Hond overdag in bench?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:11

tjady schreef:
Paris_ schreef:


Nou dat is wel lekker makkelijk.. Niet het antwoord waarop je hoopte en die hond zit vanavond weer gewoon voor het raam te blaffen.
Sneu.


Dat deed hij al eerder
[BB] Labrador 's avonds even binnen


Dat andere topic is vooral heel bijzonder omdat TS daar aangeeft dat de garage net zo warm is als de huiskamer. Maar nu vinden ze het sneu om hem in de kou te laten slapen?

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:13

Mensen, er is niets mis met het houden van een hond in de tuin. Sterker nog, ik denk dat gemiddelde hond zich daar meer vermaakt tijdens de werkuren van het baasje dan in de woonkamer. Een eis is echt dat er een warm en droog bed is en voldoende schaduw in de zomer.

Mijn honden zijn zoals gezegd altijd buiten. Soms binnen. Ze vermaken zich, slapen veel, de kleine jaagt op beestjes en ik hoor van buren dat ze af en toe heel schattig samen spelen.

TS: overweeg eens een tweede hond(je). Dan hebben ze hoe dan ook aandacht van elkaar als je niet thuis bent, ze houden elkaar warm en jij hoeft je minder schuldig te voelen.

Aan mijn hond zag ik een immens verschil (positief) toen ik verhuisde van een ruim appartement naar dit huisje met tuin waar hij altijd buiten is. En toen ik zijn vriendinnetje adopteerde is hij helemaal veranderd. Van een zeurend moederskindje naar een zelfstandige hond met zijn terrein en vriendin dat hij bewaakt. :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:14

Jouw honden.. dat zijn er meer. :)

Deze hond wil naar binnen, hij is alleen. Hij wil bij zijn mens zijn, zijn roedel.
In het vorige topic zei ze geen 2e hond te willen.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:18

IMJ schreef:
Jouw honden.. dat zijn er meer. :)

Deze hond wil naar binnen, hij is alleen. Hij wil bij zijn mens zijn, zijn roedel.
In het vorige topic zei ze geen 2e hond te willen.

Ik basseer mijn mening en het advies aan TS om een tweede hond(je) te overwegen op dit topic. :)

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:19

T is ook afhankelijk van het type hond dat je hebt. De mijne willen zijn waar ik ben.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:24

Als je een hond buiten houdt, moet je in mijn ogen wel zorgen voor de beste plek mogelijk. Dus een goed nachthok met het liefst stro en tochtvrij. Uit het vorige topic blijkt dat het in de garage net zo warm is als binnen, dus ik snap niet waarom het te koud zou zijn?

Mijn honden zijn ook het liefste waar ik ben, maar dat kan niet altijd. Dus hebben wij ervoor gezorgd dat ze buiten net zo comfortabel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:26

Machie schreef:
Amaris schreef:
Mijn eerste gedachte is dan: waarom hebben jullie een hond? Waakt ze dan vooral?


Een Labrador? :D


Knuffeldood!!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:30

Ze moeten toch maar een examen gaan maken voor mensen die een hond willen aanschaffen :roll:

TS een hond is een ROEDELDIER!
Die vinden het niet leuk om alleen te zijn.

Jou hond zit vanaf de avond tot de volgende middag 4 uur , dat is 18 UUR alleen!
Dan mag hij mee naar de paarden maar krijgt hij dus nog steeds geen eigen aandacht, hij moet zich nog steeds zelf vermaken -O-
Dan gaan jullie weer naar binnen en wil je het stinkende verharende mormel eigenlijk niet binnen dus staat hij buiten voor het raam te janken en te blaffen |(

En dit dus al jaren!

Waarom heb je uberhaubt een hond?
Waarom heb je voor dit ras gekozen?
en waarom zoek je geen beter plekje voor deze hond?

En ... volgens mij zou hij van je vriend best binnen mogen maar hou jij niet van viezigheid , ben jij wel eerlijk tegenover die hond, heb je die wel gewild?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-16 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte verwijderd wat onnodig/offtopic is

Kalab

Berichten: 175
Geregistreerd: 15-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:32

Niets meer aan toe te voegen spatter. _/-\o_ Jij verwoord precies wat ik net netjes wilde verwoorden.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:34

Palmera schreef:
IMJ schreef:
Jouw honden.. dat zijn er meer. :)

Deze hond wil naar binnen, hij is alleen. Hij wil bij zijn mens zijn, zijn roedel.
In het vorige topic zei ze geen 2e hond te willen.

Ik basseer mijn mening en het advies aan TS om een tweede hond(je) te overwegen op dit topic. :)


Ik in eerste instantie ook, ik opperde het op de eerste pagina nl ook al. :j

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:45

TS zal wel niet meer reageren, maar toch...

of die hond nu binnen of buiten zit, maakt inderdaad in mijn ogen niets uit...

Maar een hond die dag in dag uit alleen is, dat kan gewoon echt niet :-(
Koop er een hond bij of laat hem binnen, zoals het nu gaat vind ik echt dierenmishandeling...

Ik ga helemaal mee met Spatter...

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:07

Honden kunnen best wel buiten.
Als ze maar een warme droge slaapplek hebben.

Boer waar ons paard stond, had de honden 's avonds in de schuur.
Overdag liepen ze heerlijk op het erf.

Waarom een haarbal aanschaffen en die enkel buoten laten.
Klinkt niet alsof je er plezier van hebt.

Voor de hond zelf is jet helemaal niet fijn.

