Afgelopen weekend sledehondenrace

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Afgelopen weekend sledehondenrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 19:22

Het was weer een super gaaf weekend! Weer erg genoten en wat zat het weer en de temperatuur ontzettend mee!!
Hier een leuk artikel en filmpje over de sport in het algemeen (bikejoring, canicross, dogscooter en uiteraard de karren ;)
http://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/sl ... tse-bossen

xTiffani

Re: Afgelopen weekend sledehondenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:29

Blijft gaaf!

Helaas vind Pepper het niet zo leuk, luie draak :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:32

Ik vind dit een geweldige hondensport, het is erg verleidelijk er hier aan te beginnen vooral in de winter, met hondenslee over het hoogland, hmmm....
Maar helaas, teveel andere tijdvragende bezigheden (paarden, schapen, trainen van drijfhonden), ik ben bang dat het gezond verstand in deze wint....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 21:21

xTiffani schreef:
Blijft gaaf!

Helaas vind Pepper het niet zo leuk, luie draak :')

Mijn lab x rottie van 8 jaar is al zijn hele leven lui en moe haha. Hij laat bij spelen met andere honden meestal iedereen rennen en vliegen en maakt dat hij zelf zo min mogelijk loopt. Hij loopt in bos wel altijd vooruit maar komt nooit terug gelopen. Hij wacht tot wij weer bij hem zijn hahaha

Echter doe hem zijn trekharnas aan en nooit een fanatiekere hond gezien. Hij trekt en vliegt niet normaal! Denk omdat hij nooit terug hoeft te lopen en altijd op kop loopt haha. Wel naast mijn husky reu maar die is stuk luier en minder fanatiek. Wedstrijden doe ik niet met deze honden. Niet geschikt er voor ;)

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:45

Gave tak van sport! Ik vraag me echt al tijden af, hoe stuur je die honden? :o :D

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:51

Totaal het tegenovergestelde van Pepper :') zodra hij van de lijn is rent hij alle kanten op, daagt iedereen uit om te racen etc. Heb wel eens te horen gekregen of het geen adhd hondje is >;) (in huis is hij net zo lui, vloerkleedje haha)

Maar zodra hij merkt dat we niet naar het bos fietsen en alleen maar een rondje houd hij op met trekken en kan ik hem meeslepen.. >;)

Ach ieder zo zijn voorkeuren he :D

Nailb: met je stem! Met een grote groep heb je je leidhonden vooraan, deze reageren goed op je commando's en leiden de groep.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:54

De zus van mijn man heeft haar hele leven ingericht voor de sledehondensport. Zij heeft nu zo' n 19 honden lopen denk ik. Gaaf om te zien, de drive die die honden hebben. Maar er gaat wel super veel tijd en geld inzitten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 06:02

NailB schreef:
Gave tak van sport! Ik vraag me echt al tijden af, hoe stuur je die honden? :o :D

Diverse husky's gaan zodra ze los zijn jagen en luisteren totaal niet meer. Echter ze kunnen net zo goed luisteren als vele andere rassen. Zoals iedereen zit en af aan leert zo benoemen wij elke bocht bij het uitlaten. Het gaat hun dan vanzelf dagen wat wij bedoelen en zo kunnen wij op afstand de honden links en rechts sturen. Ook rustiger en sneller overigens ;)

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:48

@dierenfan, ah, ik snap het. Slim hoor!