Ik open dit topic voor mijn konijn. Vanaf dat we het konijn kregen, ongeveer 5 maand geleden die veel jeuk aan z'n aan de binnenkant was niets te zien en ook niet in z'n oor. Dit is nagekeken door de dierenarts bij een algemene controle. Wel merkte ik zeker de afgelopen twee maand dat er aan de buitenkant steeds korstjes heeft. Ook krabt hij eraan en soms lijkt het alsof hij een soort krab aanval heeft. Dan krapt die aan z'n oor heel kort heel hard.
Wanneer ik aan z'n oor kom begint die te likken of zelfs ook te krabben. Kortom hij lijkt veel jeuk te hebben. En ik weet niet waarvan. Eerst dacht ik dat het alleen z'n oren waren. Tot m'n zusje een keer liet zien dat wanneer je op een bepaald plekje op z'n aait dat die gaat likken. Daar zat ook een bultje. Ik keek vandaag en toen zag ik een schilfertje op z'n rug. Toen ik vervolgend wat haar weg deed zag ik een klein kaal plekje.
Ik vroeg mij af of jullie een idee of tips hadden wat het zou kunnen zijn. Ik heb vrijdag een afspraak bij de dierenarts hiervoor omdat het mij knap vervelend lijkt zo veel jeuk. Plus ik niet weet of het besmettelijk is.
Hij heeft alle benodigde inentingen gehad.
Alvast bedankt

Willemijn