Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 22:46

Allright, ik hoop dat dit topic mag en zo nee gooi er maar een slotje op. Ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt.

Dit weekend zou ik een weekendje weggaan met allemaal mensen van de vereniging waaronder mijn beste vrienden. Dit doen we al jaren en is altijd heel leuk. Omdat mijn huisgenoot ook mee gaat en mijn vriend niet zo van de weekendjes met 20+ man is kon hij wel op de katten (een moeder, Sherry, een een zoon, Whisky, ca. 2,5 en 1,5 jaar) passen, dat doet hij meestal. Nu is het echter zo dat mijn huisgenoot over een tijdje gaat verhuizen. Dan wil ze nog een afscheidsfeestje geven. We wilden van dit weekend gebruik maken om te zien of de katten kunnen wennen aan een ander huis (wat overigens 7 verdiepingen boven het onze ligt, dus niet ver weg) zodat we de katten daar af en toe kwijt kunnen. Met name de jongste is namelijk een enorme stresskip en als hij comfortabel ergens anders kan zijn dachten we dat dat veel beter zou zijn dan op een dag waarin er constant vreemden in en uit lopen en herrie maken.

Aldus geschiedde, gisteren vertrokken mijn vriend met drie volle boodschappentassen met dekentjes, kussentjes, speeltjes etc en een krabpaal naar zijn huis. Vervolgens nog een keer lopen met alle voerbakjes, kattenbakken en drinkbakjes... Uiteindelijk met de katten zelf.
Moeders liet zich rustig in het reismandje parkeren. Zoon echter heeft me compleet aan flarden gekrabd, was echt niet van het mandje gediend. Dus ik heb hem maar in mijn armen mee gedragen naar boven, was toch maar een klein stukje.
Eenmaal daar verdween hij onder het bed terwijl moeders de omgeving begon te verkennen en uiteindelijk plaats nam in de kast. We hebben ze maar even gelaten en die avond zat hij (hoewel hij enkele wandelingetjes had gemaakt) weer onder het bed. Ik was laat thuis want er was een feestje, evenals de huisgenoot van mijn vriend. Die laatste is vanmorgen vroeg vertrokken op weekend, iets wat ik ook van plan was.

Alleen... vanmorgen begroette de moeder ons. Wij zoeken naar de zoon om te kijken hoe het met hem was (we hadden afgesproken dat als het echt niet ging we ze weer thuis zouden brengen). Alleen... Hij was nergens te vinden. Niet op mijn vriends kamer, niet op de kamer van zijn huisgenoot, niet in de keuken... Mijn vriend is de galerij op gegaan om daar te zoeken en ik bleef binnenshuis zoeken. Uiteindelijk samen systematisch het hele huis binnenstebuiten gekeerd... Geen spoor van de kat. Nog een keer buiten gezocht, deze keer op de galerij en voor de flat (hoewel hij dan echt een flink stuk heeft gelopen, iets wat me gewoon helemaal niet waarschijnlijk leek). Facebookbericht geplaatst in de groep van de flat, die van de flat naast ons en van het complex tegenover. Mijn vriend belde met zijn huisgenoot om te peilen of die 's morgens wat had gemerkt. Niets natuurlijk... Ik weet echter dat ik altijd heel voorzichtig ben met binnenkomen, je weet hoe vlug katten zijn. Hij is echt niet zo'n ontsnapper maar ik kan me voorstellen dat dat anders is als hij in een vreemde omgeving is.

Mijn huisgenoot is ook gaan zoeken, iedereen kwam met frustrerend onbenullige adviezen (Ik heb het hele huis binnenstebuiten gekeerd - Maar heb je al in je kledingkast gekeken? - Oh je bedoelt zijn favoriete plekje wat het eerste is waar ik kijk als ik hem zoek, nee niet aan gedacht |o ), mijn huisgenoot die met brokjes gaat rammelen om hem te lokken (een dier in angst heeft echt geen boodschap aan eten)... Ik vraag me af of iedereen nou gewoon niet nadenkt of dat ik te moeilijk denk. Hij is een kat die erg schuw is, dus als hij ineens buiten belandt lijkt het me dat hij zich verstopt en zich zo onopvallend mogelijk maakt, ook als er bekenden langskomen. http://katvermist.com/ Deze site heeft veel van mijn gedachtengangen bevestigd, wat me weer een beetje hoop gaf, dus ik weer zoeken. Weer niks. Het meest frustrerende misschien nog wel is dat we niet eens 100% zeker ervan zijn dat hij buiten zit, want wie weet hebben we wel een hoekje overgeslagen in huis... Maar daar komt hij niet zomaar uit, hij is bang.

