Beschermend gedrag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Beschermend gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 11:24

Gisteren een vreemd voorval gehad met onze jonge Duitse dog.
De enige verklaring die ergens op slaat die wij kunnen bedenken is beschermen,maar het is zo mooi bijna dat het bijna te mooi is....

Gisterenavond was het al donker,kindjes,hondjes en mezelf zijn bezig met de paarden te voederen.
Mijn man was nog niet thuis.
Halfweg alles komt hij thuis,en parkeert zijn auto in de hangar waar de kindjes aan het spelen waren.
De oudste stond eigenlijk behoorlijk in de weg en mijn man reed slakkentraag achteruit in de richting van de oudste(die op een traptraktor zat),om hem zo duidelijk te maken dat hij plaats moest maken.
Zat ongeveer een meter ervan en plots springt Dolfje,onze Duitse schaper van een klein jaar,uit het niets,daartussen,knal tegen de auto en loopt daarna dan jankend weg,had zich blijkbaar toch pijn gedaan bij dat 'uitvallen'.

Het enige die wij als logische verklaring konden verzinnen,was dat hij ons zoontje wou beschermen tegen die auto die hij als dreiging zag.....
Maar dat is zoo schoon,hij is ook nog zo jong,en zo'n beschermend gedrag op zo'n jonge leeftijd is al helemaal niet standaard.

Hij kent auto's,het is dus ook niet dat hij uit schrik ofzo op deze manier reageert.

Wat denken jullie van dit gedrag?
Zou het echt bescherming van ons zoontje zijn?(hij is 4j trouwens)?

Ababe

Re: Beschermend gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:36

Ziet hij wel goed? Daar zou ik zelf eerder aan denken.
Viel hij echt de auto aan? Grommen, happen, bijten? Uit je verhaal lees ik meer dat hij een soort van; tegen de auto aan sprong. Als ze echt heel beschermend zijn dan smeren ze hem ook niet heel snel als ze zichzelf geblesseerd hebben denk ik.