpen overwegen wij ook zeker en heb ik graag tips voor

Belangrijke dingen
*Eloy mag geen pens hebben
*Beide hebben geen super gebit door hun verleden(wordt met de da bijgehouden) dus brok moet goed te kauwen zijn
*Vers vlees hebben wij geprobeerd maar deed voornamelijk Eloy het niet goed op, hij vond maar erg weinig lekker en trok zn neus ervoor op.

Wij zoeken dus 1 of 2 soorten brok (het zijn nou eenmaal honden met verschillend energie level)
voor onze 2 honden. Als we voor eloy niets vinden blijft hij gewoon op DLG, dus vooral voor gijs zoeken we iets anders

Afbeelding
Afbeelding

tesseke

Re: welk Voer voor 2 heel verschillende honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:10

Ik ben mijn oudere hond met artrose Hills jd tegen artrose aan het geven. Hiernaast krijgt ze ook nog een supplement. Ben zelf niet echt voor Hills brokken, maar ze doet het er goed op en rende (voor de operatie vorige week) zichtbaar meer en was vrolijker.
Het supplement zou volgens de dierenarts niet nodig zijn (er zit enkel in de heupen artrose en vorige week hebben ze van de slechtste heup de heupkop verwijderd), maar ik geef het liever ter ondersteuning.

Meikje

Re: welk Voer voor 2 heel verschillende honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:40

Waarom probeer je niet kvv voor Gijs?

Tegen artrose kun je Golden paste geven (een bereiding van kurkuma). Toevallig werd er niet zo lang geleden een onderzoek gepubliceerd waarbij de ontstekingsremmende effecten van kurkuma werd getest op honden met artrose: bewijs-deze-kruiden-werken-bij-honden