Inmiddels ben ik in mijn eigen huis. Mijn huisgenoot is op weekend gegaan, ik kon niet zomaar weg gaan met de gedachte dat mijn lieve maatje ergens in de kou zit (ook al benadrukt bovenstaande site dat een kat in het wild in 'overlevingsmodus' gaat en dus geen boodschap heeft aan kou of angst, alleen aan overleven) en vrolijk weekend gaan vieren. Ik kan alleen nog maar huilen... Ik vind het zo vreselijk dat we iets probeerden om hem comfortabeler te maken er nu toe heeft geleid dat we hem kwijt zijn. Misschien is hij wel van de galerij af gevallen en vinden we hem nooit meer...

En alsof Google me doorheeft krijg ik nu constant kattenadvertenties te zien. Ik wil geen kat op een scherm, ik wil Whisky terug |(

Het enige goede nieuws is dat Sherry het allemaal wel best lijkt te vinden, de veranderde omgeving. Ze heeft een dag in de kast gezeten maar inmiddels maakt ze onder meer uitstapjes naar het bureau van mijn vriend waar ze vrolijk voor zijn scherm langs paradeert terwijl hij heel intens online aan het gamen is... :') Gek meisje is ze ook.

Ik heb het idee dat ik nog niet alles heb gedaan wat ik kon, maar ik weet nu echt niet wat ik nog kan doen. Bange katten gaan niet rondzwerven maar blijven op één plek, verstopt voor bedreigingen. Ik heb in elk portiek van de flat gekeken en hij was er gewoon niet. Het klopt gewoon allemaal niet: waarom rende hij naar buiten, als hij al buiten is? En zo niet, waarom vinden we hem dan niet? En als hij buiten is, waar is hij dan? Zeker niet in de flat zelf, tenzij hij 1) iemand door de deur is gevolgd 2) 10 trappen naar beneden heeft gelopen en 3) door de buitendeur is gegaan. Of hij is bij iemand door het raam gesprongen en heeft zich daar verstopt, en ook in dat geval kan ik alleen maar hopen dat de bewoner hem snel tegenkomt. Ik heb het gevoel dat ik nu eigenlijk alleen maar kan afwachten tot hij zich een keer laat zien...

Sorry voor het lange verhaal, en kudo's als je het tot het eind hebt gered. Hier is een eenhoorn als beloning:
Afbeelding

Edit: oja, de kat is zwart. Net als zijn moeder. Ze zijn al amper uit elkaar te houden en moeilijk te vinden... Misschien is ie al een keer langs gelopen vandaag maar zag ik hem aan voor Sherry :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:52

Het kan best zijn dat hij toch nog ergens zit, als er geen raam open stond of iets dergelijks lijkt mij die kans best groot en katten zijn goed in verstoppen..

Heb je de mogelijkheid om vannacht een kuipje vlees neer te zetten waar de moeder niet bij kan? Als hij dan snachts toch stiekem tevoorschijn komt en wat eet dan kan je dat aan het vlees zien.

Esther_r20

Berichten: 2415
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:54

Als je niet echt hebt gezien dat hij naar buiten is geglipt is de kans groot dat hij nog in de woning zit.
Ik zou dan 2 dingen doen
1 de andere kat toch daar laten rondlopen. Dat is een vertrouwde factor voor hem
Of bakjes overheerlijk voer neerzetten op beschutte plekken in huis. Dan kan je misschien zien of er wat van gegeten is.

Waren ramen naar buiten wel dicht?
En komt de voordeur uit op een binnengallerij of meteen buiten?
Laatst bijgewerkt door Esther_r20 op 02-12-16 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:55

check niet alleen onder de kasten, maar check ook de lades. Moeilijk om uit te leggen maar ik vang al jaren zwervers op en ik weet als geen ander dat een kat niet gevonden kan worden als hij wil. Op de een of andere manier kunnen ze als ze achter een kast zitten, zich in de lades wurmen.

Deze week hebben ze mijn nieuwe keuken geinstalleerd, al mijn katten (9) waarvan de helft echt wild (behalve voor mij inmiddels) heb ik de hele week als de werklui er waren in de woonkamer opgesloten. Hoewel een van hen (Chester) inmiddels geen kitten meer is, had hij zich WEER in een lade verstopt, kostte hem wat meer moeite om er uit te komen nu hij volwasen is :D

Christiene
Berichten: 7739
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:59

Heb je al achter inde koelkast of diepvries gekeken? Zit vooral bij een koelkast ruimte.. Daar heb ik mijn kat teruggevonden.. Ook geen gaten in spouwmuur of iets de gelijks..
Laatst bijgewerkt door Christiene op 02-12-16 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18044
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:01

Wij zijn ook ooit een kat kwijt geweest. Werkelijk álles doorgezocht en omgekeerd, maar geen kat. Het mysterie werd groter toen bleek dat 's nachts de kattenbak wel gebruikt werd en er ook brokjes gegeten waren. Maar waar we ook zochten, geen kat te vinden. Tot ik op het orgel ging spelen..... Het gekke beest had zich via het pedaal naar binnen gewurmd (en vond de herrie die er ineens uit kwam toch niet zo geslaagd). Nog een geluk dat het ding zichzelf niet geëlektrocuteerd heeft!

