We hebben uw kat gevonden. Mijn kat??

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Nuage

We hebben uw kat gevonden. Mijn kat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-16 23:22

Echt té bizar. Gaat opeens mijn telefoon. Dierenambulance, we hebben uw kat gevonden. Mijn kat? Ik heb al 11 jaar geen kat meer.

Ik had mijn kat, een pers, aan een goede vriendin van me gegeven (in 2005 al) en daar woonde ze nu nog voor zover ik weet (we spreken elkaar niet vaak meer). Wat blijkt? Die vriendin is in de bijstand terecht gekomen en heeft al haar dieren weggedaan (2 katten en 3 vogels) omdat ze het niet meer kon betalen. Dus die kat was sinds een maand ofzo verhuisd naar een ander. En daar blijkbaar weggelopen een week geleden, en nu gevonden door de dierenambulance. In hele slechte staat. En de chip.. op mijn naam dus.

Ik die vriendin gesproken, die helemaal over de zeik. Zij heeft me het nummer van de nieuwe eigenaar gegeven. Ik gebeld. Nou je bek valt open. Ja zegt ze die kat viel ons aan en we hebben haar toen beneden gedaan en soms eten gegeven en toen was per ongeluk de deur open en was ze weg.... En ohja ze wilde haar NIET TERUG. Wat een %^&%$^&!! Die heeft haar expres de straat opgeschopt ik weet het zeker.

Ik haar nummer van de dierenambulance gegeven of ze dat wilde bellen. Zou ze doen. Nou je raad het, ze had niet gebeld toen ik later belde.

Vriendin compleet in tranen. Die wil haar nu dan maar terug omdat ze het zo zielig vindt voor die kat. Maar ze kan het totaal niet betalen en moet mogelijk ook bij haar dochter gaan wonen en dan kan de kat sowieso niet mee. Ze ging helemaal kapot. Zo zielig |(

Nou goed ik heb de ambulance weer gebeld. Kat was al naar asiel gebracht voor de nacht. Ik ga morgenochtend bellen en dan haal ik haar op en breng ik haar naar mijn vriendin terug. Ik betaal de rekening en geef ook geld voor onderhoud voorlopig. En dan kijken we samen wel naar een oplossing.
Arme Ambertje... ben heel bang voor wat ik morgen aantref. De vrouw van de dierenambulance zei dat het echt heel erg is...

Weet iemand toevallig wat je het beste kunt doen bij een Pers met een vreselijke vacht vol vuil en klitten? Waar zou ik haar bijvoorbeeld kunnen laten opknappen? Bestaan er een soort trimmers voor katten?
Laatst bijgewerkt door MirandaT op 23-11-16 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame verwijderd

Tigress

Re: We hebben uw kat gevonden. Mijn kat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:27

He verdikkie, da's naar! :(:)
Fijn dat je kat in ieder geval goed terecht gaat komen.

Qua timmer, even random eentje van google gehaald in Assendelft die ook katten doet:
http://www.trimsalonassendelft.nl/index.html

Misschien zitten hier trimmers die tips kunnen geven, en anders kun je natuurlijk altijd even mailen/bellen naar een trimsalon om navraag te doen :j

Ik ga mijn ogen open houden of iemand nog een kat erbij zoekt :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:28

Jeetje wat een verhaal.
De kat zelf houden is niet mogelijk?

Kat vol.met klitten zou ik kaalscheren. Ziet er even niet uit, maar dan weet je meteen wat er onder de vacht zit.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-16 23:31

Ik heb een hond die dol is op katten. Om te eten helaas. Dus zelf in huis nemen is echt geen optie. Maar voorlopig kan ze wel terug naar mijn vriendin gelukkig.

Dank je voor de link! Ik ga kijken!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:33

Als de kat in zo'n slechte staat is, lijkt bezoekje DA de eerste stap. Maar als de kat al een week in een opvang zit, lijkt het mij dat die al bij een DA geweest is en mits lijf het aankan onder narcose kaalgeschoren. Het is dus echt de vraag wat de dierenambulance weet van de huidige situatie en wat de standaard procedure van het asiel is, want hoewel gevonden dieren iets van 2 weken vastgehouden worden zodat de eigenaar het dier kan ophalen is noodzakelijke zorg iets wat gewoon door gaat.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-16 23:39

Nee de kat is zojuist gevonden, maar was al een week op straat. Dat weet ik dankzij de huidige eigenaresse.

Morgenochtend wordt ze sowieso eerst door een dierenarts bekeken in het asiel gelukkig.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:08

Bah wat ontzettend naar!
Lief, dat jij het financiële gedeelte op je wil nemen.

Zelf zou ik gewoon alle knopen en vervilte plekken er uit knippen. Wanneer het heel ernstig is, eventueel kort scheren?

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:26

Bizar zeg!
Dat moet echt heel naar zijn geweest dat ze zo gevonden is.. voor zowel jou als je vriendin.
Die 'huidige' eigenaresse kan ik met m'n hoofd niet bij. Zulke mensen zijn geen dier waard.

Hopelijk komt er een goede oplossing.

Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo) Lysne (Hanne x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) & Perle (Preben x Rudsmo Rune)

Fjordenfokkerij FjorYou

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 00:36

Jeetje dat is apart als je opeens zo een belletje krijgt :=

Ik hoop dat het niet te erg met de kat gesteld is. Hopelijk gaan jullie een fijne oplossing vinden!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:24

Wat sneu zeg, voor poes en je vriendin die hem in vertrouwen aan een "fijn" huis mee denkt te geven..

