Ziek / Eenzaam grasparkietje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hamsterfan

Ziek / Eenzaam grasparkietje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 19:08

Goedenavond iedereen,
Wij hebben ons parkietje nu een klein jaar. Mijn moeder heeft hem toen aangeschaft voor haar en mijn zusje (en zich verder niet ingelezen oid).

Ik kwam er een paar weken terug achter dat ze eigenlijk samen horen te zijn, maar hier kom ik zo op terug.

Nu een paar dagen heb ik het idee dat ons parkietje ziek is. Ik heb toen gelijk een deken om de kooi gedaan om warmte binnen de kooi te houden. Hij had even een opleving, weer vrolijk fluiten praten etc maar nu vandaag weer het idee dat hij zich niet lekker voelt.

Hij slaapt veel, is heel aanhankelijk geworden (eerst kwam hij wel voor een kusje , maar je mocht hem niet aaien) , wil graag geaaid worden en bij je zijn , slaapt ook snel als hij bij je zit (was eerst niet zo)

Naar de dierenarts willen wij wel met hem gaan, maar het is zo verschrikkelijk koud buiten. Dus ik wil eerst even vragen of mensen hier misschien verstand hebben van parkietjes (bokt is zo groot. Ze zullen er vast zijn) en hoe ik er eigenlijk voor kan zorgen dat hij weer goed op temperatuur komt.

Daarnaast vroeg ik me af of je na 1 jaar nog een parkietje samen met een ander parkietje samen kan zetten, volgens mij kan dat namelijk niet ..

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetjes,
Sylvana

xDenies

Re: Ziek / Eenzaam grasparkietje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:23

Is je vogeltje volledig door zijn rui gekomen? Ruien is heel zwaar voor de vogels en ik hoor nu regelmatig dat de dieren veel moeite hebben doordat gedoe met het weer.

Een nieuwe vogel kan we, maar dan moet je een ander geslacht er bij plaatsen van ongeveer dezelfde tijd. In iedergeval wel geslachtsrijp.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 19:35

Ik heb niet het idee dat hij volledig door zijn rui heen gekomen is, heeft vaak ook jeuk aan z'n koppie en vind het daarom denk ik ook fijn dat ik nu de hele tijd bij z'n kop loop te kroelen.

Daarbij komt wel dat ik ook niet echt verstand heb van parkieten :o Maar ik wil het beste voor ons parkietje want het is echt een lief dier , vandaar dat ik me er meer in probeer te verdiepen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:56

Citaat:
Naar de dierenarts willen wij wel met hem gaan, maar het is zo verschrikkelijk koud buiten

Je stopt hem in een klein kooitje of bv een kattenvervoersbak met een deken/handdoek erover, en hij zal het echt niet koud krijgen tijdens de rit naar de DA.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:58

Idd in een klein vervoersbakje. Je kunt er een klein flesje met heet water bij doen en die omwikkelen met een theedoek. Dat is dan een soort kruikje. Dat redden ze prima, hoor.

En ga aub naar een vogelarts en niet naar een gewone dierenarts!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 20:27

Ik vind dat toch wat tricky, omdat hij nu al niet op temperatuur lijkt te zijn als het ware.

Ik zal zoeken voor een vogelarts, omgeving Haarlem , hopelijk zit er eentje in de buurt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:48

Een vogel laat ziekte pas laat zien dus is altijd ernstig. De kou kan je door een vervoerskooitje een warme fles en een deken prima in. Een vogelarts is dringend nodig wil je wat voor de parkiet doen.

Een maatje kan altijd zowel jong als oud als het maar geen 2 poppen zijn.

http://grasparkieten-kweek.webs.com/vogelartsen.htm