Katten kunnen zich echt goed verstoppen, op plekken waarvan je denkt dat ze er nooit in/achter/onder kunnen komen. En zeker een zwarte kat zie je dan dus gewoon niet.

Oftewel, ik zou de hoop nog niet op geven.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 23:03

dees_daan schreef:
Het kan best zijn dat hij toch nog ergens zit, als er geen raam open stond of iets dergelijks lijkt mij die kans best groot en katten zijn goed in verstoppen..

Heb je de mogelijkheid om vannacht een kuipje vlees neer te zetten waar de moeder niet bij kan? Als hij dan snachts toch stiekem tevoorschijn komt en wat eet dan kan je dat aan het vlees zien.

Nja, het zijn maar kleine appartementen hier (als ik 100 m2 gok is het ruim). En mijn vriend en zijn huisgenoot hebben niet zoveel troep als ik en mijn huisgenoot := Weinig verstopplekken dus.

We hebben al een kuikentje voor hem uit de vriezer gehaald, daar haalt moeders haar neus voor op (verwend nest, ze heeft het eerste jaar van haar leven zwervend doorgebracht en vindt zakjes en brokjes nu wel prima geloof ik := ). Hij wordt er echt helemaal wild van en blijft ook echt posten bij de koelkast als er eentje uit de vriezer is... Dus misschien dat we die gewoon neer moeten leggen, kijken of dat wat uithaalt.

@Esther, je bent 'buiten' maar je moet nog door twee gesloten niet-automatische deuren heen voor je daadwerkelijk buiten staat. Dat bedoel je neem ik aan? De ramen waren dicht, zeker weten, veel te koud anders :o

@Mist, mijn vriend heeft geen ladenkastjes. Ik weet van hem dat hij zich inderdaad in de meest onmogelijke posities kan wurmen en vervolgens komt ie daar niet meer zelf uit... Maar dan begint ie meestal wel te jammeren tot ik hem kom redden :')
Maar nogmaals, ze hebben daar niet zoveel meubels. Er is simpelweg niet zoveel verstopplek. En naar mijn idee hebben we toch echt elk mogelijk plekje waar je wat dan ook kan opbergen gehad...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 23:06

@Christiene, ik kan nog wel eens kijken maar die staat maar een cm van de muur af ofzo. Knappe kat die daar achter komt denk ik :=

@Lalidan, we geven zeker niet op! Alleen ben ik nu gewoon even beroerd van het zoeken, en kan me voorstellen dat als er zo'n bom paniek op je af komt je als kat ook niet denkt 'goh laat ik daar eens op af komen'. Nu even kopje thee drinken en misschien dat ik vanavond nog even wat kan doen met de tips van hier :j
(Ben ook echt vreselijk moe, vanmorgen begonnen ze om halfnegen al te drilboren in de buitenkant... Vreselijk. Misschien dat ie daar ook bang van was.)

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:07

De kat van mijn zus zijn wij ook een keer "kwijt" geweest.
Geschrokken toen de deur boven open ging waar ze boven aan het logeren waren. Wij hebben ons ook rot gezocht en uiteindelijk dachten wij dus ook dat wel mijn zus slecht nieuws konden brengen.
Echter na 3 dagen ging ik naar de wc en hoorde gemauw. Snel uit het raam kijken maar geen Jimmy... Maar wel gemauw...
Hij bleek zich in een gat van de valse muur te hebben gepropt, naar beneden gezakt en klem tussen de schuine wand te zitten. Dus breekijzer en plafond in de wc eruit en daar was Jimmy.

Geef het tijd, grote kans dat hij dus nog in de flat is maar verstopt in freeze modus.

Maflinger_S
Berichten: 12177
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:07

Grote kans dat die kat "gewoon" nog ergens in huis zit. Bij een vriend van ons hebben we eens het verlaagde plafond moeten afbreken omdat zijn 2 nieuwe jonge katten daar via de koelkast ingekropen waren. Als je zorgt dat er op diverse plekken voer en drinken staat komt ie dat wel halen als hij denkt dat de kust veilig is.