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:08

Wij hebben de honden overdag buiten met de garagedeur open en nachts in de garage in hun nachthok. De teef sloopte ook al haar kussens en daarom heeft ze nu dik tapijt met wat dunne hondenkleedjes. Hier blijft ze wel van af. Nachts staan de deurtjes van hun hok open dus mochten ze het ondanks alles ( kachel staat in de garage zachtjes aan) nog koud hebben dan kunnen ze nog bij mekaar gaan liggen. Ik ben ze wel iets meer gaan voeren ivm de kou.

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:54

Hier 6 en zo 7 grote honden in huis. Jep veel haar maar huis is om in te leven en stofzuiger om te gebruiken. Meestal 2x per dag flink eind bos in weer of geen weer en daarna allemaal hoe vies ook weer terug huis in/woonkamer in.

Overigens wel kennel buiten en ook een tuin maar dat is leuk voor de zomermaanden en dan ook erg handig. Echter wij kiezen voor honden die ook binnen mogen en vind het met deze temperatuur verschillen niet kunnen hond deels onverwarmd en deels verwarmt te laten leven. De overgang is veel te groot!!

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Hond overdag in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:16

TS;

Laat je de hond wel uit? Aangezien je aangeeft dat ze niet eens opstaat om te gaan plassen. Doet ze dat niet dan als je met haar/hem gaat wandelen? Speel je met de hond? Heb je cursus met de hond?

Volgens mij verveelt dit beestje zich dood en gaat hij/zij daarom alles slopen.... Heeft ie in ieder geval wat te doen....

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:25

dierenfan schreef:
Overigens wel kennel buiten en ook een tuin maar dat is leuk voor de zomermaanden en dan ook erg handig. Echter wij kiezen voor honden die ook binnen mogen en vind het met deze temperatuur verschillen niet kunnen hond deels onverwarmd en deels verwarmt te laten leven. De overgang is veel te groot!!


Dat is niet zo zwart wit als jij het stelt hoor. Dat jij het niet doet is jouw goed recht, maar ik merk er niks van dat mijn honden 's nachts buiten slapen en overdag binnen zijn. Ja, als we de houtkachel aan hebben staan gaat de reu na een half uurtje achter bij de deur liggen. Maar hij komt 's ochtends gewoon warm de kennel uit en pas de afgelopen 2 nachten lag hij in zijn nachthok. Ik ken nog een aantal mensen waarbij de hond 's nachts in een kennel ligt en overdag binnen rondloopt en geen van de honden heeft last van de verschillen.

Net als dat niet elke hond sloopt omdat er te weinig uitdaging/beweging is en hij/zij zich verveelt. In dit geval weten we het niet, want TS geeft geen antwoord, maar er zijn ook honden waarbij slopen niet meteen een uiting van een probleem is.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:28

Hond buiten maakt niet uit.

Ik zou wel eens gaan nadenken waarom jullie een hond hebben?
- Een hond sloopt nooit zomaar!
- Natuurlijk blaft een hond savonds: hij wilt bij jullie zijn!!

Je zegt het zelf al: zomers zijn we meer buiten.
Je legt de link verkeerd.
Het is niet de kou.
Jullie hond is erg eenzaam.

Je zegt dat er genoeg honden alleen zijn en dan zelfs zonder eten.
Er zijn genoeg kinderen met diarree en alleen rijst te eten. Je kunt dat toch niet vergelijken?
In een land als de onze kunnen we meer welzijn bieden en ik vind dat een ieder verplicht is zijn best te doen voor mens en dier. Wij kunnen onze dieren gelukkig meer bieden dan je bijv soms in Griekenland ziet dat ze 24/7 aan een metertje ketting liggen zonder gezelschap, water of beschutting. Denk je dat die beesten blij zijn?

Lieve ts: geef je hond gezelschap! Of door jullie zelf of door een hond erbij. Of geef hem een baas die je lieve labrador meer te bieden heeft.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:35

14 oktober 2015

Fiorini schreef:
Ik begrijp al die heisa hier niet hoor. Als jullie je hond in je slaapkamer willen houden, dan moeten jullie dat doen, maar hier slaapt ze in de garage en ze vind dit ook fijn. Dit is haar plekje en dat weet ze ook.

Mijn vraag was dus gewoon of het een probleem is als mijn hond een hele dag buiten zit en ik ze savonds mee binnen neem in de winter, of het dan geen probleem is qua temperatuursverschil.
Mijn hond kan inderdaad de hele dag binnen en buiten lopen, maar savonds als ze binnen is gaat de verwarming ook aan en wordt het dus warm in huis en dus ook in de garage.


Jammer dat hetzelfde probleem een jaar later nog bestaat...

Nee, kou is met een goed geïsoleerd hok geen probleem.
Nee, de overgang naar binnen met 20 graden verwarming is geen probleem.

JA, wel een probleem: de winters +- 20 uur per dag alleen (omdat jullie binnen zijn vanwege de kou en je hond buiten, dus jullie niet gezellig in de tuin zijn iedere avond). Erg sneu.. Daar heb je geen labrador voor.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:55

Mazida schreef:
Triest dat heel Bokt het weer beter weet en TS die om advies vraagt weg zet als een dierenbeul :( .


Daar meet TS zichzelf aan, door deze zin: "er zijn genoeg honden die geen eten of water krijgen"


Ook ik denk dat jullie (TS) helemaal geen verstand hebben van de behoeftes van een hond. zo komt het in elk geval over n.a.v. je berichten.