amyyy55 schreef:Wat een lieverd zeg!
Kun je wat meer over het ras vertellen?
Tuurlijk ! IJslandse herders zijn over het algemeen hele slimme honden die bekent staan om hun zachte karakter, baasgerichtheid en dat ze veel blaffen (imo ook groot deel opvoeding) aangezien die van ons niet blaffen zijn het voor ons echt de ideale hondjes ! Ze hebben wel veel beweging nodig, dan zijn ze binnen in huis heerlijk rustig en ze zijn liever niet te lang alleen maar een paar uurtjes gaat prima ! Ze zijn heel leergierig en je kan ze praktisch alles leren, ze leren zo snel, het kan echt in je voordeel werken maar ze leren de slechte dingen natuurlijk ook zo snel
Kortom; Ik vind ze echt fantastisch maar Kvika is dan ook zelf gefokt dus ik mag natuurlijk niks anders zeggen he
suikermeisje schreef:Wauw wat een gaaf beestje zeg.
Dankjewel !! Ik ben heel trots op haar, inmiddels is ze wel echt heel erg gegroeid
xxShetLover schreef:Wauw, wat een koddig ding

Nog nooit van het ras gehoord, maar at een mooierd(s)

Het is ook een heel onbekend ras in NL en BE, ik denk wel 1 van de zeldzamere rassen hier. Zeker de kortharige zie je bijna niet.
Alle andere; Heel erg bedankt voor de leuke reacties ! Ik zal het maar niet aan Kvika vertellen want ze heeft al zo'n groot ego