Overigens heeft diezelfde slimmerik jaren later tijdens een logeerpartij bij ons in huis ook een grote verdwijntruc gedaan en vonden we hem in het uiterste hoekje van de trapkast terug, achter heel veel zooi en vond ie het beter daar te blijven zitten. Was prima, we hebben eten en drinken voor hem neergezet bij hem in de buurt en hij kwam er weer uit toen hij werd opgehaald door zijn baasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:07

Dan zou ik dat kuiken inderdaad gewoon neerleggen en morgen kijken of er iets mee gebeurd is. Misschien durft hij als alles stil en donker is toch tevoorschijn te komen als hij nog wel in huis is.

Christiene
Berichten: 7739
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:11

Die achter de koelkast zat wurmt zich zelf acter de nauwste plekken.. Ben der wel vaket kwyt kan der nergens vibden en opeens loopt ze der weer. Twee keer buiten gaan zoeken.. Zat toch echt binnen. Nu heb ik het dan groter gok ik dan bij jullie.

Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:13

Niet toevallig een los fornuis met een lade eronder? Daar heeft 1 van mijn katten zich verstopt na een verhuizing.

Hopelijk vind je m snel weer. Niks aan als je ze kwijt bent.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:13

Wij hebben dat ook gehad, we hadden een katje uit het asiel gehaald. Beestje was zo bang, dat hij weg schoot en verdween. Mij vader was er destijds (al errug lang geleden) van overtuigd dat ik hem had laten ontsnappen.
Uiteindelijk bleek hij in een ruimte onder de oven te zitten, hadden we echt nooit kunnen bedenken.

Shalimar

Berichten: 1522
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:19

Bij ons ook een keer zoiets, alles afgezocht binnen, uiteindelijk bleek de kat zich in een net niet helemaal goed afgedicht afvoerpijp te hebben gewurmd.. de brandweer heeft poeslief toen uit de pijp moeten halen. Echt een plek die je nooit had bedacht, maar ze had zich er gewoon ingewurmd...

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:23

Mijn kat was ooit via een los plankje onder de lattenbodem geklommen. 8)7 onvindbaar voor twee dagen tot hij honger kreeg. Maar reageerde ook niet op roepen of zo.

Linnie050

Berichten: 11811
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:26

Kamers inderdaad met een deur dicht en er eten neer zetten.
Whiskas vlees enz op schoteltje en zorgen dat het rustig is.
De volgende dag alles nalopen.

Sterkte!

Tancreda4

Berichten: 24121
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:40

jeetje wat naar en frustrerend zeg!! Katten kunnen zich zo klein maken.... hier zat de bange vroeger tussen radiator en muur.... We hebben ooit eentje uit een hoek gehaald die was al helemaal koud omdat hij daar zo'n lange tijd zat uit extrreme angst......

Heel naar dat je niet weet of hij nu binnen of buiten is. Laatst had ik een kat die net in een gevecht had gezeten ook kwijt binnen. 100 x panisch heen en weer gerend en na een uurtje stond hij opeens naast mij. Waar die nu had gezeten.... (komen we misschien ooit nog achter, want hij bloedde flink door het gevecht en daar zal wel wat liggen :+ )

Ik hoop dat j e hem snel vind! In de nacht meerdere bakjes met blikvoer door het huis zetten, moeders even in een kamer opsluiten zodat die niet alles op eet? En kijken of er van wordt gegeten?

Sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:41

In de bank? Even voelen of er geen gaten in de bank (aan de onderkant) zitten...? Achter de wasmachine?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:45

Oh wat naar... Sterkte ik hoop dat 'ie gauw uit een of ander hoekje komt gekropen...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 23:59

Ik wil iedereen toch even bedanken voor de lieve berichtjes <3

Ik heb weer wat nieuwe moed! Heb even een pijnstiller genomen, als die een beetje werkt ga ik weer eens op zoek :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:01

Succes! Hoop dat je straks een gek hoekje opentrekt waar ie opeens zit!

Licor

Berichten: 2957
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Kat verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:19

In de bank zat de onze ook toen we die kwijt waren.. en dat terwijl ik al onder de vloer aan het zoeken was (daar is ook een kleine soort kruipruimte :+
Veel succes met zoeken! Ik duim dat je hem vind!

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:27

He bah wat naar :(:)

Mijn dame had zich onder/achter het fornuis gewurmd, nog steeds geen idee hoe ze daar gekomen was, maar ze zat er, heel stilletjes. Ik in paniek was voor haar blijkbaar een teken om zich schuil te houden.

Ik duim ook!

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:39

Hier ook ooit katten kwijt geweest. Zaten in de ketel voor warm water. Hadden ook overal gezocht.