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:43

Dan kijk je ook raar op. :wow: Wat een verhaal zeg!

Gelukkig komt Amber goed terecht door jullie. Maar triest dat het zo moet!

Kun je geen boktadvertentie plaatsen als de kat weer wat op krachten is.. Voor een nieuw baasje?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:48

Het beste is denk ik toch even langs de dierenarts gaan.
Een kat vol klitten heeft veel pijn en als je die dan ook nog gaat scheren zonder narcose.... -O-

En er zal nog wel meer aan de hand zijn. Het is tevens ook ene katje op leeftijd.

Je zou zelfs nog foto's kunnen maken een aangifte doen. Daarbij kan de dierenambulance je ook wel helpen(getuigeverklaring).

succes.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:53

Wat erg voor je kat.. En dan nog op zo'n leeftijd zo behandeld worden. Hopelijk kan je vriendin ze dan toch even terug in huis houden en vinden jullie een geschikte oplossing voor haar

To ride a horse is to ride the sky.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:54

Jeetje wat naar dat je zo een bericht krijgt..

Vind het heel lief dat jij alsnog het financiële gedeelte op je wilt nemen voor de kat.
Het is dat ik nu geen ruimte heb voor een extra kat anders was hij hier hartstikke welkom geweest.

Spoiler:
mocht het echt nodig zijn, wil ik evt wel als opvang gezin een plaatsje bieden.
Tot er een plekje gevonden is

<:) strooigoed <:)

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:55

Wat een verhaal... wat lief van je dat je de kosten op je neemt en de kat de zorg gaat geven die hij nodig heeft. DA check klinkt idd ook niet overbodig...

Scheren raad ik af, de haren groeien bij katten nooit helemaal hetzelfde terug zoals bij paarden. Check maar op castratie plekken...

Hopelijk weet een goede trimsalon dat ook. Ik zal de link van een fb groep ff pb-en naar je. Die weten vast een kat/vacht vriendelijke trimsalonvoor je. Succes!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 08:56

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje vreemd dat je vriendin niet verteld heeft dat ze de kat had weggedaan. Ook al spreek je elkaar niet vaak, dat is toch wel een reden om even contact op te nemen.

Verder zou ik in jou geval denk ik hetzelfde gedaan hebben: ophalen, de rekening en verzorging betalen. En dan op zoek gaan naar een nieuw en goed adres.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Hoofdmoderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:59

Wat ontzettend erg voor je ex-kat, ik kan me voorstellen dat je hem meteen bij de dierenasiel wilt ophalen, nakijken en een goed plekje wilt zoeken.
Ik zou aan de dierenarts vragen wat zij van advies geven met betrekking tot de vacht. Tijdens mijn stages bij dierenklinieken kwamen wij ook meerdere katten tegen die wel geschoren werden puur omdat de vacht er zo slecht aan toe was dat het ontklitten niet te doen was. Maar ik denk dat de dierenarts dit wel kan zien en dan kijkt wat het beste is.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:07

ach arm dier....

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:18

Arme kat.
Wat een *piep* mensen om het diertje zo te laten vermageren en de straat op te schoppen.

[o]

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 10:31

Het asiel belde dat ze denken dat ze niet meer te redden is. Ze zal niet meer dan 2 kg wegen denken ze.

De dierenarts is er nu en ik word zo gebeld of ze ingeslapen is of niet. Zo niet dan ga ik haar halen, maar ik denk dat het einde verhaal is.

Had nog voorgesteld haar op te halen en ben eigen da te laten inslapen omdat je in het asiel er niet bij kunt zijn. Maar m'n vriendin zei dat ze dat liever niet deed. Voor de kat onnodig lijden en zij komt nooit meer over dat beeld heen.

Nu wacht ik dus af wat er gebeurt. Rekening gaat naar mij. Ben de enige die kan betalen en natuurlijk kan ik zeggen zoek het uit maar dan moet het asiel het opvangen en dat vind ik geen optie. Die hebben dat geld nodig voor andere dieren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:35

Tjesus, arm dier.

Geen optie om te overleggen met het dierenasiel of je een eventuele aangifte oid kan doen naar de 'eigenaren'? Niet vanwege de kosten, die zouden mij echt een worst zijn, maar zodat ze niet meer zomaar een dier kunnen nemen of iig weten dat dit heel fout was.. ?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:36

Jeetje wat rot dat het mogelijk zo af moet lopen :(
Arm arm dier :(

<:) strooigoed <:)

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:57

Arm dier! Heel veel sterkte en ik ga voor haar duimen.

Mocht ze toch niet ingeslapen worden zijn er inderdaad trimmers voor katten.
Ik ben zelf hondentrimmer maar heb contact met trimmers in het hele land. Als je wilt wil ik wel rondvragen voor een kattentrimmer voor je bij je in de buurt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:59

Oef wat afschuwelijk voor de kat!! Ontzettend top van jou dat je je er zo voor in zet! Helaas hoor je vaker anders...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:12

Wat naar om op zo'n manier je kat terug te moeten vinden :( Hopen dat hij het overleeft.
Ik had trouwens de kat in het asiel gelaten, aangezien jij 'm niet wil en je vriendin geen geld heeft.

Celiien schreef:
Tjesus, arm dier.

Geen optie om te overleggen met het dierenasiel of je een eventuele aangifte oid kan doen naar de 'eigenaren'? Niet vanwege de kosten, die zouden mij echt een worst zijn, maar zodat ze niet meer zomaar een dier kunnen nemen of iig weten dat dit heel fout was.. ?

Lijkt me een goed idee, aangifte doen van dierenmishandeling.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D