Bijna 3 weken zag ik dat mijn hond een wondje had aan zijn voorpoot (aan de voorkant). Ik moest toen toevallig naar de dierenarts, en die adviseerde mij om het gewoon dagelijks te ontsmetten, en kregen ook een speciale huidspray mee. Zo gezegd zo gedaan, maar de wonde werd gewoon groter... Omdat hij zo toegankelijk is, likt hij eraan waardoor hij het verder beschadigt en het weer opengaat.
Uiteindelijk heb ik er dan maar een verbandje rond gedaan, dat elke dag gewisseld werd na het ontsmetten en behandelen. Vorige week was het netjes dicht, dus besloot ik het verbandje overdag af te laten zodat het allemaal wat kan 'ademen', maar op een onbewaakt moment heeft hij er weer aangezeten en lag het weer open... Dus nu hebben we er weer een verbandje aan.
Vandaag een nieuwe poging. Als je hem in de gaten houdt blijft hij er netjes af, maar ik ging enkele minuten naar de WC en ja hoor, het lag weer open... dus nu toch maar weer een verbandje errond.
Heeft er misschien iemand tips? Verbandje errond laten tot het volledig dicht en genezen is (waar ik niet zo'n enorme fan van ben, omdat ik alles graag liefst wat laat ademen)? Zijn er misschien bijvoorbeeld middeltjes die ik rond/aan de wonde kan smeren met een vieze smaak zodat hij er afblijft?

Een kraag ben ik niet zo'n fan van, dan zou ik hem daar 24/7 mee moeten laten rondlopen...